Vad är detta? Fake eller hur??

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Kompisen har sprungit på den här välpolerade GSXR 750 -87. Jag vet att det ett år släpptes en jubileumsmodell i svart och guld av R1100:an men inte är väl detta 750 versionen utan en omlackad "wannabe"? Ägaren påstår sig inte ha en aaaaaning. :rolleyes:

Bifogat

• DSCN0113.JPG
    DSCN0113.JPG
    46.4 KB · Visningar: 1,168
fazerfun skrev:
Kompisen har sprungit på den här välpolerade GSXR 750 -87. Jag vet att det ett år släpptes en jubileumsmodell i svart och guld av R1100:an men inte är väl detta 750 versionen utan en omlackad "wannabe"? Ägaren påstår sig inte ha en aaaaaning. :rolleyes:

Kan det inte vara 1100:ans kåpor?????????

Rasorblade skrev:
Kan det inte vara 1100:ans kåpor?????????

Kan det iofs vara...på modell 87 är ju luftintagen identiska.

Snackade med ägaren. Såvitt han vet (vilket ju inte säger ett smack) är allt original, ja utom systemet såklart. Han medgav också att ja, det är möjligt att den lackats om, dock inte från någon annan färg. Fan vet.... :confused:

Annars är hojen i bra skick men kompisen har gett sig fan på att hitta en originalhoj eller så nära original som det går att komma.

Mr Lang skrev:

ja den är inte så dum...lite pimpvarning med guld tycker jag men polaren gillar den. Men det verkar viktigt för honom att veta om det är en jubileumsmodell eller om det är vanlig r750 som man lackat om.

Vad skulle du betala för den?

Jag har aldrig hört talas om eller sett en 750 i jubileumsversion, dessutom verkar det konstigt med olika årtal för jubileumet. fast det här med 1100 jubileum verkar ingen ha riktig koll på, vilka marknader den fanns på osv så det finns ju en chans att det är en äkta. Dock tror jag som föregående talare att det är 1100-kåpor på, något som stärks av att det står Hyper sports på tanken, 750 är ingen Hyper sport utan det är stora hojar som gsxr1100, Hayabusa, Zx12, Blackbird osv. Sedan märkligt att det står Hyper Endurancer på sidan, det talar ju för en 750.

fazerfun skrev:

Gixxer 750 kom 1985 så då blir det väl ett tvåårsjubileum då. Haha!

Edit: Kolla länkarna, den helsvarta lyser med sin frånvaro oavsett kubik. Jag tvivlar på att det är original. 1100:an kom 1986 så om det är såna kåpor så är det en ettårsjubileumsmodell...

http://www.suzukicycles.org/GSX-R-series/GSX-R750.shtml
http://www.suzukicycles.org/GSX-R-series/GSX-R1100.shtml

.

Last edited:
Det är ingen jubileumsmodell över huvud taget utan bara en udda lackering på 88:ans 1100R, ovanlig är den men inte fan är det nåt jubileum.

Hojen på bilden är en 750 med:
1. Kåpor från 1100 `88
2. Omlackade kåpor med 1100:ans dekaler

OLJEKYLD GSXR skrev:
750 är ingen Hyper sport

GSXR750 85-87 (och alla andra oljekylda väl?) har "Hyper Sports" dekal på tanken

"Hyper Endurancer" står det endast på den där svart/guldiga uddamodellen av 1100R

Last edited:
Tysken skrev:
Det är ingen jubileumsmodell över huvud taget utan bara en udda lackering på 88:ans 1100R, ovanlig är den men inte fan är det nåt jubileum.

1. Kåpor från 1100 `88

Skulle väl oxå kunna vara en 1100 som blivit omtypad efter ett motorras och en 750 snurra monterats istället? Galet, men möjligt!

fazerfun skrev:
Annars är hojen i bra skick men kompisen har gett sig fan på att hitta en originalhoj eller så nära original som det går att komma.

Luftfiltrena är väl inte orginal? Säkert inte Mikkar på den heller då andra filter är monterat, Kolla så får du se att det säkert är RS fuggar på den oxå.

Kawwa skrev:
Skulle väl oxå kunna vara en 1100 som blivit omtypad efter ett motorras och en 750 snurra monterats istället? Galet, men möjligt!

Inte den på bilden eftersom det är en 750-ram.

Tysken skrev:

1. Kåpor från 1100 `88

Många bud nu.... :rolleyes:

Jomen visst släppte Suzuki en specialmodell som var fabrikslackad svart/guld...vet att jag läst det på sh tidigare. Tror det var i samband med att bolaget fyllde jämna år. Men det var som sagt 1100.

Är mkt nyfiken på hur du kan se skillnaden på kåpor från en 87 1100 resp en 750? Och varför 88? :confused:

Lurch skrev:
Gixxer 750 kom 1985 så då blir det väl ett tvåårsjubileum då. Haha!

Edit: Kolla länkarna, den helsvarta lyser med sin frånvaro oavsett kubik. Jag tvivlar på att det är original. 1100:an kom 1986 så om det är såna kåpor så är det en ettårsjubileumsmodell...

http://www.suzukicycles.org/GSX-R-series/GSX-R750.shtml
http://www.suzukicycles.org/GSX-R-series/GSX-R1100.shtml

.

Inte modellen mannen....Suzuki som företag!!!

Sajten är bra men långtifrån komplett vad gäller olika versioner för olika marknader.

Kawwa skrev:
Luftfiltrena är väl inte orginal? Säkert inte Mikkar på den heller då andra filter är monterat, Kolla så får du se att det säkert är RS fuggar på den oxå.

Nej det sitter andra filter på, helt rätt. Däremot är fuggarna original enligt ägaren. Mikuni således.

fazerfun skrev:
Många bud nu.... :rolleyes:
Jo men jag är en påläst fanatiker :tummenupp

fazerfun skrev:
Jomen visst släppte Suzuki en specialmodell som var fabrikslackad svart/guld...vet att jag läst det på sh tidigare. Tror det var i samband med att bolaget fyllde jämna år. Men det var som sagt 1100.
Helt riktigt att dom släppte en svart/guld-lackad modell och speciellt vanlig är den inte.
Det är dock mycket snack om det där jubileumstjafset men ingen VET något, din förklaring låter däremot ganska trolig. Ingen blir gladare än jag om sanningen om detta kryper fram eftersom det är en fråga som gäckat mig i åratal.

fazerfun skrev:
Är mkt nyfiken på hur du kan se skillnaden på kåpor från en 87 1100 resp en 750?
Det kan jag inte, dom är så vitt jag vet identiska
fazerfun skrev:
Och varför 88? :confused:
Den guld/svarta lackeringen fanns på just 88:ans 1100

Last edited:
Det känns ju ganska icke troligt att nån vet att jubileumsmodellen e cool och lackar om hojen till just de färgerna utan att ta bort den fula bakflärpen och utan att sätta på mindre blinkare. Varför ENBART lacka om om man är intresserad av styling?

Känns ologiskt.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...