"Vad blir det till mat"

Ap ap ap. :mattias
Det går inte att skapa ett behov.
Det ska väll du veta som jobbar som säljare.

Däremot kan man hitta en ny lösning som tillfredsställer ett redan befintligt behov.

Näh du. Man kan skapa behov genom att vara säljare:

Reklam, tjat och för att få folk att tro att dom är så j-a stressade. Så skapar man ett sånthär behov...

/ Jens

Ap ap ap. :mattias
Det går inte att skapa ett behov.
Det ska väll du veta som jobbar som säljare.

Däremot kan man hitta en ny lösning som tillfredsställer ett redan befintligt behov.

Så mycket bajsar väll inte Linda så ni måste köpa muggpapper varje dag? :D

Men någon gång tar det slut...

Du kommer ju på besök ibland.. :brinnerup

Last edited:
Näh du. Man kan skapa behov genom att vara säljare:

Reklam, tjat och för att få folk att tro att dom är så j-a stressade. Så skapar man ett sånthär behov...

/ Jens

Nopp.

Jag kan gå igenom Maslows behovstrappa nästa gång vi ses.

jag skulle tippa på att den här tjänsten används för att spara tid. Tid som sen behövs för att täcka någon av behoven som Maslow beskriver.

Last edited:
Nopp.

Jag kan gå igenom Maslovs behovstrappa nästa gång vi ses.

jag skulle tippa på att den här tjänsten används för att spara tid. Tid som sen behövs för att täcka behovet av Social status. Som är 4e nivån i Masslovs behovstrappa.

Maslov kan sätta arslet på att brist på tid, social status-tjafs är sådant som är skapat. Så Maslov är ett steg framför de skapade behoven.

Såsom social status av att handla en hoppackad matpåse? Nä, den gubben köper jag inte.

/ Jens

Jag låter neggig, men de facto är det just det jag är.. :tungan

/ Jens

E du tjej eller:va

:såjaponken:

sissy

Vi brukar åka på s.k "skräprunda" där vi handlar tvättmedel, hygienartiklar (och sådant samtidigt som vi pantar burkar, slänger skräp o dyl)..alltså allt som inte är mat..det är betydligt mindre stressande då man oftast har ett märke man gillar, mat däremot ..det är en jäkla djungel där man först måste veta..."VAD SKA VI HA TILL MAT :skrämd

Edit...sedan tycker jag personligen att det är åt helvete att allt ska stå så förbannat högt upp...:tuttar når inte :mad:

Last edited:
E du tjej eller:va

:såjaponken:

sissy

Vi brukar åka på s.k "skräprunda" där vi handlar tvättmedel, hygienartiklar (och sådant samtidigt som vi pantar burkar, slänger skräp o dyl)..alltså allt som inte är mat..det är betydligt mindre stressande då man oftast har ett märke man gillar, mat däremot ..det är en jäkla djungel där man först måste veta..."VAD SKA VI HA TILL MAT :skrämd

Edit...sedan tycker jag personligen att det är åt helvete att allt ska stå så förbannat högt upp...:tuttar når inte :mad:

Hur kan det vara stressande? Jo, för att ni låter det stressa er.

Jag planerar en matvecka på ca 5 minuter. Handlar en veckohandling på 30-45 minuter.

Hur kan det vara stressande? Jag kanske är för gammaldags. Ikväll ska jag baka bröd iallfall..

/ Jens

Men herregud, jag frågar igen:

Måste man åka och handla när man har tjänsten?

Eller fyller ni aldrig toapapper, WC-rent osv hemma?

Men kom igen. Hur ska nån kunna veta hur mycket du skiter!?

Hur kan det vara stressande? Jo, för att ni låter det stressa er.

Jag planerar en matvecka på ca 5 minuter. Handlar en veckohandling på 30-45 minuter.

Hur kan det vara stressande? Jag kanske är för gammaldags. Ikväll ska jag baka bröd iallfall..

Jag tycker det är bekvämt plus att jag får laga lite mat som jag annars kanske inte skulle tagit mig för att laga. Jag HAR tid att handla mat, och som sagt ovan måste man fortfarande gå och handla andra grejjer.

Sluta bjäbba nu. Testa själv en vecka så får du se vad du tycker om det:tummenupp

Last edited:
Känns lite som skolmat fast man får stå o laga skiten själv ..
Men visst är man allätare, fantasilös och lat så funkar det väl

Men kom igen. Hur ska nån kunna veta hur mycket du skiter!?

Jag tycker det är bekvämt plus att jag får laga lite mat som jag annars kanske inte skulle tagit mig för att laga. Jag HAR tid att handla mat, och som sagt ovan måste man fortfarande gå och handla andra grejjer.

Sluta bjäbba nu. Testa själv en vecka så får du se vad du tycker om det:tummenupp

Nej du, andra bestämmer inte vad jag ska äta för att jag inte "har tid".

Jag gillar att laga mat... Och att planera den..

/ Jens

Jag gillar att laga mat... Och att planera den..

