husqvarnan
Ny medlem
hejsan ! nu är det så att min husa har gått ett år ( drygt 200h) utan att ha svikit mig vilket inkluderar novemberkåsan, ggn, enduro sm, motard på åland, massa bus i stan, enduro träningar mm. så nu tänkte jag ge den lite kärlek med en nyrenoverad motor och chassi.
min stora fråga är vad bör jag byta för att göra det " riktigt" så att säga. hade tänkt att byta alla lager, kamkedja, kolv och allt det vanligt. det jag undrar är om ni hade bytt vevstaken ? känns ju tungt att snåla in nu för att sen bryta en tävling med rasat motor om 2 månader.
hojen är en 476 cc vm cykel med acra, större insugsventiler, portat, fcr41, annan tändbox, dock osäker på om det är mx composit stake men är 99% säker på att jag fick den levererad med vanlig stake, stålventiler och original varvstopp så den skulle hålla sa dom. aja det lär väl visa sig imorrn.
har även åkt på en utsliten vattenpumps/balansviksaxel så det droppar lite kylarvatten ibland. min plan är att svarva ner axeln och se bussa den med något lite hårdare och sen svarva ner den till 10.0 igen. något som ni har testat eller helt uteslutet ? vet några häromkring som har haft en utsliten axel efter 80h så känns tugnt att köpa nåt för 1700 som håller ett tag bara, därför testet att kanske bussa med något med bättre kvalite
jaja mycket text men hoppas på lite hjälp, den stora frågan är väl om ni bytt stake vid 200h ?
min stora fråga är vad bör jag byta för att göra det " riktigt" så att säga. hade tänkt att byta alla lager, kamkedja, kolv och allt det vanligt. det jag undrar är om ni hade bytt vevstaken ? känns ju tungt att snåla in nu för att sen bryta en tävling med rasat motor om 2 månader.
hojen är en 476 cc vm cykel med acra, större insugsventiler, portat, fcr41, annan tändbox, dock osäker på om det är mx composit stake men är 99% säker på att jag fick den levererad med vanlig stake, stålventiler och original varvstopp så den skulle hålla sa dom. aja det lär väl visa sig imorrn.
har även åkt på en utsliten vattenpumps/balansviksaxel så det droppar lite kylarvatten ibland. min plan är att svarva ner axeln och se bussa den med något lite hårdare och sen svarva ner den till 10.0 igen. något som ni har testat eller helt uteslutet ? vet några häromkring som har haft en utsliten axel efter 80h så känns tugnt att köpa nåt för 1700 som håller ett tag bara, därför testet att kanske bussa med något med bättre kvalite
jaja mycket text men hoppas på lite hjälp, den stora frågan är väl om ni bytt stake vid 200h ?