Vad önskar du dig för mc-nyheter 2018?

En xr650r med motardhjul och 2000mils serviceintervall.

V4-ducce ska bli skoj. Undrar ifall de håller.
 
Att Johans Mc skulle höra av sig igen och vill köpa tillbaka min mc till samma pengar som jag gav 3 år tidigare
 
Älskar min wr250x men vore det nått så att yamaha skulle släppa en wr350 eller 400r/x. Gärna både som motard och som ultralätt äventyrshoj men exakt samma recept som wr250r/x inget mer som höjer vikten och lika låga service krav. Skulle igentligen inte behöva vara så mycket mer hästar tycker det räcker bra men få ner varvtalet o få lite mer vrid, inte mer kubik än 400cc dock pga att 250 är nästan vibrationslös jämfört med de flesta enstånkor och det måste bibehållas genom lägre massa som rör sig. Skulle även vara grymt med en 12-15l tank orginal i plast.
 
Att tillverkarna börjar lägga in rejäla bensintankar på hojarna så man inte måste packa reservdunk ifall man ska längre än till glasskiosken med en ny "äventyrshoj" (alltså fabriksscrablers och sånt).

Sen lite otippat: Eldrift. Bara för det att då kanske fler kör tvåhjuligt och de som ansvarar för trafiklösningen inser att det finns annat än bil att pendla med..
 
Krm 690 med 110 hk med samma vikt tack!! Då jävvvvl......ska det vara så svårt att trimma skiten ur en enstånka:-). Strunta i hållbarheten:-).
 
Förutom Dakarhojar så hoppas jag det dyker upp en drös med turbohojar.
Gärna i lite mera humana prisklasser som man sen kan chippa.
Typ MT09 turbo som med maxladd ger lite under 200 bakhjulshästar.
 
Ett regeringsbeslut som innebär ett moratorium i att sätta upp ojämlika dödsräcken längs våra vägar. "Alla är med och betalar, då skall också alla kunna dra nytta av de investeringar som görs. Att bara ge vissa trafikantgrupper skydd - och då dessutom på andra trafikantgruppers bekostnad är djupt otillfredsställande och gränsar mot otillständighet."

Sedan vaknade jag, och ställer upp i kören som vill se en modern XR 650.
 
Last edited:
Jag är så trasig i kroppen på grund av alla skador att jag vill ha en vass motard, gärna en Hypermotard, luftkyld och torrkoppling såklart, runt 1300 kubik, Öhlins runt om, mycket magnesium, inget kolfiber, det är såå 2008.
 
Jag önskar att fler jappsar(honda i synnerhet) gav sig in i matchen mot KTM/Husqvarna 701 Supermoto
Tänker mig kanske en hoj med motorn från africa Twin, stålrörs chassi och så låg vikt som möjligt och så mycket vridmoment det går pumpa ur den maskinen.

Sen så önskar jag mig en ny CBR600RR, för min 2008a börjar kännas gammal på banan.
Kan även tänka mig att byta till Triumph om de börjar tillverka en Daytona 765RS :yoparty
 
Tjatar vidare om min el-hoj med 50 mil räckvidd.
 
TS: "En ny offroad typ XR650R som är just en offroad, låg vikt och mycket effekt. Som HÅLLER, därför går KTM bort.."

Du har aldrig funderat på varför KTM har en tendens att hålla sämre än sina tjocka slöa japanska motsvarigheter?
En XR650 på närmare 70hk tror jag skulle hålla ungefär som en 690. Men det kanske bara är jag.
Nåväl, nog OT.

Ser fram emot nya Duke 790! Kommer den nu?
Och får man önska så som läget är nu skulle jag behöva en barnstol utvecklad för MC. Skulle bidra till antalet körtimmar för en annan markant....
Men annars skulle faktiskt typ en hederlig XR650 i ny version vara kul att se. Gärna lättare men nödvändigtvis inte massa mer effekt.
 
Honda måste ju för fan komma med en ny 1000 supernaked annars är de helt efterblivna.
 
Honda måste ju för fan komma med en ny 1000 supernaked annars är de helt efterblivna.

De har ju redan sin grymma "Streetfighter" i sin befintliga CBF1000, den är helt konkurrenskraftig lär Honda påstå!
Möjligtvis kommer nån uppdatering på nån CB250 eller liknande. Självklart med minst effekt i klassen på känt Honda-manér..
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top