Vad är haken här?

maxximus skrev:
Snacka om blyklump.....

Tung som ett lok o lika snabbstyrd??? :va

Beror väl på hur mkt kraft man har för att orka bryta ned den.....är det old school så är det....

varför köpa nåt sånt för det priset när man får -99/00:or för samma???

man kan ju börja undra...

har själv en cbr600-99 som har gått 2200 mil enligt mätarn men de grymt mycke ägare på den så man vet aldrig.
jag kika mest på skicket..
knappt en skråma på hela hojen.
går grymt fint o verka fräsh i motorn..
drar varken olja eller vatten eller soppa... :rolleyes: elle jo lite soppa :hihi

Det finns dom som köper den o ställer undan den o knappt använder den.

plockar fram den om 20 år istället..

Dom betalar bra om det är en jättefin hoj.

Entusiaster kallas det,

Vem vill ha en vattenkyld hoj............ :hihi

Ka11e skrev:
36k är helt galet mkt.. köpte en tokfräsh (se profil) zx6r 98 2300 mil för 35k..
Jag kan hålla med om att det är en del stålar för just detta objektet, men om den är kalasfin hade jag betalat 30k för den.
Det blir oftast en högre totalkostnad av ägandet ju nyare bike man köper.
Jag har en 91:a litermaskin som ger tillräckliga 145kusar, uppgifter om hur många som är kvar i stallet finns dock inte :tungan , men nog räcker pulvret och väghållningen till för att göra min hojtur skoj och njutbar.
Jag betalar 1800/halv/helår i försäkring, hade jag haft en R1:a tex så hade min premie garanterat varit närmre 5k än 2k.
Så nog är det försvarbart att åka äldre bike.
Det kräver kanske ngt mer av ägaren i form av skötsel osv, men det anser jag försumbart.
//Tobbe

håkan skrev:
varför köpa nåt sånt för det priset när man får -99/00:or för samma???

man kan ju börja undra...

Vad för man för samma? En 600 som kostar 25000 spänn att helförsäkra?

Ka11e skrev:
36k är helt galet mkt.. köpte en tokfräsh (se profil) zx6r 98 2300 mil för 35k..

Låter som en bra deal! :tummenupp
Och vad kostar den att helförsäkra???

aaa superhoj, hade själv en 91'a sommaren -96, 3200mil på en sommar, samtliga i vannsinestempo.. nått av det snyggaste som funnits..
skitbra hoj, visst, med dagens mått tung och trågstyrd, men ska du inte åka mkt bana så är en satan så grym hoj.
Priset verkar ok, visst är misstanken om mil och skick fusk befogad, men inte värre än att du ser och hör det på 5minuter.
Gemföra priset med en thunderace (dunderarsle) haha... denna va värst med hästlängder när den kom, thunderace va en flopp.
Åka och kolla på hojen, lyssna på kamkedjan mm.. pruta lite..

Vilken var värst när Thunderace kom 96 då?
Kanske Hondas cbr900?
Yamaha kom inte ända fram på supersporthojssidan kanske men det ändrade de på 2 år senare.

I övrigt håller jag med om att de tar för mycket betalt för dessa 15 år gamla maskiner, det ska ju i princip vara nyskick för de priserna.

Man kan ju ofta slänga på 10-15 tusen och plötsligt har man en 7-10 år nyare hoj, och det hände en del.

Last edited:
thunderace är och var alltid en flopp, ren skit.

priset på hojen beror ju på att den inte direkt kan sjunka lägre..

Jag håller nog med om att det inte var särskilt billigt. Jag köpte min zx9:a -95 för samma summa, och den är fräsch som en nyduschad gås och en lack man kan spegla arslet i

Edit: Numer inte dekaltrimmad och flugfri framkåpa

Bifogat

• ninja.JPG
    ninja.JPG
    61.5 KB · Visningar: 50
Last edited:
R2 skrev:

Den har samma motor som FZR1000 med lite förbättringar, hur kan den då plötsligt bli skit?
Bromsarna är förbättrade och chassit är lite kompaktare än på FZR, tyvärr misslyckas jag att se vad som gör en FZR1000 bättre?
Den gick lite saktare i toppfart har jag hört, men ändå över 260 ärliga och det räcker ju.
Jag vet iaf vad jag valt av tex en 97ans Thunderace och en 91ans FZR1000, inte bara miltalet lär skilja.

eeeehhh... :4skrika
helförsäkring är inte att tänka på.. blir halv 1200/mån.. är 24 år och haft kortet i 2 år.. garageförsäkring 57kr/mån
Men enligt din profil så är du ju hur gammal som helst.. så premien kan väll inte bli något problem för dig? :D

fazerfun skrev:
Låter som en bra deal! :tummenupp
Och vad kostar den att helförsäkra???

Last edited:
Det är ju heller inte så nödvändigt att helförsäkra en så gammal hoj egentligen, står man inte på skalle och det är ens eget fel på 3-4 år har man ju spart in hojens pris.

Ka11e skrev:
eeeehhh... :4skrika
helförsäkring är inte att tänka på.. blir halv 1200/mån.. är 24 år och haft kortet i 2 år.. garageförsäkring 57kr/mån
Men enligt din profil så är du ju hur gammal som helst.. så premien kan väll inte bli något problem för dig? :D

"Hur gammal som helst..." vafan säger du, valp??? :kulspruta :kulspruta

Men visst, jag har inga problem med premier. Kan fö berätta att snubben sålde hojen på 2 dagar....för 36k. Så det verkar vara ett visst sug efter de där hojarna. Listpriset enligt Bike för privatköp ligger under 30k....

R2 skrev:

Thunderacen har underbara egenskaper tycker jag. Stor stabil touring maskin. Dock ej riktig plastmissil

Såja.. inte bra för gammalfarfar att hetsa upp sig för mkt.. tänk på blodtrycket :-p

Det jag försökte få fram var att du kan köpa en betydligt nyare modell för samma pris och ändå komma undan med en hyffsad premie pga åldern :tummenupp

fazerfun skrev:
"Hur gammal som helst..." vafan säger du, valp??? :kulspruta :kulspruta

Men visst, jag har inga problem med premier. Kan fö berätta att snubben sålde hojen på 2 dagar....för 36k. Så det verkar vara ett visst sug efter de där hojarna. Listpriset enligt Bike för privatköp ligger under 30k....

Last edited:
Ka11e skrev:
Såja.. inte bra för gammalfarfar att hetsa upp sig för mkt.. tänk på blodtrycket :-p

Det jag försökte få fram var att du kan köpa en betydligt nyare modell för samma pris och ändå komma undan med en hyffsad premie pga åldern :tummenupp

du har rätt...borde inte brusa upp så där *hyperventilerar*..och visst, du har en poäng men i det här fallet handlar det inte om pengarna primärt. När man kommer upp i min ålder så finns det ett mer intangible (ja, det får du nog slå upp eller fråga pappa om :tungan ) värde i att äga en hoj som var den modell man liksom började karriären på (ungefär vid den tid som du fortfarande kissade i sängen... :hihi. Nu har jag en på gång: en -95 med 2600 mil på mätaren och 2 tidigare ägare.... :Bugar

Last edited:
Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...