vad är grejen med er-6n?

Sant...
Jag håller med, provade en i somras. Helt original, men den vart grymt rolig att köra! Och ekonomin är ju överkomlig..
Sen har dom ju en aningens udda estetik, men det är som med fula tjejer.. Lägg en porrtidning (bild på en gixxer i detta fallet) på ryggen (tanken) medans du kör så går det utav bara f*n!

Provkörde den i somras på bike dagarna . Jag blev inte imponerad , slö, lät som en moppe och jag gillade inte sittställningen. Men jag är nog bortskämd med min 1000 cc. Smaken är ju som baken, olika:D
:)

Kawasakis er6-n är en underbar maskin med allt! Väghållning, effekt(72 hk med den vikten), desing, komfort m.m....

trevlig maskin, dessutom sveriges mest såla mc 06 :P

Mekkras skrev:
2610563 Sant...
Jag håller med, provade en i somras. Helt original, men den vart grymt rolig att köra! Och ekonomin är ju överkomlig..
Sen har dom ju en aningens udda estetik, men det är som med fula tjejer.. Lägg en porrtidning (bild på en gixxer i detta fallet) på ryggen (tanken) medans du kör så går det utav bara f*n!

Hahahahahahaha :yoparty :yoparty :yoparty :D :arsele

Bushojjen skrev:
2610545 Hosthost...

Hrrmmm att den spöar din ninja måste ju innebära att du inte kan din kurvtagning...:D :tummenupp

Ja, det är säkert en av anledningarna. Men hur man än vrider och vänder på det, så tycker JAG att hennes hoj innbjuder till bra mkt värre kurvtagningar än vad ninjan gör... Jag tycker helt enkelt att den är mycket smidigare än vad ninjan någonsin kommer bli..

Ett par polare som åker andra sporthojar fick också pisk på våran lilla kvarsebo-repa (kurvig o trevlig väg här i nyköping). Måste innebära att dom också kör som krattor så fort hon tog fram hojen... host host...

Gustav1 skrev:
2610489

Trådstartaren har förstås grundligt provat modellen?

Det har trådskaparen inte gjort. Dock har han kört otaliga andra hojar och har svårt att tro att just denna med sitt torkarbladsfäste till bakram ska bjuda på en resa i sjunde himlen med utstanding manövre abilitis och acc som får det att svartna för ögonen. någonstans om Jag gräver riktigt djupt kan Jag haja "förstahoj fördelarna" med pirran i fråga men alla ni andra som framför allt kul som finns väljer denna?

Teo skrev:
2610608 Det har trådskaparen inte gjort. Dock har han kört otaliga andra hojar och har svårt att tro att just denna med sitt torkarbladsfäste till bakram ska bjuda på en resa i sjunde himlen med utstanding manövre abilitis och acc som får det att svartna för ögonen. någonstans om Jag gräver riktigt djupt kan Jag haja "förstahoj fördelarna" med pirran i fråga men alla ni andra som framför allt kul som finns väljer denna?

Hehe. Nu sa iaf inte jag att ER6:an är den bästa hojen som tillverkats. Inte heller sa iaf jag att hojen ifråga är mitt förstaval.

Däremot så tycker jag att man får en riktigt rolig, och dessutom helt NY leksak för under 60 loppor, om man väljer den.

Finns givetvis värre, och även roligare hojar på marknaden. Men jag vidhåller att jag tror fler än jag skulle bli åtminstonde en aning förvånade efter en provkörning..

Varför måste man ha ny? Jag menar om det inte är en riktig drömpjäs man har köpt. Du har ju bara en saftig värdeminskning att addera till de där 60 och vipps så har du sammanlagt pungat ut 80 för en italiens replika med sving i bockad plåt, kan man inte köpa en lätt beggad äldre hoj då som är grym trots 1000 mil på mätaren?

Äh, Jag ska inte lägga mig i det finns folk som tycker det är mer ekonomiskt att köpa en ny pissvolvo S60 för 350 papp, köra 3000 mil och sälja den för 170 för att det var ekonomiskt att den drog 0,7 i stället för 1,0 milen:näsblod

Teo skrev:
2610608 ska bjuda på en resa i sjunde himlen med utstanding manövre abilitis och acc som får det att svartna för ögonen.

Exakt! Om jag prompt hade velat ha en sån hoj så hade jag köpt en ny R1, Gixxah, Ninja eller Fireblade. Eller något begagnad. Ja, du fattar.

Gustav1 skrev:
2610660 Exakt! Om jag prompt hade velat ha en sån hoj så hade jag köpt en ny R1, Gixxah, Ninja eller Fireblade. Eller något begagnad. Ja, du fattar.

...så då köper man en hornet, byter ut gaffeln mot puch dakota edition och svingen mot ikeas hopvikbara plåtpall "magdalena" och lackar dessa två i biltemas liggsår-oyster-pearl?!?!

Nä, nu ska jag sluta hacka. den är säkert underbar.

Teo skrev:
2610677 ...så då köper man en hornet, byter ut gaffeln mot puch dakota edition och svingen mot ikeas hopvikbara plåtpall "magdalena" och lackar dessa två i biltemas liggsår-oyster-pearl?!?!

HAHAHA!! You´ve got a way with words.. i´ll tell ya... :tummenupp
Helt underbart, även om jag inte riktigt håller med..

Teo skrev:
2610677 ...så då köper man en hornet, byter ut gaffeln mot puch dakota edition och svingen mot ikeas hopvikbara plåtpall "magdalena" och lackar dessa två i biltemas liggsår-oyster-pearl?!?!

Hahahahahahah !!!!!:yoparty :yoparty :D :D

Det kanske är så att dom som köper dom är just förstaårsåkare el folk som inte har råd med mera....

Teo skrev:

Snälla Teo provkör gärna hojen INNAN du gnäller och kapar hjulen.

Tycker som andra att man får mycket hoj för de pengarna sen att jag tycker den är slö osv är ju bara min åsikt.

Det går att köra jäkligt fort med "svagare" hojar..
Tror säkert ER6an skulle ha bättre varvtider än en 500hk turbo-busa, med en "normal" förare!
Det handlar mycket om körbarhet, men det är kanske inte så lätt att förstå när man är 20år och styv i korken!?

wannagofast skrev:
2610721 Det går att köra jäkligt fort med "svagare" hojar..
Tror säkert ER6an skulle ha bättre varvtider än en 500hk turbo-busa, med en "normal" förare!
Det handlar mycket om körbarhet, men det är kanske inte så lätt att förstå när man är 20år och styv i korken!?

håller 100% med.
När jag var på Kinnekulle i sommras så var det en ER6 som körde grymt bra . (körde om mig i åttor( hans förra hoj var en cbr fick jag höra)he he det var första gången jag körde min gixxer på bana så jag tog det väldigt lungt men men.

Teo skrev:

Haha - du har verkligen tänkt igenom hur kass er6:an är :lol

Jag har provkört hojen några mil, och kan hålla med om att den är lättkörd på tajta små vägar och kanske banor. Dock upplevde jag kursstabiliteten över sådär 130-140 som ganska dålig. Då kändes den ungefär som min gamla RD 350 från 85. Framförallt den karakteristiska "ålningseffekten" kändes igen varje gång man släppte av lite på gasen.

Vem fan bryr sig om priset och köregenskaperna när det ser ut som stryk? Men smaken är ju som baken så det är väl inget att hacka på.

Back