Vad är -- > Sliplump <--

Im-2-fast-4-u

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Suzuki GSX-R
Vad är det förnått kan nån visa bild på en sån? såg en kille skriva så här: Över 2 timmar med en sliplump med polervax (såndär stationär maskin som man har i verkstäder) vad är det förnått visa bild helst :)

Im-2-fast-4-u skrev:

En sorts "slipmaskin" som går väldigt sakta, ofta med två roterande plattor där man kan fästa något att slipa med, exempel på detta är olika skumgummiskivor, polerull eller en lumpskiva (mjukt pappliknande grejs)...

...nåt sånt;-)

Im-2-fast-4-u skrev:
Det är en polerskiva som består av en massa runda ihopsydda tygbitar som sitter på en spindel för borrmaskin eller på en stationär maskin.Sen har man en kloss med polervax som man applicerar mot skivans ytterkant när den snurrar,sen går man lös på objektet bara.Man ska helst använda visir,för man brukar se ut som en sotare i fejset efteråt,och det sitter rätt så ordentligt.

Niklasinorr skrev:
En sorts "slipmaskin" som går väldigt sakta, ofta med två roterande plattor där man kan fästa något att slipa med, exempel på detta är olika skumgummiskivor, polerull eller en lumpskiva (mjukt pappliknande grejs)...

...nåt sånt;-)
Verkar som att du pratar om en vanlig polermaskin för lackjobb.Inte samma användningsområde för lumpskiva,mer för grovpolering av rostfritt o alu m.m

Jag tänkte polera Kröken på min enduro såg en kille här som hadde gjort de så jag sparade det han hadde skrivit: Över 2 timmar med en sliplump med polervax (såndär stationär maskin som man har i verkstäder) Mesta delen utav den gick dock åt att ta få ytan närmast motorn ren ifrån de extremt svårtborttagna fläckar som inte blev lättare att ta bort för att de satt i så knepiga vinklar att komma åt. Är ytterst lite kvar på det röret men det ska jag ta i morgon med en lump som jag sätter på borrmaskin. Sen blire det andra röret + anslutningen till ljuddämparen som åker på en behandling.

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2