Vad är detta för mojäng?

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Vad är detta för pryl och varför låg den i påsen tillsammans med mina originalblinkers?

Bifogat

• grunka 002.jpg
    grunka 002.jpg
    31.4 KB · Visningar: 228
  • grunka 003.jpg
    grunka 003.jpg
    32 KB · Visningar: 199
Det är en kamkedjestäckare!
Helt klart en fördel att ha den monterad när du startar hojen... :tungan

Lurch skrev:
Vad är detta för pryl och varför låg den i påsen tillsammans med mina originalblinkers?

Lurch skrev:

Jepp, en kammkedjesträckare. Förmodligen är det där din original och det sitter säkert en som du justerar manuellt på din hojj nu, såvida din motor inte är isärplockad. Manuell är bättre!!

Jahapp! Men det sitter en spårskruv innanför sexkantskruven så den här kanske kan justeras manuellt också?

Lurch skrev:
Jahapp! Men det sitter en spårskruv innanför sexkantskruven så den här kanske kan justeras manuellt också?
Den skruven är till för att låsa den fjäderspända tryckstången vid montering (ingen justeringsskruv). Annars skulle det vara ganska svårt att få dit den då den är utfjädrad. :rolleyes:
Om du monterar denna kamkedjespännare så glöm INTE att lossa den skruven så tryckstången fjädrar ut igen (efter du skruvat på den på motorn). Annars blir det dyrt.. :näsblod

Mvh Jugge.

Nu har jag lärt mig en massa saker idag, då kan jag bli full och inte göra nåt i morgon...

TACK!

Det kan vara så att den du har i hojen är en likadan. De därara ska bytas med jämna mellanrum så om din har gått långt är nog det gjort.

Varför sparar man gamla slitdelar egentligen? Det är ju inte nån som vill ha ett par gamla bromsbelägg eller en slut kamkjedjesträckare.

Om jag inte minns helt fel så hade väl honda lite problem med kamkedjespännarna på cbr600f :en, Några byttes väl på garanti? Sitter förmodligen en likadan på hojen nu... Den gamla kan du kasta om du inte vill ha den som sovenir...

soppatorsken skrev:
Det kan vara så att den du har i hojen är en likadan. De därara ska bytas med jämna mellanrum så om din har gått långt är nog det gjort.

Varför sparar man gamla slitdelar egentligen? Det är ju inte nån som vill ha ett par gamla bromsbelägg eller en slut kamkjedjesträckare.

Min hoj har bara gått drygt 2000 mil så...

All_to_slow skrev:
Om jag inte minns helt fel så hade väl honda lite problem med kamkedjespännarna på cbr600f :en, Några byttes väl på garanti? Sitter förmodligen en likadan på hojen nu... Den gamla kan du kasta om du inte vill ha den som sovenir...

...det är nog som All_to_slow säger, att det är ett garantibyte.

Back