Vad är det med Ducati?

• Thread starter Thread starter H4
  • Start date Start date
Triumph Daytona 675, tre cylindrar... grymt snygg och verkar piska de flesta japsar 600. Verkar ha hittat en värdig ersättare till en Ducce :tungan

Jupp, Daytona 675 är nog den hoj som skulle kunna få mig att vara otrogen. Fast jag har inte råd med två hojar nu och en ducce kommer alltid stå i garaget så daytonan får vänta ett tag till.

Nja,egentligen är den så här:
Att dricka en lättöl är som att slicka sin lillasyster,det smakar likadant,men innerst inne vet man att nånting är jävligt fel.

Förutom att de själva tycker att de är bäst så har väl Italienarna aldrig levererat annat än skräp. Att det istället handlar om design, status och själ snarare än något annat är ju sedan gammalt.

Jösses, vilken moralpredikare.Verkar som jag trampat några "ducati är bäst" ivrare på tårna!Läs humorn och gå vidare.

Jag syftar naturligtvis varken på moral eller Ducati. Jag menar att du har en vuxen kropp och en sjuårings hjärna. Ditt inlägg är kemiskt rent på humor men proppfullt med dålig smak och oförmåga att uttrycka sig i skrift. Hade jag varit dig, vilket jag är oändligt glad för att jag inte är, hade jag aktat mig väldigt noga från att försöka vara rolig fortsättningsvis.

Jag syftar naturligtvis varken på moral eller Ducati. Jag menar att du har en vuxen kropp och en sjuårings hjärna. Ditt inlägg är kemiskt rent på humor men proppfullt med dålig smak och oförmåga att uttrycka sig i skrift. Hade jag varit dig, vilket jag är oändligt glad för att jag inte är, hade jag aktat mig väldigt noga från att försöka vara rolig fortsättningsvis.

Aj !Den texten gjorde riktigt ont.:)

Jisses, det där är nog den västa sågningen jag någonsin läst här på SH.
Den var grym! Och elak. :D

Är det priset du är rädd för så kan jag tipsa om Hyper duccar födda på 90-talet... jag betalar 2900kr helförsäkring helår.. inklusive service kostnader så blir den ändå billigare än Horneten.. och då har jag inte börat lära mig att meka själv!! + ett gediget forum på SDK!

Är det priset du är rädd för så kan jag tipsa om Hyper duccar födda på 90-talet... jag betalar 2900kr helförsäkring helår.. inklusive service kostnader så blir den ändå billigare än Horneten.. och då har jag inte börat lära mig att meka själv!! + ett gediget forum på SDK!

Jag har en 600 Hornet också... och det är stor skillnad på när effekten kommer, bromsar, dämpare och chassit är helt olika...
(som det iof ska vara sporthoj vs street)

Last edited:
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...