Vad åker vi som långa?

Strax under 2m, R1 -03 funkar klockrent för mig - benat av 250 mil på 2 dagar.

Ryggen blir skit oavsett men ställningen på hojjen är det inget fel på i alla fall, de nyare skall tydligen vara bättre.

Skinnställ därimot är en annan femma - att hitta ett ställ som är för långa personer men som INTE väger 180 kg är jävfla svårt! Det finns tydligen inte långa OCH smala personer...

<--- 1.76 ;)
har en aprilia rs 250 :)
tycker jag sitter purfa på den!!

me å andra sidan, jag e som sagt lite "kortare" än er andra ;)
o sen e d ju en banhoj!!

Strax under 2m, R1 -03 funkar klockrent för mig - benat av 250 mil på 2 dagar.

Ryggen blir skit oavsett men ställningen på hojjen är det inget fel på i alla fall, de nyare skall tydligen vara bättre.

Skinnställ därimot är en annan femma - att hitta ett ställ som är för långa personer men som INTE väger 180 kg är jävfla svårt! Det finns tydligen inte långa OCH smala personer...

Sitter i samma funderingar, 194cm/75kg. Byter till sporthoj i vår och letar runt efter ställ som passar. Har gett upp hoppet om att hitta ett färdigsytt ställ, www.psi-sweden.com verkar vara ett alternativ. Bra eller dåligt vet jag inte...

Är 192cm och sitter alldeles utmärkt på min 929:a
Provkörde dock polarns R1 -07 och satt om möjligt ännu bättre på den.

Lite OT: Angående psi-sweden? Någon som köpt ett måttbeställt ställ från dom? Vart det bra? Kvalité??

Det som förvånar mig är att det inte släpps fler sporthojar med justerbar förarmiljö.. En stor del av "icke japanska" människor är längre än 170cm..

Vad har ni för kläder när ni åker? Jag hittar inget skinn som passar fiffan :död

Jag kör på squid stilen oftast om jag ska vara ärlig. :squid

Annars har jag ett IXS textil två-delat också. Förstår inte riktigt problemet, bara att ta en större storlek? Har iofs inte letat nått skinnställ, då det inte är så häftigt i äkta skitväder och kyla, vilket jag kör ofta i.

Jag äro 191 cm och sitter utan bekymmer på en nittiotals CBR 600, otroligt egentligen att små Japaner kan göra ergonomi även till drasuter.

Angående korvskinn så har jag ett Dainese storlek 52, som faktiskt är ganska ok passform för mig även det.

/perris

Själv är jag 193 och tyckte jag satt hyffsat på min R6-00 men sällan så bra som på motarden :)

Vad har ni för kläder när ni åker? Jag hittar inget skinn som passar fiffan :död

Jag kör med PSI (se länken). Sitter mycket bra och det är mycket hög kvalitet på stället. Dock så måste du nog beställa nu om du skall ha det till sommaren.
http://www.psi-sweden.com/html/kontakt.asp

Sitter i samma funderingar, 194cm/75kg. Byter till sporthoj i vår och letar runt efter ställ som passar. Har gett upp hoppet om att hitta ett färdigsytt ställ, www.psi-sweden.com verkar vara ett alternativ. Bra eller dåligt vet jag inte...

Visst ska du köpa ett färdigsytt skinnställ, det är ingen bra ide att köpa det i delar............... Tänk dig 25 skinnlappar, 4 dragkedjor, en påse med foder, en rulle tråd......skitjobbigt att pyssla ihop hemma om man inte kommer ihåg var man lagt nålen. :hoppskrat

Jag är bara 185 då men jag sitter perfa på min gixxer 1000 k7. Den har ju dessutom justerbara fotpinnar så längre personer kan bara flytta ned och bakåt och köra:tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT