Alla kör inte lika mkt som du.Dessutom har inte alla lika lång sommar som i uppsala!
![]()
Iofs så kraschade jag en 929:a från 2000 i sommras som hade gått 2000 ärlkiga mil (kände de tidigare ägarna) så det är ju inte omöjligt

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Alla kör inte lika mkt som du.Dessutom har inte alla lika lång sommar som i uppsala!
![]()
25-30 för en fin R1:a straxt innan millennieskiftet? Vad skall man då pynta för en fin FZR, en påse grillchips?![]()
/J
Yamaha YZF-R1 , vit-röd.
Årsmodel: 1998
Regnr: XXXXXX
Besiktades i Augusti 2008 utan anmärkning vid 3700mil.
Miltalet är jag lite osäker på men mellan 3700-3900mil.(Kan inte kolla exakt eftersom den står hos min bror)
Under sommaren 2008 bytte jag till nya däck både bak och fram(Michelin PILOT POWER 2CT), bytte även drivpaketet då.
Öhlins styrdämpare. Leo Vince slipon.
Originalblinkers, originalslipon och "laglig"regplåtshållare följer givetvis med.
38000kr vart jag bjuden vid inbyte till en CBR1000RR -08 av en MC-firma idag för min R1 1998.
Helt ok pris va?
köpte min -00 strax före Jul för 40k, 4400mil och obesiktad men ruskigt fint skick men jag tycker inte det va dyrt. Funderade på en hornet först men dom är ju för jävla dyra i jämförelse, det är ju ändå en sjysst hoj man får för 40k.
/mvh erik
Allt handlar ju om vad du får lägga i mellanskillnad.
Att många äldre motorcyklar stannat vid 3000- 4000 mil har nog en rätt naturlig förklaring. Med åren används de allt mindre. Ibland har de stått avställda några säsonger efter att ägarna tappat intresset för sin hobby. Oftast är det väl de första ägarna som kör mest under 2-3 säsongerna innan nyhetens behag lagt sig.
Sedan finns de säkert de som skruvar mätaren tyvärr. Gäller att kolla upp objektet noga. Personligen tycker jag inte servicehistorik är oviktig där man visar att man skött oljebyten, byte av bromsvätska, slitdelar som koppling och drev etc. Är det skött är sannolikheten att man får ett bekymmerfritt ägande större även på en äldre motorcykel.
Få mil är inte enda parametern som är viktig om det inte är en samlarmotorcykel är ute efter. Samlarna drar öronen åt sig och kvar finns ett mindre antal intressenter.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |