"Vad blir det till mat"

Jag gillar att gå runt och få inspiration av varorna i butiken. Jag gillar samtidigt att få läsa innehållsdeklarationen på de varor jag handlar, så att dom inte innehåller all möjlig skit som mat inte ska innehålla.

De 2 försvinner bums med detta konceptet. Samtidigt blir maten dyrare, så tack, men nej tack.

Så stressat kan inte samhället vara...

/ Jens

Jag gillar att gå runt och få inspiration av varorna i butiken. Jag gillar samtidigt att få läsa innehållsdeklarationen på de varor jag handlar, så att dom inte innehåller all möjlig skit som mat inte ska innehålla.

De 2 försvinner bums med detta konceptet. Samtidigt blir maten dyrare, så tack, men nej tack.

Så stressat kan inte samhället vara...

/ Jens

Vi köper mycket ekologiskt och lagar mat från grunden, det är viktigt då maten smakar så mycket godare:tummenupp. Att det är en leverantör som levererar ekologiska råvaror är viktigt, te x mjölk från Hjordnära mejeri. (det är ingen "färdig köpmat" med en massa E-nr det är frågan om).

Man behöver ju inte följa recepten som medföljer slaviskt utan det kanske blir annat, ska bli kul att testa i alla fall så får man bilda sig en uppfattning sedan. :) Dyrare nja det vet i sjutton, det blir inget extra som kommer med i matkassen på det här sättet men vi får se ... :wiggle

Har en provvecka för 600kr med mat för fem dagar avsedd för två vuxna och två barn vilket gör att det gott och väl kommer räcka till matlådor och-/eller andra rätter.

Personligen får jag ingen inspiration alls av att gå i affärer, vill ut därifrån så fort som möjligt:gnissla, utan det får jag hemma när varorna tas upp.

Last edited:
Vi köper mycket ekologiskt och lagar mat från grunden, det är viktigt då maten smakar så mycket godare:tummenupp. Att det är en leverantör som levererar ekologiska råvaror är viktigt, te x mjölk från Hjordnära mejeri. (det är ingen "färdig köpmat" med en massa E-nr det är frågan om).

Man behöver ju inte följa recepten som medföljer slaviskt utan det kanske blir annat, ska bli kul att testa i alla fall så får man bilda sig en uppfattning sedan. :) Dyrare nja det vet i sjutton, det blir inget extra som kommer med i matkassen på det här sättet men vi får se ... :wiggle

Har en provvecka för 600kr med mat för fem dagar avsedd för två vuxna och två barn vilket gör att det gott och väl kommer räcka till matlådor och-/eller andra rätter.

Personligen får jag ingen inspiration alls av att gå i affärer, vill ut därifrån så fort som möjligt:gnissla, utan det får jag hemma när varorna tas upp.

Att det blir dyrare krävs ingen raketforskare för att räkna ut. Någon skall ha betalt för att: 1. Plocka ihop mat/recept. 2. Köra hem maten.

Handlar dom hem bröd, frukost, chipspåse, bakpulver, bananer, äpplen och sånt med? Kan du alltså sitta hemma och knappa in precis vad du vill ha hemkört på datorn och sen slappa ner sig i soffan igen? Annars fallererar ju konceptet på att du måste åka och handla igen? Men du slipper handla middagsmaten... Då kommer fråga 2 på den vinklingen: Hur lång tid tar det att skriva in på datorn vad man ska ha, inkl varumärke kontra gå genom Coop och fånga det man ska ha?

Det är ett skapat behov för människor som förmodligen tror dom har mer att göra än dom egentligen har... som så många andra tjänster idag... För att i slutändan få lite mer tid åt "desperate housewifes" eller nått...

/ Jens

Jag kör med Linas matkasse. Inte för att jag har ont om tid, utan för att maten är välkomponerad, håller hög kvalitet och att man slipper fundera ut vad man skall käka varje kväll. Jag tycker det är trist.

Dessutom "tvingas" man laga mat som man faktiskt inte skulle lagat i annat fall. Hittills har det varit kanonkäk, förutom nån sort äckliga kikärtsbiffar som jag lagade häromdagen.

Kassen kommer varannan vecka och innehåller 5 måltider, så det finns faktiskt gott om utrymme att laga "eget" också. Stora blodiga köttbitar tex som jag är en sucker för.

Jag skulle nog inte kunna klara av en sådan där leverans.
Jag om någon är kräsen när det gäller mat.

Kollade just frysen.
Finns lite skitmat (Felix) kvar.

Blir nog en OS-variant som är enkel.

Potatis.
Delad på längden.
Grillad lagom.
Urgröpt, viktigt att inte skalen eller formen tappas...
blanda urgr. pot. med ost, Creme fraiche, kryddor och det man vill ha.

Det ska sen läggas tillbaka å gratineras.

Men sen vete fan.
Jag gillar grillat och revben och så.
Till detta är det skitbra.

