Vad är viktigast på jobbet?

Vad är viktigast vid nytt jobb?

• Antal röstningar
    0

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
När du söker nytt jobb, vad är viktigast för dig då om du bara fick välja en sak?

Jag har själv gått ner i lön för att få väldigt flexibla arbetstider. Jobbet i sig är väl helt ok men kanske inget jag vill hålla på med för evigt. Nu har jag i alla fall tid med mina hobbies när jag vill och inte när jag är ledig. Inom rimliga gränser.

Vete fan du, lön är ju fint, men inte allt, arbetstider är väl viktigt, helst inte upp tidigt på morgonen, arbetskamraterna är ju egentligen avgörande för hur man trivs på jobbet, men inte kan man leva på trevliga medarbetare, om man inte är kanibal då förstås. Jag säger nog helheten ska vara bra, väälja en kan jag inte, alldeles för blåst för det.

När man söker jobb är lön, flexibilitet och utvecklingsmöjligheter viktigast. När man väl är på plats är stämning och atmosvär viktigt för att man ska trivas. Det är dock lite svårt att värdera innan man jobbat med sina nya kollegor ett tag så när man tackar ja till ett nytt jobb är det bara till att hoppas på det bästa..

När man söker jobb är lön, flexibilitet och utvecklingsmöjligheter viktigast. När man väl är på plats är stämning och atmosvär viktigt för att man ska trivas. Det är dock lite svårt att värdera innan man jobbat med sina nya kollegor ett tag så när man tackar ja till ett nytt jobb är det bara till att hoppas på det bästa..

Tror du träffade nöten bra där.

Det är dock lite svårt att värdera innan man jobbat med sina nya kollegor ett tag så när man tackar ja till ett nytt jobb är det bara till att hoppas på det bästa..

Ibland har man ju förmånen att få jobba med folk man känner sen innan - därav kan arbetskamraterna vara en viktig faktor på ett nytt jobb för en del.

Warum nicht das flervalspoll? :5sure

För vad som är viktigast är intressant, inte vad som är viktigt... ;)

själv tycker jag att en bra ledning är rätt så viktigt, helst bör dom vara lite kl
ompetentare och lite smartare än ledningen på mitt företag för större inkompetens dessa herra uppvisar har man då aldrig sett maken till:mad:

själv tycker jag att en bra ledning är rätt så viktigt, helst bör dom vara lite kl
ompetentare och lite smartare än ledningen på mitt företag för större inkompetens dessa herra uppvisar har man då aldrig sett maken till:mad:

Jobbar vi på samma ställe? :va

Jag tror att det som man känner som viktigast förändras med åldern.
Det man tyckte var viktigt när man var ny på arbetsmarknaden (karriärmöjlighet, hög lön) känns inte lika viktig när man blir äldre och har skaffat familj då bra arbetstider kan kännas viktigare.

Utan tvekan, för mig iallafall, arbetstiderna.

Bytte jobb och gick ner rätt bra i lön men betydligt mera fritid och det känns som ett schysst byte.

Egnajobbs möjligheterna ? Hur ska man kuna smita undan å fixa med egna jobb, surfa på webben, ringa telefonsamtal, ordna med allt privat så många timmar som möjligt ?

Då slipper man lägga den tiden under den dyrbara fritiden.

Så tänker många lata jävlar som fuskar sig genom en normal arbetsdag på ett flertal arbetsplatser.

Egnajobbs möjligheterna ? Hur ska man kuna smita undan å fixa med egna jobb, surfa på webben, ringa telefonsamtal, ordna med allt privat så många timmar som möjligt ?

Då slipper man lägga den tiden under den dyrbara fritiden.

Så tänker många lata jävlar som fuskar sig genom en normal arbetsdag på ett flertal arbetsplatser.

Du menar hur mycket SH man kan surfa på dagtid? :tungan

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...