/ Jens

Visst. Jag också!
Jag får hem 5 olika måltider för 14 dagar. Övriga 9 dagar har jag gott om tid att planera min egen matlagning och mina egna inköp. För mig är tjänsten en rolig och bekväm källa för inspiration.

Laga mat är skoj men storhandla är något jag gärna lämnar bort då och då.

Skita kan man göra på jobbet :sissy

Last edited:
Ja. Då har man betalt under tiden och dessutom gratis papper.
En nobrainer.

Där ser man vad dessa "egenföretagare" skriver in för hutlösa förmåner i sina avtal. Skämmes på er alla! :rolleyes:

Förutom det så är det som sagt tiden man sparar som jag hellre lägger på annat, samt att det ger en del inspiration till egenkomponerat foder.

Nopp.

Jag kan gå igenom Maslows behovstrappa nästa gång vi ses.

jag skulle tippa på att den här tjänsten används för att spara tid. Tid som sen behövs för att täcka någon av behoven som Maslow beskriver.

Hur många behöver verkligen fyrhjulsdrift ?

Hur många behöver Såpor ?

Listan kan göras hurt lång som helst.

Genom smart marknadsföring kan man helt klart skapa ett behov. Det är i grunden mycket enkelt. Basera marknadföringen på människans sen urminnes tider grundläggande egenskaper och påvisa/ljug om hur just din produkt upfyller dom. Får man sen igång en masspsykos så behöver man inte jobba mer.

Genom smart marknadsföring kan man helt klart skapa ett behov. Det är i grunden mycket enkelt. Basera marknadföringen på människans sen urminnes tider grundläggande egenskaper och påvisa/ljug om hur just din produkt upfyller dom. Får man sen igång en masspsykos så behöver man inte jobba mer.

Tja, just mat behöver man ju egentligen inte marknadsföra, eftersom alla ju måste äta :D

Tja, just mat behöver man ju egentligen inte marknadsföra, eftersom alla ju måste äta :D

Jag kommenterade bara uttalandet om att man inte kan skapa ett behov.

Jag har ingen åsikt om halvautomatisk matkasse generellt är bra eller dålig.

Personligen skulle själv inte ens i min vildaste fantasi kunna tänka mig att hoppa på en sån grej.

Jag gillar verkligen att laga mat och vill därför välja vad jag skall köpa själv.

Jag har jobbat i både köttbranchen och bageri branchen så jag har viss erfarenhet.

Något av det godaste man kan laga till är en rosepeppar kryddad (inget salt under tillagning) rejäl stek och till den gärna bara en sallad eller lättkokt broccoli/sparris. När man kollar godtycklig köttdisk finns det på sin höjd 1 eller 2 förpacknigar jag överväger att köpa. En som plockar ihop en matpåse tar första bästa bit av det som ligger i disken.

Jag kommenterade bara uttalandet om att man inte kan skapa ett behov.

Jag har ingen åsikt om halvautomatisk matkasse generellt är bra eller dålig.

<text>

Något av det godaste man kan laga till är en rosepeppar kryddad (inget salt under tillagning) rejäl stek och till den gärna bara en sallad eller lättkokt broccoli/sparris. När man kollar godtycklig köttdisk finns det på sin höjd 1 eller 2 förpacknigar jag överväger att köpa. En som plockar ihop en matpåse tar första bästa bit av det som ligger i disken.

Hehe. "Halvautomatisk" :hihi :hihi

Ikväll blir det fet köttbit här. Det blir säsongspremiär för grillen!

Edit: Matkassen jag får innehåller bara förstklassiga råvaror. Färskt allt, inkl fisk, kött etc. Ekologiskt dessutom för den som nu gillar det. EN sunkig matkasse skulle jag inte betala för.

Jag använder mig osså av "Linas matkasse" och måste faktiskt säga att jag är impad av råvarorna. Jag har också ett väldigt intresse av matlagning, och kan nog kalla mig kunnig i köket. Men ungarna "kräver" lite omväxling, och då tycker jag "Lina" fungerar utmärkt för att få lite nya vinklar på saker. Jag var skeptisk i början men har fått vika mig. Och det finns inga krav på att handla varje gång. Blodpuddingen och falukorven smakar betydligt bättre nu när man får den mer sällan. :)

Hehe. "Halvautomatisk" :hihi :hihi

Ikväll blir det fet köttbit här. Det blir säsongspremiär för grillen!

Edit: Matkassen jag får innehåller bara förstklassiga råvaror. Färskt allt, inkl fisk, kött etc. Ekologiskt dessutom för den som nu gillar det. EN sunkig matkasse skulle jag inte betala för.

Vad som är förstklassiga råvaror är alltid en fråga om personlig åsikt.

När man vant sig vid att plocka ut den bästa köttbiten som passerar ett styckeri under en dag blir man kräsen :)

Har man jobbat på bageri vet man att ett bra bröd inte är toppen någon längre tid om man inte häller i något som binder eller ersätter vattnet speciellt om det är förtorkat (=skivat). Då köper man oskivat bröd från sitt favo bageri istället.

För mig blir det hemfiskad panerad och stekt abborrfile. Blir nog en knapp till det:)

Last edited:
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...