Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Fenix skrev:Tillägg till tidigare utlägg:
Ett krav på en sporthoj är att man bör kunna utföra en stoppie med den.
amullo skrev:*Sittställningen skall vara oerhört obekväm
Öhhh... Ducce....
*Dynan bör vara gjord av mycket tunn skumplast
Öhhh... Ducce....
*Förvaringsutrymmen får under inga omständigheter finnas
Öhhh... Ducce....
*Passagerarsadel bör helst ej finnas från fabrik, borttagning av denna godtages om även bakre fotpinnar demonteras
Öhhh... SP.... Alumjum ram som knappt håller för mig.
*MC skall ha ett sådant nervöst uppträdande så den knappt går att framföra på allmän väg
Öhhh... F*n, där sprack det...
*Torrkoppling krävs
Öhhh... Ducce.... Standard ju
*Vissa chassi och motorkomponenter skall vara tillverkade av ädlare metaller såsom titan och magnesium
Öhhh... Titanstakar? duger det?
*Trimningsgraden bör begränsa räckvidden till runt 200 MAX 300 mil innan motorgenomgång
Öhhh... Ducce....
*Årsmodell kvittar, en dubbel-R från 89 är mer sporthoj än en flång ny R1
1997!
Fyll gärna på med andra nödvändiga kriterier för en riktig Sporthoj.

KalleKulspruta skrev:Det kan ju till och med jag göra på min hundratjufortast =p

Ghost skrev:Du måste ju kunna göra en stoppie med den ju...![]()
![]()
![]()

amullo skrev:Eeeyyy Du vet grabben det är sånna fetingingsbromsar på den.
Brembo 320 mm gjutjärnsskivor full flytande ju, så stoppies är inga problem.
för den som kan..
jag kan inte...
för feg..![]()
amullo skrev:Eeeyyy Du vet grabben det är sånna fetingingsbromsar på den.
Brembo 320 mm gjutjärnsskivor full flytande ju, så stoppies är inga problem.
för den som kan..
jag kan inte...
för feg..![]()

CorbenDallas skrev:...Men visst måste väl en hoj kunna vara sportig utan att vara ultra extrem??
Zeb_Macahan skrev:Det är kul att köra cross...... vilket gör att det haltar lite..
//jaG
GSXR1100 är ett blysänke, trögt chassie med gångjärn på mitten, men den duger bra till gatåkning.Ghost skrev:Alla gamla GSXRer från mitten av -80 talet som idag anses som kult/ kultur arv hur ska dom klassas in, tekniskt sett är dom överkörda på många punkter.
Även om dom i mina ögon alltid kommer att vara sporthojar. (finns det något manligare än en gixxer 1100 från 90-92??)
/![]()
Swedish Viper skrev:Originally posted by John Holmes: (+ mina kommentarer)
I så fall så är min mc en trampcykel....
*Sittställningen skall vara oerhört obekväm
Nix , det är den inte.
*Dynan bör vara gjord av mycket tunn skumplast
Ganska lagom för i alla fall turer på 12 mil på en gång.
*Förvaringsutrymmen får under inga omständigheter finnas
Går att klämma in en colaburk + en chokladkaka under pass.sadeln + lite bra å ha under förarsätet.
*Passagerarsadel bör helst ej finnas från fabrik, borttagning av denna godtages om även bakre fotpinnar demonteras
Jo det finns en pass.sadel med fotpinnar
*MC skall ha ett sådant nervöst uppträdande så den knappt går att framföra på allmän väg
Det är väl mest en annan som kan bli nervös.....
*Torrkoppling krävs
Finns i min bil...
*Vissa chassi och motorkomponenter skall vara tillverkade av ädlare metaller såsom titan och magnesium
Räknas inte aluminium?
*Trimningsgraden bör begränsa räckvidden till runt 200 MAX 300 mil innan motorgenomgång
Motorgenomgång??? 2500 mil nu och tänker inte göra det på lääännngee.
*Årsmodell kvittar, en dubbel-R från 89 är mer sporthoj än en flång ny R1
R?? Jag som har S då?
![]()
![]()

Petrus skrev:Tycker man kan sammanfatta det..............
|
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa
Det händer en hel del när d... |
|
|
|
Katalogen börjar ta form!
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
KTM och Husqvarna återkallelser
Pressreleaser från KTM och ... |
|
|
Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO
Vulkanen Teide vakar över o... |
|
|
Äventyr i Algeriet
I januari åker Allt om MC t... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Direkt från Teneriffa! Förs... |
|
|
CIAO ITALIEN!
Pressrelease från KTM: ... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!
Idag startar vi det digra a... |