vad är fel?

HanneZ skrev:
2222388 Bakhjulskörning är oftast olagligt också, så varför bryr du dig om turbon?

Fortkörning är också det olagligt.. om man nu vill utnyttja de där brutala hk som man måste ha.. så lär man ju inte köra lagligt.. heh..
 
husaberg är din lösning om du vill att den ska resa jämt..
 
Du är 21, hur länge har du ens haft kortet? :va
Visst, det är kul att känna hur det skjuter på ibland, men så jävla roligt är det inte i längden, det är mycket roligare att få det där perfekta flytet, när allt känns rätt i kurvorna, knät duttar i och man känner att man behärskar hojen, vägen och farten så där skönt perfekt. Lär dig det, annars kan du ju testa att bli mänsklig kanonkula på nån cirkus :rolleyes:
 
Mycket negativa vibbar här nu...

Klart att fattaliano ska bygga turbo om han vill det.
 
En månad med 147 hk på slangen och du tycker hojen ar slø? uffdå jag ar inne på 3dje året med min lilla 600'a och annu utnytjar jag inte mera an 50% av hojen...
 
fattaliano skrev:
2222378 ja frågan är då kommer man tröttna på 250-300 hk efter någa månader också.. för isåfall känns det lite meningslöst
Tröttna på 300hk? Börja med heroin då...

abethebabe skrev:
2225787 Har en twin mer vrid?

har tomten skägg :tomten
mer o mer... rsv mille R, ducati 998r, vtr 1000 sp1 osv har ungefär samma som yamaha r1 osv... runt 100+ Nm
 
MatteKholm skrev:
2221406 Du kanske ska sluta köra hoj?

Inte köpa en twin iallafall, blir svårt att hitta nån med 147hk.

Vilken äcklig avatar du har hörrö!
Häftig iaf, hur gjorde du den? :gnissla

Ps. Sorry, :felämne
 
Jag känner till viss del som trådskaparen.
Har en r1 -01 som jag skulle gärna ha betydligt mer hk i.
Och jag har inte ens knäskrapat än..!
Jag gillar acc kort sagt.
 
Bollox skrev:
2225866 Tröttna på 300hk? Börja med heroin då...


mer o mer... rsv mille R, ducati 998r, vtr 1000 sp1 osv har ungefär samma som yamaha r1 osv... runt 100+ Nm


tycker ändå det e fel å jämföra en radfyra mot en twin! två helt olika motorer
 
Dreva ner rejält så går den upp på slangen med enbart gaspådrag även på högsta växel, det verkar ju vara "inne" nuförtiden :3freak billigt blir det iaf (har dock aldrig förstått vittsen)

Annars är väl turbo/kompressor det enda alternativet, byta avgassystem mm och få några ynka hk hit och dit känns rätt meningslöst.
 
fattaliano skrev:
2222386 det är roligt att svänga också men jag saknar det där brutala draget.. det går ju att svänga med en hoj som har 300 hk också!.. men men jag vet inte om turbo är ett alternativ.. det är dyrt och oftast olagligt.. :huvet

Det är egentligen billigt med ett turbobygge.
Under 20000kr är inte så svårt att hamna om du gör större delen av bygget själv.

Säg att du plockar ut 100hk extra, i detta exempel så blir det bara 200kr/hk.

Jag kommer med stor säkerhet att slänga på en turbo min cykel under hösten.
Ska läsa på mig så mycket information som möjligt innan jag börjar bygget.
 
Last edited:
Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Back
Top