Vad betalar ni i försäkring på era sporthojar?

Kawa Zx6-r -08 11000:- hel/hel (ej avställningsbar) hos länsförsäkringar boende i en byhåla
Sommarmånaderna 1400:-
Vintermånaderna 350:-
:tummenupp

108000 kr hel/helår OM den står på mig, tur att jag inte har någon egen motorcykel utan lånar andras...:tungan

21 år, Yamaha R6 9000:-/året

Xj6, 12300 hel. Bor i sthlm och saknar garage. Dock avställningsbar, men jag minns inte vad avgiften är då.

GSXR 1000 2001

Halv 1300kr/månad
Krav: Garage och skyddskläder och TRE godkända lås.

Endast trafik! 5500/år får ej ställa av. GSX-R1000 -03, kan ej förstå er som betalar 20-30 000 per år för något som troligtvis ej händer, spara pengarna tills den dagen det faktiskt händer istället! det är väl inte så att ni räknar med att lösa en hoj vart annat / var tredje år? lättare skador lagar man lätt själv för småpengar! men det är klart , är man putsbög så...! tänk på alla oss som kör RR, finns ingen försäkring i världen som täcker det!

~6500 spänn per år för z750 2010 (inkl 10% SMC rabatt) på Bilsport & MC

1200.-/mån helförsäkring eller 14000:- per år. Dock lär jag ställa av den över vintern vilket resulterar i 9:-/mån

Håll i hatten nu. Scramlaha R6 -05 Helförsäkring: 32.000kr/år. Avställningsbar så betalar väl inte fullt 32 tusen. Svider som attan dock!

Ålder: 33år
Försäkringsbolag: Folksam
Bor: Stockholm

Åhhh.. snälla nån. Jag kör med min Fazer (tror det är samma motor som i r6:an men lite mindre effektuutag). 41 år helförs. helår. 2700:-/ÅR

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back