vad bör man betala för en ny hoj?

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
Troligtvis blir det en grön Kawasaki zx6-R 2005 för mig till våren. Jag har redan varit i kontakt med olika handlare och de påstår att det inte finns någon som helst prutmån på nya hojar (läs ny modell). Men om jag inte missuppfattat allt så är väl sporthojar svår sålda, eller? Vad för rabatt verkar rimligt på en ny hoj?

twinner skrev:
Snygga avatarer:) Är ni i samma lag eller :gnissla
jaaaa man börgar undra vad det är för en svag kopia på en..jag trode bara sånna här personer existerade på bike.se..

brinckis skrev:
Troligtvis blir det en grön Kawasaki zx6-R 2005 för mig till våren. Jag har redan varit i kontakt med olika handlare och de påstår att det inte finns någon som helst prutmån på nya hojar (läs ny modell). Men om jag inte missuppfattat allt så är väl sporthojar svår sålda, eller? Vad för rabatt verkar rimligt på en ny hoj?

Allt är väl prutpart. du kan ju pruta på bilar så varför inte på en hoj.
Vill dom inte pruta på själva hojen så kanske det funkar bättre på tex slipon eller annan utrustning. Dom är rätt taja på och sälja så stå på dig. Kanske funkar och spela säljarna mot varann, att i butik x får du detta pris, kan ni göra nåt åt det annars köper jag där :fakta

brinckis skrev:

köp en parallellimporterad.

jo visst kan man göra så. Men försäljare menar att en ny modell är så eftertraktad att de säljer dem lätt för normalpriset pga deras låga tilldelning av hojar. Det känns som jag måste senast lägga in en beställning i januari månad när mässan i gbg är för att inte risker att få min hoj efter sommaren. Någon som har lite mer koll på det här? Vad bör jag göra?

brinckis skrev:

Klart det finns prutmån...va´ är det för jävla säljare :kocko . Dock är den begränsad, handlarna har runt 10% marginal på hojarna, mer är det inte. :fakta

Sen är det en annan sak om man ska köpa nytt överhuvudtaget....värdefallet är ju skrämmande....det är som att skotta pengar i ett bottenlöst hål de första åren. Jag har kört 160 mil med min 04, gav ca 80 och fick 50 som inbytesbud av sama säljare....tror du den gubben säljer mer hojar till mig eller :kulspruta

fazerfun skrev:
Klart det finns prutmån...va´ är det för jävla säljare :kocko . Dock är den begränsad, handlarna har runt 10% marginal på hojarna, mer är det inte. :fakta

Ok ... då kan man kanske få den några lappar billigare då ... kanske mer på tillbehör.

fazerfun skrev:
Sen är det en annan sak om man ska köpa nytt överhuvudtaget....värdefallet är ju skrämmande....det är som att skotta pengar i ett bottenlöst hål de första åren. Jag har kört 160 mil med min 04, gav ca 80 och fick 50 som inbytesbud av sama säljare....tror du den gubben säljer mer hojar till mig eller :kulspruta

Jo fallet är stort de första åren men jag tänkte först köpa en ny 04 till mkt bra pris men den hade jag trolightvis bytat in mot en 05 efter ett år. Om jag då istället köper en 05 direkt så kan jag ha den i minst 2 år innan en ny kawa kommer. Förlusten bör då inte bli så stor tycker jag. Det är heller aldrig roligt att köpa något gammalt.

brinckis skrev:
jo visst kan man göra så. Men försäljare menar att en ny modell är så eftertraktad att de säljer dem lätt för normalpriset pga deras låga tilldelning av hojar. Det känns som jag måste senast lägga in en beställning i januari månad när mässan i gbg är för att inte risker att få min hoj efter sommaren. Någon som har lite mer koll på det här? Vad bör jag göra?

Du lär ju knappast få pruta om du lägger en förbeställning. Om hojen finns hemma i butiken är det en annan femma.

Det är förmodligen lättare att pruta på något de redan har inne i butiken än något som man ska beställa....
5% avdrag på priset bör fungera. Oftast är de piggare på att skicka med tillbehör, kläder etc. än att pruta. :)

fazerfun skrev:
Jag har kört 160 mil med min 04, gav ca 80 och fick 50 som inbytesbud av sama säljare....tror du den gubben säljer mer hojar till mig eller :kulspruta

Ett sånt kräk! Ofattbart att dom har mage att försöka tjäna pengar på sina kunder :rolleyes:

HansJ skrev:
???
Vem står för tramset...
Anser att brinckis afterapar & förlöjligar,genom att välja likvärdig avatar mm.ÅÅ då på min bekostnad...trode bara sånt försegick på BIKE.se..

Gixxer-Anders skrev:
Du lär ju knappast få pruta om du lägger en förbeställning. Om hojen finns hemma i butiken är det en annan femma.

Nä jag förstår det men vågar man vänta tills hojen står där. Jag måste ha hoj till våren, jag börjar få abstinens.

Säljs nya modeller ut direkt? Eller är de svårsålda som alla andra sporthojar?

brinckis skrev:
vem joinade först???
Du låter bara som en löjlig barnrumpa när du nu påstår att det inte går att ändra i sin profil,för att efterapa & förlöjliga sig på någon annas bekostnad.
Har du något otalt med mig kan vi ta det på mer passande forum...

brinckis skrev:
Nä jag förstår det men vågar man vänta tills hojen står där. Jag måste ha hoj till våren, jag börjar få abstinens.

Säljs nya modeller ut direkt? Eller är de svårsålda som alla andra sporthojar?
Ja du vågar vänta tills hojen står där. Och självklart kan du pruta ner en del. Ditt problem är att du är för angelägen och säljarna märker det. Ta det lite lugnt så sparar du några tusenlappar.

Nyheter
Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Back