Hur mycket mer väger en 690 SMR än SMC? Den ser ju rätt mycket klumpigare ut. Och hur är whieelie möjligheterna på SMR. Vill inte de ska vara som min xtx när man inte kan få upp den på 3an och inte i hastigheter över 35-40 km/h.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hur mycket mer väger en 690 SMR än SMC? Den ser ju rätt mycket klumpigare ut. Och hur är whieelie möjligheterna på SMR. Vill inte de ska vara som min xtx när man inte kan få upp den på 3an och inte i hastigheter över 35-40 km/h.
Om du ska köra motard hela vägen till Spanien är nog en ny sadel ett måste. Jag har kört en hel del olika motardmaskiner och stenhårda sadlar har de alla gemensamt. De flesta encylindriga hojar är dessutom en plåga att köra på motorväg pga vibrationer m.m. Även om många hojar kan se rätt bekväma ut är de mer ett tortyredskap än en orgie i ergonomi.
En hoj som passar bra för både bus och landsväg är KTM 950 SM som är en motard på steroider. V-twin på ca 100 hk ger bra prestanda, men den är rätt mycket tyngre än en vanlig motard.
Ja klart de har med teknik att köra på slangen men undrar mer om de är hyffsat lätt att koppla upp den på 3-4 i 50-80?
Nu är ju bakhjulsåkning mest teknik och det är säkert så att båda hojjarna går att dra upp på 3an i allt ifrån 50 till 90, men jag inbillar mig att det är bra mycket lättare på en SMC än på SMRen, dels för att den är lättare men också för att viktfördelningen är lite annorlunda. Tanken sitter ju under/bakom sadeln på SMCn vilket gör att den mer eller mindre flyger upp på trean med rätt teknik... jag tycker du ska pröva båda två innan du bestämmer dig för nånting. Har iof aldrig prövat en SMR men jag tror det är större skillnad än du tror![]()
Fast nu var det 660 smc jag tänket på och inte 690
Iofs båda måste ju vara mycket lättare o slanga än förra hojjen som va en xt660x men den gick fint att dra upp i 50 så ska väl inte vara några problem alls med varken 660 eller 690.
Usch fan va svårt det är när man ska köpa ny hojvet inte vad man ska ha.
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |
|
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |