Det är riktigt att invandrare sällan röstar på Sverigedemokraterna.
Så är det kanske, men jag känner både invandrare(2:a gen) och judar som säger sig rösta på SD. Ett par av de sistnämnda kommer förvisso från Skåne.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Antagligen av samma anledning som att de flesta program ur grannfejden är inspelade i Skåne.
Men poängen var att inte ens i de kranskommuner till Stockholm, som dessa områden (Tensta, Rinkeby, Fittja, Botkyrka) ligger i eller angränsar till, röstar lika många på Sverigedemokraterna som i de skånska kommuner där andelen invandrare är avsevärt lägre.
Det verkar alltså vara en skånsk tendens att rösta på Sverigedemokraterna.
Så är det kanske, men jag känner både invandrare(2:a gen) och judar som säger sig rösta på SD. Ett par av de sistnämnda kommer förvisso från Skåne.![]()
Det lustiga är att de flesta invandrare jag känner, och även såna jag bara pratat löst med säger sig oxå dra åt SD urnorna när det kommer till politik.
Jag personligen tycker inte att det är så konstigt iofs. SD har den vettigaste, och nästan enda invandringspolitik som bedrivs över huvudtaget. Tar man bara ur huvudet ur sin palestinasjal så inser man det.
Det lustiga är att de flesta invandrare jag känner, och även såna jag bara pratat löst med säger sig oxå dra åt SD urnorna när det kommer till politik.
Jag personligen tycker inte att det är så konstigt iofs. SD har den vettigaste, och nästan enda invandringspolitik som bedrivs över huvudtaget. Tar man bara ur huvudet ur sin palestinasjal så inser man det.
Men det är inte i Malmö som Sverigedemokraterna är så populära, utan i småkommuner en bra bit ifrån Malmö.I malmö ligger rosengård på gångavstånd från city och invandrare är en betydligt större del av citylivet än i Sthlm.
Gräv bort Sverige från Skåne
Det har ni inte råd med utan huvudstadens bidrag. Ta ett par hundra tusen sms-lån först.Gräv bort Sverige från Skåne![]()
Svarar du inte på din fråga själva 90% av dem som bor där är invandrare vore lite att skjuta sig själv i foten att rösta sd.
Norrlänningarna har alldrig sett en invandrare eller för den delen en stockholmare så de har inget att tjäna på att rösta på SD.
PS: Denna tråden kan alldrig sluta bra!!
Men det är inte i Malmö som Sverigedemokraterna är så populära, utan i småkommuner en bra bit ifrån Malmö.
Men det är inte i Malmö som Sverigedemokraterna är så populära, utan i småkommuner en bra bit ifrån Malmö.
Tycker danmark kan reclaima skåne nu. en gång för alla.
Vi väljer alla att leva med skygglappar och fördomar, det är så vi fungerar. Frågan är väl bara hur stora skygglappar och hur knasiga fördomar vi väljer att acceptera.
På grund av att...?
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP