vad är fel?

Till dig min vän har jag en sak att säga:

Hayabusa + Turbokonvertering från McXpress = sant





:hihi
 
Varför ska du köpa en v-twin när du funderar på turbo? Lär ju inte gå snabbare iaf!
 
Bygg en drag bike å börja tävla...

Jag skulle tro att du idag utnyttjar ca 60-70% av hojens kaliber.. Hk är inte allt.

Om du är ute efter power wheelies så flytta bak arslet så kommer den på 1an, 2an och trean
 
MangeH skrev:
2221987 Varför ska du köpa en v-twin när du funderar på turbo? Lär ju inte gå snabbare iaf!

V-tvin= mer vrid kanske roligare att leka med vad vet jag? har aldrig provat? de va därför jag frågade?

nja asså jag vill ha mer kraft över hela registret..och oavsett var man sitter på hojen ska den ju resa sig
:va :va
 
fattaliano skrev:
2222354 V-tvin= mer vrid kanske roligare att leka med vad vet jag? har aldrig provat? de va därför jag frågade?

nja asså jag vill ha mer kraft över hela registret..och oavsett var man sitter på hojen ska den ju resa sig
:va :va
Är det enbart acc du är ute efter lämpar sig det nog att åka ryan-air fram o tillbaka till london eller så.

Har en twin mer vrid? :tungan :D
 
HanneZ skrev:
2222361 Är det enbart acc du är ute efter lämpar sig det nog att åka ryan-air fram o tillbaka till london eller så.

Har en twin mer vrid? :tungan :D

haha jafktist.. orkar inte flyga den där timmen bara plus att det är inte så fantastiskt acc i ett vanligt flygplan

jadu jag antar det :pannkyss
 
Last edited:
fattaliano skrev:
2222354 V-tvin= mer vrid kanske roligare att leka med vad vet jag? har aldrig provat? de va därför jag frågade?

nja asså jag vill ha mer kraft över hela registret..och oavsett var man sitter på hojen ska den ju resa sig
:va :va

Är väl inget att fundera på! Turbokonvertering av din Retta eller en Turbo Busa sen klarar du dig ett tag igen......

Såg en Turbobusa på Gökottan i Lingbo för ett
par veckor sedan............ 360 HK.... :3freak
 
fattaliano skrev:
2222369 haha jafktist.. orkar inte flyga den där timmen bara plus att det är inte så fantastiskt acc i ett vanligt flygplan

jadu jag antar det :pannkyss



koppla upp den är funsk då har man missat påängen tycker jag.. gasa upp den är kul men det går bara på 1an och 2an för mig :huvet
Jag tror dom redan har avhandlat att det inte är mer vrid i en twin.
 
Offroad skrev:
2222371 Är väl inget att fundera på! Turbokonvertering av din Retta eller en Turbo Busa sen klarar du dig ett tag igen......

Såg en Turbobusa på Gökottan i Lingbo för ett
par veckor sedan............ 360 HK.... :3freak


ja frågan är då kommer man tröttna på 250-300 hk efter någa månader också.. för isåfall känns det lite meningslöst
 
fattaliano skrev:
2222378 ja frågan är då kommer man tröttna på 250-300 hk efter någa månader också.. för isåfall känns det lite meningslöst
Det vet du inte förrens du provat.....learning by doing!

Tror inte du tröttnar...framhjulet kommer att kliva upp i vilken fart som helst å på vilken vxl som helst.....
 
Jisses 147hk o trött på det efter 1 månad... heh.. Hmm = Galet

Låter som att nån här passar bättre på en flygraka.. aka stripp.. än ute på vägarna. Tjusningen som jag upptäckt grön som jag är .. är ju att det är kurvor man vill åt och det är RIKTIGT kul på mc :)..

Så vad ska man med alla hästar till när men ändå inte utnyttjar alla..
 
Last edited:
fattaliano skrev:
2222378 ja frågan är då kommer man tröttna på 250-300 hk efter någa månader också.. för isåfall känns det lite meningslöst
Snart inser du att mc inte handlar om att bara åka rakt fram, det finns vissa avarter som tycker det dock men dessa håller sig på strippen med långa konstiga motorcyklar. Deras mål är att inte uilia dessutom. Snart upptäcker du att det fina med hoj är att svänga, gör du inte det så tröttnar du snart och säljer skiten billigt till någon annan!

Motin skrev:
2222382 Jisses 147hk o trött på det efter 1 månad... heh.. Hmm = Galet
Jo... hej där, syns jag?
 
HanneZ skrev:
2222383 Snart inser du att mc inte handlar om att bara åka rakt fram, det finns vissa avarter som tycker det dock men dessa håller sig på strippen med långa konstiga motorcyklar. Deras mål är att inte uilia dessutom. Snart upptäcker du att det fina med hoj är att svänga, gör du inte det så tröttnar du snart och säljer skiten billigt till någon annan!


Jo... hej där, syns jag?


det är roligt att svänga också men jag saknar det där brutala draget.. det går ju att svänga med en hoj som har 300 hk också!.. men men jag vet inte om turbo är ett alternativ.. det är dyrt och oftast olagligt.. :huvet
 
fattaliano skrev:
2222386 det är roligt att svänga också men jag saknar det där brutala draget.. det går ju att svänga med en hoj som har 300 hk också!.. men men jag vet inte om turbo är ett alternativ.. det är dyrt och oftast olagligt.. :huvet
Bakhjulskörning är oftast olagligt också, så varför bryr du dig om turbon?
 
HanneZ skrev:
2222388 Bakhjulskörning är oftast olagligt också, så varför bryr du dig om turbon?

för mig är det en försäkringsfråga.. vurpar jag på bakhjulet och kör "lagligt" så täcker antagligen försäkringen personskador osv.. men det gör den kanske itne om man kör med turbo? olagligt
 
Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Back
Top