Vad är ursprunget till sex? Hur uppstod könsorganen?

Smartman

Bannad
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
250 cc
En fråga som evolutions-flummarna ryggar tillbaka inför, då de inte har något svar...

http://www.trueorigin.org/sex01.asp

Varför inte bara acceptera att det är en Intelligent Designer (givetvis icke könlös) som ligger bakom skapandet av könen och sexuallivet... :D

Inte undra på att ingen seriös människa kan ta evolutionsmyten på allvar... :smasha

Förbjud sex mellan syskon. Resultatet kan bli förödande, se trådstartaren.

Eftersom jag är en OERHÖRT seriös människa och dessutom en stor försvarare av evolutionen så är min fråga till Smartman: Är du beredd att ta en seriös debatt om frågan eller är du bara ute efter att få så många reaktioner som möjligt? :confused:

Fast med tanke på hur du har lagt upp stategin i dina tidigare, iofs underhållande, trådar så kommer jag nog att önska mer än klippa och klistra efter riktade sök på Google!

Eftersom jag är en OERHÖRT seriös människa och dessutom en stor försvarare av evolutionen så är min fråga till Smartman: Är du beredd att ta en seriös debatt om frågan eller är du bara ute efter att få så många reaktioner som möjligt? :confused:

Fast med tanke på hur du har lagt upp stategin i dina tidigare, iofs underhållande, trådar så kommer jag nog att önska mer än klippa och klistra efter riktade sök på Google!

På det där barnforumet han hänger på som 'pojke, 41 år', blev han mosad av några tolvåringar, så det är tveksamt om han är något större fan av debatter.

När jag var grabb så såg jag av misstag en gång en Ginger Lynn-rulle och wips! där tittade det ut en liten mystisk bula i småbrallorna. Så småningom, efter mycket jobb, så växte den till sig till den ståtliga påle den är idag.

Så där har du svaret.

För övrigt är det oerhört korkat av förespråkare för ID att ta upp sexuell reproduktion som ett exempel för sin tes. Bl.a eftersom det finns flera olika typer av sexuell reproduktion och att det dessutom finns ett fleratal ineffektiva delar av reproduktionen som bryter mot vad som skulle vara "Guds nyttofunktion". Hur många millipromille, eller vad vi nu ska kalla det, av mina spermier blir till ett barn? Ser ut som ett slöseri som inte verkar väldigt intelligent...

Det borde knappast finnas både sexuell och icke-sexuell reproduktion om det fanns en Skapare bakom processen. Spar mig nu från argumentet om att "Guds vägar äro outrgundliga" eftersom det inte är Guds vägar utan evolutionens vägar som äro outgrundliga, vilket förklarar just mångfalden av reproduktionsstrategier. T.ex. sådan som bygger på att andra varelser avlivas för att en annan ska fortplanta sig. Finns steklar som lägger ägg i andra insekter, immobiliserade med nervgift, som sedan äts upp inifrån av stekellarverna. Dem behöver ju färsk mat! Skulle vara kul att höra någon förklaring till varför en Skapare vill ha den typen av reproduktion.:tummenupp

Varför inte svara på min fråga istället?

Vad är ursprunget till sex? Hur uppstod könsorganen?

Varför inte bara acceptera att vi skapades så? :tummenupp
Som sagt: Vill du ha en debatt så kom igen!
Menar du på fullt allvar att du ens behöver ställa dessa frågor om du har studerat evolutionen??? Hela frågan är ju felformulerad om du har funderat på det. Evolutionen har ingen tanke, mål eller mening förutom att säkerställa genernas fortsatta överlevnad. Det finns ingen riktning eller slutpunkt eller ens ett "varför" att svara på.

Hur könsorganen uppstod är väl enkelt! Precis som med allt annat: Stegvisa slumpmässiga mutationer som förde till att de gener, som i samarbete de övriga generna i populationen, gjorde att just de generna fick det enklare att föras vidare.

Så kom nu med ditt/dina argument, och: Nej, jag tänker inte bara acceptera något flum om en skapelse som inte har ett starkare argument än att det bara gäller att tro eller acceptera.

Jag undrar fortfarande om du bara skämtar eller om du verkligen är allvarlig!:va

Ta detta med fortplantning: Menar du att vårt sätt verkligen är "intelligent"? Är andra varelser i så fall också det? Varför finns det olika intelligenta metoder? Samt: Hur vet du att vår metod är den bästa tänkbara?

Last edited:
Som sagt: Vill du ha en debatt så kom igen!
Menar du på fullt allvar att du ens behöver ställa dessa frågor om du har studerat evolutionen??? Hela frågan är ju felformulerad om du har funderat på det. Evolutionen har ingen tanke, mål eller mening förutom att säkerställa genernas fortsatta överlevnad. Det finns ingen riktning eller slutpunkt eller ens ett "varför" att svara på.

Hur könsorganen uppstod är väl enkelt! Precis som med allt annat: Stegvisa slumpmässiga mutationer som förde till att de gener, som i samarbete de övriga generna i populationen, gjorde att just de generna fick det enklare att föras vidare.

Belägg för det tack!

Dessutom, hur skulle könsorganen ha kunnat evolvera fram stegvis, med tanke på att fortplantningen måste kunna pågå under tiden? :va

Berätta för oss nu hur och varför könsorganen skulle ha börjat evolvera fram!

Och inte bara en massa pseudoteorier och intelligensbefriade slumpteorier om förmenta slump-mutationer... :smasha

Varför inte bara acceptera det uppenbara, nämligen att vi är skapta med könsorgan från allra första början...behövdes alltså inget flum-flum som du förespråkar... :tummenupp

Belägg för det tack!

Dessutom, hur skulle könsorganen ha kunnat evolvera fram stegvis, med tanke på att fortplantningen måste kunna pågå under tiden? :va

Berätta för oss nu hur och varför könsorganen skulle ha börjat evolvera fram!

Och inte bara en massa pseudoteorier och intelligensbefriade slumpteorier om förmenta slump-mutationer... :smasha

Varför inte bara acceptera det uppenbara, nämligen att vi är skapta med könsorgan från allra första början...behövdes alltså inget flum-flum som du förespråkar... :tummenupp

vilka "oss" ?? du tycks vara hyffsat själv här om att leva en livslögn..

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka