Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag körde någon timme på Gelleråsen med min nya hoj sedan såg däcket ut så här? Jag kör en R6-06 med öhlins bak och vad är felet?
Du menar att han pga för låg temperatur får "cold tear", dvs att däcket blistrar sönder då det inte kommer upp i rätt temperatur.2867678använde du däck värmare???
kan va en så kallad feg rand med antagligen gasar du inte tillräckligt ut ur depå kurvan
Jag körde någon timme på Gelleråsen med min nya hoj sedan såg däcket ut så här? Jag kör en R6-06 med öhlins bak och vad är felet?
http://www.sporthoj.com/article.php?aid=2682867658Jag körde någon timme på Gelleråsen med min nya hoj sedan såg däcket ut så här? Jag kör en R6-06 med öhlins bak och vad är felet?
hade däckvärmare på men det var kalt ute, ca 9+
Då skulle jag satsa mina slantar på att däcket svalnade av för mycket och kallblistrade.
Ska man ha mjuk eller hård gummiblandning?
Jag hade ett liknande slitage på sommaren iof, dåligt fungerande däckvärmare i komb med körstil och något sleten bakfjädring .Metzeler K2 gav ett mycket bättre slitage!
Personligen tror jag det finns miljoner orsakermen man provar sig fram och .....
Ja vad vet en som jag![]()
Hur tar man bort lilla spärrpinnen som syns på bilden för att kunna göra fjädern mindre spänd? Vad händer om man skruvar på skruven precis brevid bromsvätskebeållaren på bilden?
Du skall inte ta bort spärrpinnen då den är avsedd att begränsa justermånen inom lämpliga nivåer.
Men hur ändrar man fjäderna då? Går inte skruva något på den
Händer där inget om du skruvar på ratten på bilden?
Du behöver inte använda haknycklar och jutsera manuellt på denna dämparen (om jag ser rätt)
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |
![]() |
Yamaha debuterar med V4 i MotoGP
Yamaha har meddelat att för... |
![]() |
Hojmys i Ugglans Park
Ända sedan början av 90-tal... |
![]() |
MC-mässan 2026
MC-Mässan är tillbaka 23–25... |