Vad önskar du dig för mc-nyheter 2018?

Kanske finns tidigare i önskelistan här. Men ett R6 chassie med Mt-09;s cp3 motor..

Slopning av euro 4. :glömdet

Mer realistiskt (nåja).
-Att Yamaha lanserar produktionshoj av T-7 konceptet, med låg vikt och prislapp, och gärna den snygga klara framkåpan.
-En större crf rallye. Med 50+ häst och 20l tank.
-En Versys X 650.
-Fler (seriösa) nakenhojar som ser åtråvärda ut, och inte ett dera liknar en gigantisk plastinsekt med bölder, eller en förstörd sporthoj.
-Ett livskraftigt MV Agusta.

Sporthojsnyheter? Nja, RSV4 finns redan, men de kunde ju sänka priset aningen så jag kan köpa en. Typ till 3kr.

Visst är man ju intresserad av ducces nya, och så kan jag hoppas att de vidareutvecklar 959'an, nu när värstingen får V4.

Slopning av euro 4. :glömdet

Mer realistiskt (nåja).
-Att Yamaha lanserar produktionshoj av T-7 konceptet, med låg vikt och prislapp, och gärna den snygga klara framkåpan.
-En större crf rallye. Med 50+ häst och 20l tank.
-En Versys X 650.
-Fler (seriösa) nakenhojar som ser åtråvärda ut, och inte ett dera liknar en gigantisk plastinsekt med bölder, eller en förstörd sporthoj.
-Ett livskraftigt MV Agusta.

Sporthojsnyheter? Nja, RSV4 finns redan, men de kunde ju sänka priset aningen så jag kan köpa en. Typ till 3kr.

Visst är man ju intresserad av ducces nya, och så kan jag hoppas att de vidareutvecklar 959'an, nu när värstingen får V4.

959 Corsa ska komma ut 2018!

Skulle vilja ha en GSXR 750 med 170hk på 170kg :)

Eller om man skall vara realistisk, 160hk på 190kg, samma vikt som idag men lite mer effekt och en jävla massa elektronik och utseende som deras MotoGP-hoj. :)

En modern cafe racer i form av t.ex en Ducati 939 i trellisram och med dubbelsving. Öhlins både fram och bak, förstås.
Riktigt "fullstort" lyse à la 7" och två fina avgasningsrör, ett på vardera sidan som gamla 900 SS hade.
Helt kåplös och vägandes helst under 160 kg. Hur mycket pulver är inte så viktigt som att den är lätt och smidig.

Och på tal om MV, en trepistonemotor på 11-1200 kubik till brutalen med 160-170hk och spikrak vridkurva hade varit, eh, brutalt.

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla