Jag håller inte alls med dej men alla har nog olika åsikter om vilken hoj som är sporthoj!
Enligt mitt sätt att se det så kan man enkelt jämföra med bilvärden, Vad är en sportbil? Ja inte fan är en folkracebil en sportbil bara för att man använder den för att tävla med! Inte heller blir Ford Focus en sportbil för att man tävlar i WTCC. En bil blir inte en sportbil för att man tävlar med den eller trimmar den så enkelt är det. Hur gammal en bil är avgör inte heller om det är en sportbil eller inte, en Porsche 911 är och kommer alltid att vara en sportbil oavsett hur gammal den är. Samtidigt så kan en SAAB 900/93 aldrig bli en sportbil oavsett hur många kjolar men skruvar på den och hur mycket den trimmas.
Vad är det då i mitt synsätt som är en sporthoj? Knappast en Speedway, isracing, trial-hoj eller ens motard. En sporthoj det är en gatanpassad RR-hoj som man prioriterat prestanda på framför komfort och massa praktiska finesser. Nu skulle jag kunna röra upp många känslor genom att rabbla massa hojar som är och inte är sporthojar i mina ögon men det undviker jag nog.