Sås:
En lättcremefraiche med nästan en hel standard Feta. Smula ner.

Salt, svartpeppar, chilisås, men i SMÅ mängder.
Vitlök.

Men vafan ska jag ha för kött?? jag är ju så sugen på kött...

Efter en vecka med matkassen så kan jag inte annat än att ge den klart godkänt.
Gillar upplägget med råvaror som man lagar till själv och att allting har gått åt.
Får bli att fortsätta testa några veckor till och se om det håller kvalitén och variationen på rätterna.

Efter en vecka med matkassen så kan jag inte annat än att ge den klart godkänt.
Gillar upplägget med råvaror som man lagar till själv och att allting har gått åt.
Får bli att fortsätta testa några veckor till och se om det håller kvalitén och variationen på rätterna.

Det roliga är att man får testa lite nya rätter som man kanske inte skulle lagat annars. Man får ju hem rätt mycket mat/gång (Linas matkasse). Vi är bara 2p i hushållet, så vi "pausar" tjänsten då och då för att hinna äta upp annan mat.

Samma här, gött att slippa springa och handla.
Undrar om man kan dra av för hushållsnära tjänster.

Har kört med Linas sedan december och kan säga att vi är mer än nöjda. Bra kvalitet och ekologisk mat. Kör varannan vecka, och det blir lite matlådor som räcker in i veckan efter som vi ej har mat hem. Kostnaden för oss har definitivt gått ner då man annars fick slänga hälften av det man köpte hem, samt att man plockade ner en annan massa skit i korgen när man var och handlade. Veckan vi inte har leverans så blir det ofta att man lagar någon av favoriterna ifrån förgående veckors recept. Någon sade att detta bara är för stressade människor, och visst kan det vara så, men jag spenderar hellre tid på annat än att ränna runt i en mataffär och sitta och fundera ut recept.

Jag frågar igen:

Leverar dom bröd, pålägg, tvättmedel och allt annat med?

Annars får jag ju springa i affären och handla allt sånt ändå...:confused:

Jag frågar igen:

Leverar dom bröd, pålägg, tvättmedel och allt annat med?

Annars får jag ju springa i affären och handla allt sånt ändå...:confused:

De levererar allt som ingår i maträtten, ska det vara bröd så får man det. Till en rätt fick vi t ex cider. De kommer kanske mer inriktade matkassar i framtiden, nu i påsk kan man t ex beställa hem lite extra gott.:)

vi handlar av www.middagsstorken.se

Rätter att se fram emot..

Tomat och paprikasoppa med mozzarellaklick
Kalkon och aprikosgryta
Parmalindad grillad kycklingfile med oliv, tomat, rödlök och spenatsallad
Ceasarsallad
Karrespett med grekisk sallad
Parmesanköttbullar i tomatsås
Kyckling i ciabatta
Heta räkor med mango
Pasta Pomodoro
Pasta med skogschampinjoner och ädelost
Korvbakelse med potatismos
Torsk i cocos och curry
Morotspannkaka med bacon
Laxburgare
Tagliatelle med stuvad savoykål och kabanoss
Grillmat

Last edited:
De levererar allt som ingår i maträtten, ska det vara bröd så får man det. Till en rätt fick vi t ex cider. De kommer kanske mer inriktade matkassar i framtiden, nu i påsk kan man t ex beställa hem lite extra gott.:)

vi handlar av www.middagsstorken.se

Men herregud, jag frågar igen:

Måste man åka och handla när man har tjänsten?

Eller fyller ni aldrig toapapper, WC-rent osv hemma?

Det är en MATtjänst..så svaret på den frågan är inte så svår...:rolleyes:

Dessa saker är inte det som irriterar i storhandlingen, det är välja ut MATEN och få ihop den som nu har underlättats enormt.

Det är en MATtjänst..så svaret på den frågan är inte så svår...:rolleyes:

Dessa saker är inte det som irriterar i storhandlingen, det är välja ut MATEN och få ihop den som nu har underlättats enormt.

Då förstår jag.

Dom som säger att man slipper springa i affären har alltså fel.

Det man tjänar är att slippa komponera recept och spana efter det man älskar att äta. Istället låter man ett företag välja ut maten efter de grundvaror som för stunden är billigast (mest förtjänst)...

Jag låter neggig, men de facto är det just det jag är.. :tungan

/ Jens

Det är ett skapat behov för människor som förmodligen tror dom har mer att göra än dom egentligen har... som så många andra tjänster idag... För att i slutändan få lite mer tid åt "desperate housewifes" eller nått...

/ Jens

Ap ap ap. :mattias
Det går inte att skapa ett behov.
Det ska väll du veta som jobbar som säljare.

Däremot kan man hitta en ny lösning som tillfredsställer ett redan befintligt behov.

Så mycket bajsar väll inte Linda så ni måste köpa muggpapper varje dag? :D

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey