Vad är det sista din tjej/pojkvän säger innan du ger dig ut?

Vad säger din tjej/pojkvän när du ger dig iväg?

• Antal röstningar
    0
Brukar bli en hel del prat. Neeeej! Måste du? Lova mig att du kör försiktigt! Nej förresten, du får inte! Jag ser framför mig när du ligger livlös i nåt dike. Du får inte! Då ska jag med! (Fastän hon e trött o inte vill.):krama

Jag är ju rädd om dig min älskling!:krama

"Hej då!" ibland med tillägget, "Kör försiktigt" men det sistnämde är oftast om jag skall köra på bana, kanske för att jag har gått omkull en gång på bana, i låg fart och regn.

Min fru säger att hon inte är orolig för mig när jag sticker ut och kör, och hon har en ganska avslappnad inställning till mc åka, men hon har ju aldrig fått telesamtal att pling-plong taxi hämtat mig eller att hon får fixa med någon som kommer och hämtar resterna av hojen heller..

då min vän ska ut o köra brukar jag 90% av gångerna säga...Jag vill me....kör försiktigt har jag lagt på hyllan för länge sen, bytte ut det med...."kör med huvve"......vem fan kör försiktigt på hoj?.....(finns la nån enstaka men ändå)

Ha så kul å kör försiktigt:tummenupp.....å kommer du hem å slagit ihjäl då så slår jag ihjäl dig.:confused: Standardfrasen från damen där hemma innan man åker ut...inte alltid men ibland....

jag säger typ "kör försiktigt och kom hem hel är du snäll". och så säger jag ibland " jag älskar dig"...man vet ju aldrig vad som kan hända..låter kanske larvigt men det känns viktigt att få säga det ibland.

OM jag inte följer med vill säga ;)

Nu har jag ingen flicka, men ett par aspiranter har sagt att de inte tycker om att jag kör hoj när jag ger mig ut.

"tänk efter både två o tre gånger innan du gör nåt vågat" Är en fras som dykt upp ett par gånger, annars

Hon: "Kör lugnt"
Jag: "Klaaart"
Hon: "Säkert..."

Jag har ingen här hemma som kan säga något när jag ska sticka ut en sväng.

Men jag tycker att väldigt ofta när man varit och hälsat på någon och kommit per hoj så får man ett "kör försiktigt" alldeles innan man ska åka. På det brukar jag svara "tack detsamma", något som en del inte verkar vara riktigt förberedda på att få i retur. Kommer man i bil så tycker jag inte det är lika ofta det påtalas att man ska köra försiktigt.

Inför varje race, just när jag ska köra iväg från depån, gastar min kära fru in i hjälmen åt mig: -Kör som faaan, men håll dig på hjulen!

Hon är bara bäst!

Vanligaste (om jag kör själv) torde vara:

"När kommer du hem då?" eller "Kollar du till min hoj åxå när du är i garaget?"

:rolleyes:

"Dom här väntar på dig när du kommer hem"

boing-boing-boobs.gif

:rolleyes:

Brukar oftast bli en diskussion som innefattar 3-4st val i pollen.

I stil med.
-Ska du ut och köta mc nu igen?
-Ja, hurså?
-Då vill jag följa med!
-Nej älskling, jag ska ut och svina i stan och dricka kaffe på Rosen och det går inte med dig bakpå.
-Fan vad du ser löjlig ut i skinnstället!
-Tack, jag älskar dig med *Flinar självbelåtet*
-Köp med dig hundmat på vägen hem.
-Kommer du hem och har slagit ihjäl dig så dränker jag dig DiRecKT!
-Ja älskling. Puss puss. *Låser dörren fort som fan och springer iväg.

Typ så är det varje gång mer eller mindre?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman