Vad betalar ni för er garageplats?

Daniel-San

rajraj
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
KTM 450 EXC -07 / CR 250 -01
Hej.

Jag funderar på att köpa ett större garage i sundsvall.

Men jag behöver lite beräkningsunderlag för att kunna räkna på det.

Så jag tänkte höra vad ni betalar för era garageplatser och vart de ligger?

Vad är det värt med en centralgarageplats med tvätthall?

MVH
Daniel

Daniel-San skrev:
Hej.

MVH
Daniel

Jag hyr ett garage med plats för en bil samt 2 cyklar, betalar 480 kr/mån. Om det nu kan hjälpa dig.

Jag snyltar garageplats. :näsblod Har nu fått en varningslapp ditklistrad på kapellet av hyresvärden.
Verkar vara dags att flytta på hojen... :gnissla

För att tillföra tråden något kan jag säga att platsen kostar 500kr/mån annars...

Delar ett bilgarage med 2 st andra, får plats med 3st mc och lite verktyg, 100:- / månad

Luleå.
Plats i garagelänga. Pris ca: tre kubikmeter ved för sommarhalvåret :tummenupp

tror jag betalar cirka 260:- för min plats, har en p-ruta i storlek ungefär och får plats med både bilen och cykeln.... tvättmöjligheter finns dock ej, skulle lätt kunna ge en slant extra för det varje månad och slippa åka till macken vintertid.... :gnissla

jag betalar 315 för garage med bur,
men nu står hojen hos mina föräldrar och då har jag lånat ut garagen för en kompis som har stält sin bil där , han betalr nu för vintern ehhe

Jag betalar 500 kr/mån för en liten MC-plats där endast en hoj ryms. Det är i min bostadsrättsförenings garage så det är bara för mig att ta hissen ned till hojen vilket är värt en del pengar. Tvättplats finns men kostar några tior per tvätt. Detta är på Södermalm i Stockholm så jag tror att priset är rätt normalt (tyvärr).

Hade jag haft längre till garaget så hade jag inte varit beredd att betala riktigt lika mycket. Min smärtgräns går vid ca 700 kr/mån skulle jag tro men då måste det vara ett grymt garage med bra ytor, plats för flera hojar och meck- och tvättutrymme och nära hem (gångavstånd).

Ca 5000:- mån men då ingår 180 kvm boende och egen tomt på 4000kvm :tummenupp

Jag betalar 310 kr/ mån för en sektionerad plats i ett parkeringsgarage, dvs vi har en gallerbur runt vår plats. det är egentligen en bilplats men gott om utrymme för tre hojar (delar platsen med två polare). Går dock ej att skruva där samt att tvättmöjlighet saknas. Ganska hyggligt pris i övrigt.

Just..

2ono skrev:
Ca 5000:- mån men då ingår 180 kvm boende och egen tomt på 4000kvm :tummenupp
Ungefär så, men bara 1500kvm tomt, MC-intresserade grannar ingår och minst 2 st kör själva.. :D

EDit: Glömde att påpeka att det numera även ingår larm och "avstötande" utrustning i garaget. :kulspruta

Last edited:
Daniel-San skrev:
Hej.

MVH
Daniel

Jag bor i GBG och betalar 690:- i månaden och har plats för bilen och en hoj framför, jag har tvätt möjligheter (GRATIS) men kan inte skruva mer än nödvändigt typ spänna kedjan och lyfta ner motorn. :banana :banana
Å andra sidan åker jag ju hoj med Fastighetsskötaren så han ser genom fingrarna om jag gör lite mer än så !!!
:fyllisar :fyllisar

Sen är det VIDEO övervakat med massa kameror :Bugar :Bugar

230 kr/mån för varmgarage, får tyvärr inte plats med både hoj och bil samtidigt, men hojen vinterparkeras på annat ställe ändå.

mitt i sundsvall..
får plats med 5 hojar fullt mekutrymme o pejar 600 delat på 2 då jag delar med polarn :)

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!