Vad är det med Ducati?

• Thread starter Thread starter H4
  • Start date Start date
Jag vet inte riktigt grejen med Ducati allmänt - små, dyra och klarar sig inte riktigt sett på prestandan mot en japps (t.ex.)

Skulle väll vara för att vissa modeller har den där extra "design-touchen" som: Hypermotard, 848 och 1098. Men dessa är så överdjäkligt dyra...:näsblod

Prat om "själar" hör hemma i sagor och bibeln.

:mattias

Annars håller jag med om att designen på 748, 916 och 996 är särskilt lyckad.

Ljudet, känslan, ducceklubben och Italiensk design. Kan det bli bättre ?

PS. Till trådskaparen: Funderar lite på att byta ut min 748:a mot ett monster, pm:a om det kan vara intressant. Bilder finns i mitt "garage". DS.

De är helt enkelt snygga, låter gött, och även om det finns andra som är snabbare eller mer lättkörda så finns det ingen hoj som är lika förbannat roligt att köra.

Ljudet, känslan, ducceklubben och Italiensk design. Kan det bli bättre ?

PS. Till trådskaparen: Funderar lite på att byta ut min 748:a mot ett monster, pm:a om det kan vara intressant. Bilder finns i mitt "garage". DS.

Blir ingen ny hoj inom ett par år först. Det var inte längesedan jag hämtade ut min nya Hornet 2008. Egentligen inget fel alls på den - PERFEKT hoj för mig, men jag har lovat mig själv att jag ska äga en Ducati 748 någon gång. Hade gärna tagit en 916 eller 998 men de är ju lite dyrare.

1098:an kan man drömma om för tillfället :(

R1 är den snyggaste sporthoj som tillverkats :D

Bifogat

• 7759870233.jpg
    7759870233.jpg
    54.1 KB · Visningar: 148
Ähh överreklamerade! köp en Daytona istället!
Kollade in Hypern innan Trajjan...är mkt nöjd med mitt val!
Snyggare, bättre, billigare, mer effekt & skönare ljud...:yoparty

Last edited:
Alla som undrar över vad som gör Ducati speciella, far och provkör ett större monster och en 1098! 1098s och Superduke är de absolut roligaste hojarna jag har provat. 1098s är också den enda sporthojen jag har suttit bekvämt på, men det är ju högst individuellt.

Att köpa en ducati är som att slicka sin syrra eller dricka en lätt öl.Man vet att det är fel men det smakar likadant!:D

:näsblod
Att köpa en ducati är som att slicka sin syrra eller dricka en lätt öl.Man vet att det är fel men det smakar likadant!:D

Talar av erfarenhet? :näsblod

Vill nog inte beröra liknelsen närmare.

Jag är fantastiskt nöjd med min 748R. Den har ca 106 hk på bakhjulet och ett fantastiskt fint chassi. Ska jag vara helt ärlig så kommer jag nog aldrig att vara den värdig. Hoppas givetvis att jag ska komma nära en dag. Begränsningen sitter i mig som förare inte i materialet. Tror det stämmer in på rätt många här inne om de ransakar sig själva. Köp den motorcykel ni vill ha vare sig det är en italiensk eller japansk motorcykel. Var medvetna om era begränsningar och se till att utveckla er som förare och ha roligt under tiden.

Triumph Daytona 675, tre cylindrar... grymt snygg och verkar piska de flesta japsar 600. Verkar ha hittat en värdig ersättare till en Ducce :tungan

Last edited:
Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...