Vad är det med Skåne?

Det är riktigt att invandrare sällan röstar på Sverigedemokraterna.

Men poängen var att inte ens i de kranskommuner till Stockholm, som dessa områden (Tensta, Rinkeby, Fittja, Botkyrka) ligger i eller angränsar till, röstar lika många på Sverigedemokraterna som i de skånska kommuner där andelen invandrare är avsevärt lägre.

Det verkar alltså vara en skånsk tendens att rösta på Sverigedemokraterna.

Jag tror mer på att i sthlm så löste ni integrationsproblemet med att lägga alla förorter så väldigt långt ifrån city att man kan slippa se eländet om man inte aktivt åker dit. I malmö ligger rosengård på gångavstånd från city och invandrare är en betydligt större del av citylivet än i Sthlm.

Därav fler bönder som känner sig hotade av människor i slöja när de besöker staden....

Så är det kanske, men jag känner både invandrare(2:a gen) och judar som säger sig rösta på SD. Ett par av de sistnämnda kommer förvisso från Skåne. :D

Det lustiga är att de flesta invandrare jag känner, och även såna jag bara pratat löst med säger sig oxå dra åt SD urnorna när det kommer till politik.
Jag personligen tycker inte att det är så konstigt iofs. SD har den vettigaste, och nästan enda invandringspolitik som bedrivs över huvudtaget. Tar man bara ur huvudet ur sin palestinasjal så inser man det.

Det lustiga är att de flesta invandrare jag känner, och även såna jag bara pratat löst med säger sig oxå dra åt SD urnorna när det kommer till politik.
Jag personligen tycker inte att det är så konstigt iofs. SD har den vettigaste, och nästan enda invandringspolitik som bedrivs över huvudtaget. Tar man bara ur huvudet ur sin palestinasjal så inser man det.

Ja egentligen kanske de vore just invandrarna som redan är här ! som skulle tjäna på om SD skulle får bestämma lite. De själva kanske har tröttnat på att bo i rosengård och att inte bli integrerade i samhället.

Som på dagis är de en lärare och två barn så får de massa uppmärksamhet och hjälp. än om de är en lärare och 20 barn och de kommer 5 nya varje dag.:va
Haha undra vart jag fick den jämförelsen ifrån.

Folk från andra länder är ju också ofta mer klarsynta än svenskar så det är nog inte så konstigt. Förklaringen ligger i allt veloursvammel från Staffan Westerberg, Rune Andreasson, lärarkår, kulturelit mfl som gjort så många svenskar till ett gäng kärringar.

Tyvärr är det väl bara ca 25-35% av svenskarna som har haft integritet nog att genomskåda vänsterpropagandan och är tillräckligt klarsynta idag. Resten är liberaler och sossar av olika slag och förlorade för all framtid.

Svarar du inte på din fråga själva 90% av dem som bor där är invandrare vore lite att skjuta sig själv i foten att rösta sd.
Norrlänningarna har alldrig sett en invandrare eller för den delen en stockholmare så de har inget att tjäna på att rösta på SD.

PS: Denna tråden kan alldrig sluta bra!!

Hälften av alla stockholmare är väl norrlänningar som flytt norrland:rolleyes:finns lika invandrartäta områden här uppe som i övriga sverige

Men det är inte i Malmö som Sverigedemokraterna är så populära, utan i småkommuner en bra bit ifrån Malmö.

Har inte så bra koll på hur det ser ut i alla skånekommuner, men den SD-tätaste kommunen lär vara Landskrona. Föga förvånande om man tittar på hur brottsligheten ser ut.

Men det är inte i Malmö som Sverigedemokraterna är så populära, utan i småkommuner en bra bit ifrån Malmö.

Har du funderat på om det kan bero på att ett litet samhälle som drabbas av hög invandring på kort tid påverkas mycket mer än ett stort samhälle?

Med ytterligheter i befolkningen så följer ytterligheter i valresultatet, det är väl Danderyd som du själv nämnde ett ypperligt exempel på.

Tycker danmark kan reclaima skåne nu. en gång för alla.

Frågan är väl komplicerad. Har själv bott i Västerbotten många år och sedan flyttat ner till Skåne. Så till viss del har jag en unik inblick i frågan

Handlar inte egentligen om intelligens utan situationer. Själv är jag nyfiken på vad andra livsstilar ger för fördelar och försöker se positiva saker i det jag inte förstår. Så för mig blir det väldigt komplext hela situationen med Skåne och invandrarnas alla bidrag till samhället.

Men det är klart vågar man inte ens gå in i butiker som säljer varor och tjänster för att de är tydliga i sina namn och utseenden om att ägaren har ett ursprung i ett icke-europeiskt land så...

Ja, väljer man konsekvent att se allt man inte förstår som negativt blir det lätt att rösta på Sverigedemokraterna. Det finns gott om rötägg inom invandrarpopulationen, men det finns samtidigt så otroligt många som jobbar hårt och bidrar med mycket. Men väljer man att bortse helt från de sistnämnda så blir man ju övertygad om att man "har rätt".

Vi väljer alla att leva med skygglappar och fördomar, det är så vi fungerar. Frågan är väl bara hur stora skygglappar och hur knasiga fördomar vi väljer att acceptera.

Vi väljer alla att leva med skygglappar och fördomar, det är så vi fungerar. Frågan är väl bara hur stora skygglappar och hur knasiga fördomar vi väljer att acceptera.

...avslutar han det kanske mest pretentiösa och navelskådande inlägg som skapats på månader i OT. :lol

"...jag har en unik inblick..." :rofl

En kompis till mig hade ett sunt resonemang.
"Dom säger att dom vill ha in fler invandrare i politiken."
"Gör Fadde till integrationsminister."
"Han kan stå vid gränsen: "Tyvär, det är fullt.""

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...