Vad är straffet...

MostWanted skrev:
som sagt du har inga belägg du pratar bara... återkommer när ja VET.
VA?!:lol Hur fan ska du kunna få ersättning för din hoj om den är trafikförsäkrad? :kocko

Varför finns då ens möjligheten att helförsäkra? :va :confused:

HanneZ skrev:
Va? Jag har inte anmärkt på något ord? Nu förstår jag däremot inte vad du menar.

"Man får inga pengar om man inte kör helförsäkrat". Nej det är ju ganska givet om man själv är vållande och avser skador på sina egna hoj.

Och trafikförsäkringen gäller som sagt ALLTID. I fall som fyllekörning etc. däremot så kräver oftast f-bolaget hela summan tillbaka från försäkringstagaren. Men försäkringen gäller alltid och motstående part får sina pengar. Om man inte är försäkrad så tas pengar från den där fonden(som man betalar till när man glömt o ställa av och inge har någon försäkring).

/ Hannes
Vi säger samma sak typ...

MostWanted skrev:
kommer betala 16k i sommar för halv.
hel vill ja inte ensveta så om du fireflyyy tror att de flesta har hel så har du fel! då kostnaden för försäkringen är dyrare än oftast en vanlig klotning... ex lowside skulle kosta att repa.

16K.... :pannkyss

jag kollade vad en R6 -01 skulle kosta på mig... 7500kr halv. :tungan
jag är 18år.

fireflajjan
nej du påstod att man inte fick ut helförsäkringen om en som körde olovligt! det va det ja sa du inte hade belägg för... var snäll å stanna ute från denna diskution ;)

MostWanted skrev:
fireflajjan
nej du påstod att man inte fick ut helförsäkringen om en som körde olovligt! det va det ja sa du inte hade belägg för... var snäll å stanna ute från denna diskution ;)
Ok. Jag ska hålla mig borta, ett sista inlägg bara...

Du menar alltså att om man har en helförsäkring på hojen och en som inte har behörighet att köra den skulle smälla den så får du ändå lagat hojen på försäkringen?

Det stämmer kanske. Om du står på hojen och nån annan pajjar den. Men om du äger ett fordon du inte har behörighet till och skulle smälla den, får du ut pengar då med?

Hmm... Nu börjar jag tvivla på mina argument. Jag ber om ursäkt för mnin dumma inlägg i denna tråd och lovar att tänka mig för innan jag pratar nästa gång... :hihi

Jag frågade en polis en gång och han sa att det var olovligkörning, kortet ryker på direkten. Har du prövotid så blir det tillbaka till skolbänken.

Men det där är skitsaker, kortet ryker på direkten om man blåser 200km/h på en hoj man har behörighet för också!

MEN!! Är du med i en olycka är risken stor att all skuld läggs på dig som inte hade ett dugg att göra i trafiken egentligen... Försäkringen får du till 100% inte ut ett skit på. Försäkringsbolaget betalar trafikkostanaderna och stämmer antagligen dig på ett saftigt belopp...

Jag skulle aldrig köra tung med mellan kort, skuldsatt livet ut??? nej tack!

Edit: Inte omöjligt att polisen inte vet om reglerna för mellankort. Det hände en polare iaf.

ljungen_79 skrev:
Tror det är 1200 i böter och en varning. Om det är så att det bara är några hundra så skulle ju alla köra runt utan behörighet.
Och om man har bil körkort så skulle man få mildrare straff, låter mycket konstigt.
Då skulle man kunna köra mc utan något mc kort alls å få bara några hundra i böter för man har på bil.

Ring till polisen och kolla så får du veta exakt.

Tycker det låter vettigt. Har du bil så har du trafikvett och vet hur det är ute i trafiken. Kan "alla" regler ungefär, det är väl vissa specialregler för mc men som sagt du vet ju hur fort en gubbe kan svänga ut framför osv. Mindre farligt.

P.s vad betyder "stegling" som straffet skulle bli 2005 som någon sa?

honkiie skrev:
Tycker det låter vettigt. Har du bil så har du trafikvett och vet hur det är ute i trafiken. Kan "alla" regler ungefär, det är väl vissa specialregler för mc men som sagt du vet ju hur fort en gubbe kan svänga ut framför osv. Mindre farligt.

P.s vad betyder "stegling" som straffet skulle bli 2005 som någon sa?

very nice :rolleyes:
http://susning.nu/Stegling

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien