Vad drar er hojar per mil?

Hehe min lilla 125cc motard drar 0.2 - 0.3 milen tror jag.

Körde NSRén innan, lite små trimmad, drog runt litern hur man än körde nästan. Känns som fast denna tanken nästan är hälften så liten behöver jag nästan aldrig tanka. Riktigt gött som "köra till skolan" hoj.

Självklart att man vill att hojen skall dra så lite som möjligt. Men om det av någon outgrundlig anledning skulle vara så att motorcyklar skulle dra 3 liter milen så skulle jag ha accepterat det också tror jag. För så kul är det ju. :tungan

Vid +30km/h på motorväg drar hulken ca 0.53 l/milen. Efter 30 mil tankar jag ca 17 liter bensin i 24 literstanken... Vid stadstrafik ca +0.3l/mil mer. Detta för en person. Jag har inte testat för två personer.

Bi*en drar ca 0.56 i +30 på motorvägen. Den rymmer 4 personer... Darn. Men hojen är roligare att köra.

ca 1 liter/mil med R1:an vid aktiv körning även en bakram och eventuellt en toppkåpa med :tummenupp

//Frollo

På semestern drar min GSX1100R-90 0.5-0.6 beroende på humöret, på bana drar den 1.2, vår GSXR1000-02 banhoj drar 1-1.2 beroende på blöt eller torr bana, min ZXR750R-93 SBK trimmad banhoj drar 2-2.5 :näsblod

Men som sagt så är soppaförbrukningen inte den tunga posten i RR, det är däcken som kostar, men det vågar jag inte ens räkna på.

Hur mycket en knarr drar är väl inte så väsentligt? Det är ju nöjespengar. Ta inte illa vid er ni som mäter, det är inget illa ment.

Jag har åkt Corvette med turbo. Kostade bra många hundra spänn på en fredagskväll men det känns oväsentligt. Det kostar att gå på tivoli också. Nöjen får kosta vad dom kostar.

Men bruksbilen tar runt 0,85 vid lugn stadskörning. Sånt är väsentligt eftersom det mer är ett måste än ett nöje.

Jag tror inte nån av er är förfärad över hur mycket sås knarren tar men om ni är det så vill jag bara påminna om vad det kostar att försäkra. Ett par dl hit eller dit per mil är ju ingenting.

Robban_C skrev:
Hur mycket en knarr drar är väl inte så väsentligt? Det är ju nöjespengar. Ta inte illa vid er ni som mäter, det är inget illa ment.

Jag har åkt Corvette med turbo. Kostade bra många hundra spänn på en fredagskväll men det känns oväsentligt. Det kostar att gå på tivoli också. Nöjen får kosta vad dom kostar.

Men bruksbilen tar runt 0,85 vid lugn stadskörning. Sånt är väsentligt eftersom det mer är ett måste än ett nöje.

Jag tror inte nån av er är förfärad över hur mycket sås knarren tar men om ni är det så vill jag bara påminna om vad det kostar att försäkra. Ett par dl hit eller dit per mil är ju ingenting.

Ja, sålänge man inte har en ganska liten budget, som i slutändan avgör hur mycket man kan köra på semestern :-)

/student

Det kanske var länge sen jag hade det så dåligt ställt. :)
Kan iofs hålla med just i semestersammanhang eller liknande. Inte bara för ekonomins skull utan även för att kunna planera tankstoppen.:tummenupp

Robban_C skrev:

Vi är nog ganska många som till viss del använder hojen som bruksfordon. :)

PacMan skrev:
Vi är nog ganska många som till viss del använder hojen som bruksfordon. :)

Då får man ju lägga in tidsvinsten i ekvationen oxå :)

Rf:n tar väl litern hårt körd på kurvvägar (vilket är det vanligaste)
När vi har övninskört däremot (strikt lagligt) går den nästan på luft
0,4 typ (Har haft mätningar under men är skeptisk).
Känns lite konstigt när man rullat 15-20 mil och rullar in för att tanka av ren reflex ock får i sådar 6 liter :rofl
Typ litern hårt kört är väl normalt för en sh, det har mina tagit iaf

Hur mycke moppen tar spelar ingen större roll för mig. Den får ta vad den vill.
Dock är det ju bra och vet hur långt man kommer innan man måste tanka.

Padde skrev:
Hehe min lilla 125cc motard drar 0.2 - 0.3 milen tror jag.

Körde NSRén innan, lite små trimmad, drog runt litern hur man än körde nästan. Känns som fast denna tanken nästan är hälften så liten behöver jag nästan aldrig tanka. Riktigt gött som "köra till skolan" hoj.

Jaevlar va möd. Min är endast ostrypt och ligger väl på 0.4 tror jag. ;D

Runt 0,75 blandad körning med vissa inslag av fullgas när det kommer rakor :)

XR650:in börjar på 0,6 vid hyfsat sansad körning. Kör man som ett svin, ungefär litern. Gata med motardhjul it is.

ZX9:an går i det närmaste på luft vid rask touringåkning:0.45 Kör man som ett svin, på gata här med, har jag kanske mätt upp 0,9 Blandad vardagsåkning ca 0,6

zilog skrev:
Min erfarenhet av mina 4-t hojar är att soppaförbrukningen nästan uteslutande beror på medelhastigheten, kring 0.65 lugn körning i lagligt tempo och ~0.9 i värre tempo (dock fortfarande pussy-tempo enligt vissa här)

man ska ju överleva också. Tar ju ett tag innan man lever en sträcka i taget. :D

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman