Vad drar din MC?

Vad drar din MC?

• Antal röstningar
    0
100% landsväg(rak landsväg) med bakhjulsåka på en roadtrip.
23,4mil på 12,3 liter

helt inspererat på goaste vägarna så är väl 13 liter borta på ~18 mil

0,55 -0,65 på landsväg med Bladen (929) min gamla CBR 600F -01 drog 0,5-0,55 vid samma typ av körning. marschar man 150-160 km/h så är det 0,7-0,75 som gäller.

Omkring 0.45 l/mil nästan oavsett hur jag kör :)

Strax över 0.5l/mil vid lugn landsvägskörning. Annars så drar den lätt iväg en bit över 0.7l/mil.

Enda gången jag kört hela tankar (så att det blir mätbart) lugnt var under inkörningen och då drog den typ en tank / km. Inkl några liter olja..

Nu ligger jag nog runt 0.8+. Riktig landvägstouring har jag aldrig provat, men gissar att den skulle ner mot höga 0,5 - 0,57 kanske?

Vid riktigt inspirerad körning, utan mediokra motorvägsmil (vilket också är ovanligt för jag orkar inte blåsa highways) landar det nog uppemot dryga litern..

Men allvarligt Swedie...

Jag räknar med en kost runt 60-70 SEK / mil. En lite äldre hoj kanske kommer ner mot 40 SEK.. Spelar några kronor sås nån roll då?

jag är helt med dig på bilfronten, men där pumpar man ju helt andra mil. Och inte sitter du och trycker 4 000 mil transporthojåka?

0,49 rätt stabilt enligt färddatorn. :fakta , vilket även stämmer överens med verkligheten. Då är det stadskörning + hygglig gasning när det tillåts.

Hade en BMW F650GS för ett par år sedan, den fick jag aldrig att dra över 0,4 hur jag än körde. 0,36 blev det nästan jämt.

Håller med flera som säger att det knappast spelar någon roll med tanke på att hojåkning ändå är helt kass rent ekonomiskt. Men har man lite miljösamvete så är låg förbrukning ett litet plus i alla fall! Att man sedan slipper tanka hela tiden är också najs.

Runt 0,75 brukar jag hamna vid blandad körning. Lite lugnt, lite fullgas och lite lagom :)
Det kostiga är att den dricker mindre soppa nu med turbo än den gjorde när jag körde med sugmotor. Då låg den runt 0,9.

0.8-0.9 ligger min på... Beror lite på varvtal naturligtvis...
Men blandad kökörning och lite gasglad högerhand så...
Inspirerad körning 1.1-1.2 skulle jag gissa på...

TL'n drar nästan alltid strax under litern... Om man leker lite på flygfältet drar den över litern. Har förvisso aldrig kört en hel tank efter skyltarna. Måste nog prova det och se vad den drar då...

Låg på 0,6l/mil första två veckorna jag hade min gixxer, sedan låg jag på 0,9-1l/mil hela sommaren. Inge köputtrande eller landsvägskrypning.

Runt 0.7-0.8 hur jag än kör. Tror dock den får lite mycket :gnissla

vad gäller pollen full throttle eller ekonmisk körning?

1. full throttle 0.8 - 0.9L/milen
2. ekonomisk körning 0.3 - 0.4L/milen

Det kan bli flera stopp om dan om man kör mkt och aktivt.. Samt inte vill chansa de sista milen.

Tänk positivt! Flera stopp innebär mer tid för posering :tummenupp :yoparty :)

Min drar 0.3 orginal. men nu med sportljuddämpare och större munstycken drar den 0.40-0.45 eller nåt, men då gasar jag fullt nästan hela tiden, mycket varvande med 125a :gnissla :tummenupp

Men allvarligt Swedie...

Jag räknar med en kost runt 60-70 SEK / mil. En lite äldre hoj kanske kommer ner mot 40 SEK.. Spelar några kronor sås nån roll då?

jag är helt med dig på bilfronten, men där pumpar man ju helt andra mil. Och inte sitter du och trycker 4 000 mil transporthojåka?

Mmm.
Köp en äldre CB750 i hyfsat skick för en ca 15000.
Försäkring runt 1500 Hel/hel. (det betalar i alla fall min kollega för sin 82a)
Drar ca 0.5 - 0.6 liter milen.
inga 40kr milen där inte. :tummenupp

Sälj hojen igen för 15000kr året efter, eller kör vidare ett år till.
Billiga mil, och man slipper väll trängselskatten med hoj också. :)

tusan vad kör ni för ekonomiska hojar, antar det är skillnaden på en -86:a och hojar tillverkade efter 2000 :)
ligger ganska högt med min hoj, ligger väl runt 0.9 lite hur jag en kör tycker jag

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard