Vad får dig ur soffan

Jag skulle åka och titta på Road Racing om

• Antal röstningar
    0
Om man tänker tillbaka till tiden innan licens så är mitt svar:
Jag hade åkt på en RR-tävlng "Om jag hade vetat var/när den gick"

Jag åkte till Åsen 2 gånger under Bike-Week trots att jag saknade kk! D du gamlo!!!

Chrille skrev:
Om man tänker tillbaka till tiden innan licens så är mitt svar:
Jag hade åkt på en RR-tävlng "Om jag hade vetat var/när den gick"

Japp, största problemet tror jag är att "vanligt" mc/rr-intresserat folk vet inte när och var tävlingar äger rum. Det borde satsas mer (satsas det något överhuvudtaget?) på posters, reklam etc...t ex hos alla mc-handlare osv.

Sen är det nog svårt att locka personer som inte är så insatta om det inte finns profiler som de kan relatera till (exempelvis så vet varenda flane vem "Flash" är och vad han kör för bil osv), eller nån form av show i anslutning till arrangemanget.

mitt alternativ är "om det vore närmare".
Skulle jag ha en bana inom 10 mil från mig tex skulle jag mycket väl kuna åka dit o glo nån eller ett par gånger om året.
Om inte annat för att se om det är nåt kul att titta på.

Jag hoppas att det blir allvar med http://www.bjorkvikring.se/

Vet inte om dom tänkt ha RR där, men motorsport iallafall! Vore skitkul att ha något sådant så nära.

Hänger tydligen på lite tillstånd och sånt nu, boende nära som klagar osv. De borde bli glada att lite nya arbeten skapas nu i alla nedskärningstider.. :fakta

när får STOCKHOLM nån bana då?!

alla jävla kommuner 24 mil från hufvudstaden har tävlingsbanor för bil och mc.

men fortfarande anses det bonnigt och raggaraktigt att vara intresserad av motorsport (förutom F1 då!)

Så länge det inte är FINT och kultiverat nog med motorsport kommer vi aldrig se röken av feta asfaltsbanor för RR, motard, STCC å dylikt

tacka vet jag golf å ridsport

Marcus skrev:
Japp, största problemet tror jag är att "vanligt" mc/rr-intresserat folk vet inte när och var tävlingar äger rum. Det borde satsas mer (satsas det något överhuvudtaget?) på posters, reklam etc...t ex hos alla mc-handlare osv.

Sen är det nog svårt att locka personer som inte är så insatta om det inte finns profiler som de kan relatera till (exempelvis så vet varenda flane vem "Flash" är och vad han kör för bil osv), eller nån form av show i anslutning till arrangemanget.
Jepp inte ens EM på Anderstorp nådde ut i media, reklam kostar pengar, ingen reklam ingen publik, lite moment 22 över det hela.

Vad som behövs är att nå ut via SMC, klubbar, tidningar samt ha ett dragplåster som pricken över i.

Helt klart om det vore närmare.

Närmaste banan är Midlanda (där det knappt ordnas nåt)...dit är det 22mil.

Helvete vad det suger att bo här ibland :mad:

Om det bara vore närmare, då blev det klippkort.
I övrigt se vad Raggarn skrev.

Jag tror största problemet är det som Chrille skriver, allt för få vet när det är rejs.

Slöfockar 50% tycker att det är för långt att köra, hur kan det vara för långt att köra hoj någonstans, jag körde Malmö-Karlskoga 50 mil enkel resa med min blysläde, inga problem trots att jag är 100 år gammal och knappt har ledsyn.

Man kör till Banan och sen campar man över helgen och :öl

Inte f-n köper ni väl hoj bara för att köra runt torget hemma.

Folk kanske inte är intresserade av att se motorcyklar åka runt, runt, runt och runt igen. Bara för att man åker hoj så behöver man ju inte automatiskt uppskatta att se på när andra gör det.

John Holmes skrev:
Folk kanske inte är intresserade av att se motorcyklar åka runt, runt, runt och runt igen. Bara för att man åker hoj så behöver man ju inte automatiskt uppskatta att se på när andra gör det.
Ja det va tammefan sant, roligaste av allt är att köra själv, men att olla på RR tävlingar och campa samt dra ett par :öl med polarna är inte fel.

stavgren skrev:
Jag tror största problemet är det som Chrille skriver, allt för få vet när det är rejs.

Nja jag vet inte om jag håller med till fullo där. Är man intresserad så kollar man upp det, för svårare är det inte. Jag tror mer på bristande intresse faktiskt, samt att det är lite för långt att åka för att många ska orka.

Jag själv brinner för RR, men åker inte alltid ändå just pga avstånden. Räknar man in soppa och allt annat som tillkommer en tävlingsdag så blir det ett ganska dyrt nöje trots allt om man inte bor nära en bana.

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!