Vad får dig ur soffan

Jag skulle åka och titta på Road Racing om

• Antal röstningar
    0
Röstade på "Det vore närmare"
Fördjekla synd att inte Stockholm har en egen bana!
Jag vill själv börja köra, då kommer det bli många mil bakom ratten ute i landet.

Penguin skrev:
Nja jag vet inte om jag håller med till fullo där. Är man intresserad så kollar man upp det, för svårare är det inte. Jag tror mer på bristande intresse faktiskt, samt att det är lite för långt att åka för att många ska orka.

Jag själv brinner för RR, men åker inte alltid ändå just pga avstånden. Räknar man in soppa och allt annat som tillkommer en tävlingsdag så blir det ett ganska dyrt nöje trots allt om man inte bor nära en bana.

Visst kollar man upp det om man är intresserad. Jag tänker närmast på att dom som är lite mindre intresserade ska få info.

Jag var på speedway för nån vecka sen, där var det 1400 betalande i +10 o ösregn. Hade jag inte sett annonsen i lokalblaskan skulle jag inte haft en aning om att det var då, än mindre gått dit.

Mera marknadsföring är alltså ett hett tips till organisatörerna, och till oss andra som kan sprida informationen via våra vänner och bekanta. :fakta

Som jag skrev i den tidigare tråden så är marknadsföringen i princip obefintlig och det är något som måste förbättras. Att det finns ett visst intresse för motorsport i landet visar ju STCC, Sko Uno Dragfestival, Speedway, Svenska Rallyt och Rallycross. En stor skillnad är ju att det i de lite större klasserna/tävlingarna finns ett visst mått av VM-status eller förare som är kända för Janne Banan. Hur många utanför de intresserade kan nämna en förare i NSBK?

Har i o f s varit på RR tävlingar, men inte ofta direkt. Orsaken är helt enkelt att jag inte gillar att "bänk-sporta". Är det något jag gillar så vill jag göra det själv, för det mesta. Att jag dessutom e snål bidrar ju också förstås... :rolleyes:

GSXR1100R skrev:
Ja det va tammefan sant, roligaste av allt är att köra själv, men att olla på RR tävlingar och campa samt dra ett par :öl med polarna är inte fel.

Ett annat problem är att det sommartid är många mc-träffar som många åker på för att träffa en massa polare, campa & dra ett par öl.

Dvs RR rejsen tävlar även mot andra mc-arr. samma helger.

För långt till Mugello!! :rolleyes:

Har varit på Kaparna flera gånger i år, riktigt kul, åk dit och bli imponerad.
skulle det funnits nån bana där riktig racing körs i närheten så hade jag haft klippkort. Som tur är finns det ju Eurosport, Sandy Berlin rockar :banana

CBRDea skrev:
För långt till Mugello!! :rolleyes:

Har varit på Kaparna flera gånger i år, riktigt kul, åk dit och bli imponerad.
skulle det funnits nån bana där riktig racing körs i närheten så hade jag haft klippkort. Som tur är finns det ju Eurosport, Sandy Berlin rockar :banana

En timme till Falken. En timme till Anderstorp?? Det är närheten!

GSXR1100R skrev:
Slöfockar 50% tycker att det är för långt att köra, hur kan det vara för långt att köra hoj någonstans, jag körde Malmö-Karlskoga 50 mil enkel resa med min blysläde, inga problem trots att jag är 100 år gammal och knappt har ledsyn.

Du sa det själv. Äntligen.

GSXR1100R skrev:
Inte f-n köper ni väl hoj bara för att köra runt torget hemma.

Vad är det för fel med det?

TbA skrev:
Ett annat problem är att det sommartid är många mc-träffar som många åker på för att träffa en massa polare, campa & dra ett par öl.

Dvs RR rejsen tävlar även mot andra mc-arr. samma helger.
Om det inte krockar utan är träff & RR på samma ställe så råkkar det :banana

Man åker inte dit för att det är tråkigt ju. Vem vill se folk köra hoj runt på en bana? Wow alltså.

