Vad drar er hojar per mil?

zpeppy skrev:
0.7 liter milen om jag väääldigt lungt annars så är de väll 1 liter milen, men jag kör ju 2-taktare med...=) Btw: detta är vad min 125 drar....

Det var mycket, speciellt för en 125. Min RD 350 drog ca 0.6-0.7 l/mil vid blandad gatkörning och aldrig mer än 0.8 på bana.

ZXR:en drar i stort sett lika mycket som RD:n gjorde.

PacMan skrev:
Det var mycket, speciellt för en 125. Min RD 350 drog ca 0.6-0.7 l/mil vid blandad gatkörning och aldrig mer än 0.8 på bana.

ZXR:en drar i stort sett lika mycket som RD:n gjorde.
Jopp jag vet, den drar myyycket...hehe vet inte varför heller, men men...blir positivt nu när de blir 600 till våren för då drar ju hojen mindre...=) hoppas jag på iallafall...

zzr600: 0.5 liter milen lugn körning, 0.6-0.8 busig körning, bankörning eller högre hastighet på motorväg.

gixxer750: kring 0.7-0.8 brukar jag hamna oavsett vad jag gör med den.

Beror på mest på hur jag kör.
Blandad gatkörning 0,7-0,8 lit/mil.
Bankörning Ca 1,2-1,4 lit/mil

Landsvägskörning över en längre distans, i nästan laglig fart (+20 kmh) ca 0,5 lit/mil.

MILKY skrev:
Är inte detta högst ointressant :confused: :va

Finns den person som innan ett köp av Mc kollat vad den drar i soppa :va :va

Hmm min högst personliga åsikt såklart!
Nja men det är klart det spelar roll lite grann, drygt att behöva tanka jämt (som ofta för Honda ägare). Mina hojar har varierat mellan 06-09 per mil och det är klart det märks lite men nån stor bit är det ju ionte tal om...

kAtanAmAn skrev:
Tjena!

Tänkte att det skulle vara kul att veta hur mycket hojarna drar per mil.
Ni bör ju även skriva med om man ligger å varvar fullt hela tiden eller om man kör touring till och från jobbet. :)

// k/-\t/-\ /\//-\ /\/\/-\ /\/

Jadu på slutet av en pendlar resa mellan Lbg och Sthlm på 23 mil så brukar det börja lysa, hastigheten ja det brukar ta ca 1 timme och 40 min...

Fisåkning till och från jobbet på 2 mil á 10 dagar så räcker tanken två veckor, varje resa tar ca 15 min..

Huvudräkningen får någon som inte fick - i matte B stå för :tungan

Mellan 0.4 och 1 liter/mil. Beroende på hur mycke man vrider på högerhanden :)

På min nya har jag inte en aning, och på den gamla hade jag inte en aning heller. Förstår inte riktigt varför man ska bry sig över en sån sak när det gäller ett nöjesfordon. :va

Oviktigt vetande...

Mina hojar drar bara ut smilbanden!

Bensin är ju till för att förbrukas!!!
När lapan tänds är det dags att fylla på. Enkelt!

FUBAR skrev:
På min nya har jag inte en aning, och på den gamla hade jag inte en aning heller. Förstår inte riktigt varför man ska bry sig över en sån sak när det gäller ett nöjesfordon. :va

Kanske av samma anledning som man bryr sig om vad försäkringen kostar. :)

Jag tycker min Honda drar väldigt mycket. Typ litern. Pappsen har en Ducati ST4s och den går fan så mycket billigare. Från typ 0,5l/mil. Varför är det så här???? :va

0,7L/Mil på kurviga vägar enligt hastighetsbegränsning + moms.
Som lägst har den varit nere i 0,6L/Mil.

Hi-ho skrev:
Vilken av de?? (Mina 660 drar nog strax över 0,5-0,6l vid landsväg, (givetvis mer vid blandad och hårdare körning)

Min 660.. tycker den drar jätte mycket faktiskt. Men det är svårt att uppskatta. Jag kör mycket av och på slag inne istan.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT