Firefly
Sporthojsnörd
VA?!MostWanted skrev:som sagt du har inga belägg du pratar bara... återkommer när ja VET.

Varför finns då ens möjligheten att helförsäkra?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
VA?!MostWanted skrev:som sagt du har inga belägg du pratar bara... återkommer när ja VET.
Vi säger samma sak typ...HanneZ skrev:Va? Jag har inte anmärkt på något ord? Nu förstår jag däremot inte vad du menar.
"Man får inga pengar om man inte kör helförsäkrat". Nej det är ju ganska givet om man själv är vållande och avser skador på sina egna hoj.
Och trafikförsäkringen gäller som sagt ALLTID. I fall som fyllekörning etc. däremot så kräver oftast f-bolaget hela summan tillbaka från försäkringstagaren. Men försäkringen gäller alltid och motstående part får sina pengar. Om man inte är försäkrad så tas pengar från den där fonden(som man betalar till när man glömt o ställa av och inge har någon försäkring).
/ Hannes
MostWanted skrev:kommer betala 16k i sommar för halv.
hel vill ja inte ensveta så om du fireflyyy tror att de flesta har hel så har du fel! då kostnaden för försäkringen är dyrare än oftast en vanlig klotning... ex lowside skulle kosta att repa.
Ok. Jag ska hålla mig borta, ett sista inlägg bara...MostWanted skrev:fireflajjan
nej du påstod att man inte fick ut helförsäkringen om en som körde olovligt! det va det ja sa du inte hade belägg för... var snäll å stanna ute från denna diskution![]()
ljungen_79 skrev:Tror det är 1200 i böter och en varning. Om det är så att det bara är några hundra så skulle ju alla köra runt utan behörighet.
Och om man har bil körkort så skulle man få mildrare straff, låter mycket konstigt.
Då skulle man kunna köra mc utan något mc kort alls å få bara några hundra i böter för man har på bil.
Ring till polisen och kolla så får du veta exakt.
honkiie skrev:Tycker det låter vettigt. Har du bil så har du trafikvett och vet hur det är ute i trafiken. Kan "alla" regler ungefär, det är väl vissa specialregler för mc men som sagt du vet ju hur fort en gubbe kan svänga ut framför osv. Mindre farligt.
P.s vad betyder "stegling" som straffet skulle bli 2005 som någon sa?
![]() |
Bike kör Stark Varg EX!
Under hösten kommer Bike gö... |
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen
Den kommande helgen (23-24 ... |
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |
|