750RR

maverick_750rr skrev:
Man åker inte dit för att det är tråkigt ju. Vem vill se folk köra hoj runt på en bana? Wow alltså.

750RR

Ännu ett mysko uttalande ifrån dig, jag såg dig som publik på SM, KM och på flera av träningarna på Knudan, Falken & SRW tom när det regnade, men du kanske har glömt det.

Det enda konstiga va att du trots att du har genomgått licens kursen och körde din 400 till träningarna inte körde träning på banan, men du kanske gilla att flukta bara.

Hoppas att du kör på bana nästa år :hej

Nr:18 skrev:
Mavve, the peeping tom :brynad
Liksom Valmers & Mattias gör då, snabbaste grabbarna sitter oftast på läktaren och berättar vilka fel dom på banan gör, vi kallar dom läktarracers...

Tycker inte själva tävlingsmomentet är så intressant. Det är bara sekunder och platser. Det är tekniken som är intressant och den får man aldrig veta nåt om. Om man visste mera om cyklarna / tekniken så skulle även platserna betyda nåt. Svårt att förklara med det blir liksom en tredjehandsupplevelse på nåt vis.

Rymding skrev:
Tycker inte själva tävlingsmomentet är så intressant. Det är bara sekunder och platser. Det är tekniken som är intressant och den får man aldrig veta nåt om. Om man visste mera om cyklarna / tekniken så skulle även platserna betyda nåt. Svårt att förklara med det blir liksom en tredjehandsupplevelse på nåt vis.
Det kan du väl åtgärda själv ganska enkelt!?
Ta ett varv eller två i depån, tjöta lite med folk, våldgästa nån o tvinga till dig en kopp kaffe. De allra flesta (om det inte är 5 minuter innan line-up) är väldigt trevliga o svarar gärna på frågor om hojen sin. När man sen lär känna lite folk och vet vilka som är ute o rejsar blir det otroligt mycket roligare att kolla på. Istället för att tänka "konstig start den där tjejen med spegelvisir gjorde i R1000" tänker man "inte igen" ;)

jag har 20min gångväg till motorbanan,men oftast vet man inte vad det är där ute efter som det inte är någon marknadsföring på tävlingarna.Tex em som gick här i sommras visste inget fören jag frågade en polare som hade varit hos mårtensson,för 10 årsen hade det varit knöfullt på läktarna nu kan det knappt varit 10k?.//B-e.sviken

GSXR1100R skrev:
Ännu ett mysko uttalande ifrån dig, jag såg dig som publik på SM, KM och på flera av träningarna på Knudan, Falken & SRW tom när det regnade, men du kanske har glömt det.

Det enda konstiga va att du trots att du har genomgått licens kursen och körde din 400 till träningarna inte körde träning på banan, men du kanske gilla att flukta bara.

Hoppas att du kör på bana nästa år :hej

Jag tycker inte att det är så speciellt spännande att kolla på dem när de far runt på en bana. Kan vara kul om Cralle leder ligan och det e final, men jag hade inte kört längre än till knutstorp för att se det.
Det roligaste är ju att träffa folket där och samåkningen dit/hem.

Hade inte min licens med mig den tisdagen :banana
De övriga tisdagarna har jag jobbat varje kväll, fast det e slut med det nu.
Vägrar ta nytt jobb om det kommer hindra mig från att gasa bana eller träna TKD, så nästa år ska det bli mer banåkning e d tänkt.

Ses på banorna nästa år, du hittar mig sist eller i sandlådan :hej

750RR

GSXR1100R skrev:
Liksom Valmers & Mattias gör då, snabbaste grabbarna sitter oftast på läktaren och berättar vilka fel dom på banan gör, vi kallar dom läktarracers...

Fel. Vi berättar bara vilka fel DU gör. Gubbe.

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!