Vad är det med den kurvan???

redan ligger på max nerlägg när kurvan blir tightare mot slutet

Ja, men det om något är väl ett tecken på att man har ett och annat att lära sig...?

Intressant att veta vad han har för däck då det är däcktjut hela vägen men jag ser inget svartspår i asfalten. Amerikanska filmdäck??? :va

OT: Utan tvekan Polardäck från Kalix...! På det glada åttiotalet fanns en regummeringsfabrik i Kalix som hette Polardäck. Man försåg ytterst tveksamma däckstommar med ny slitbana och av någon anledning fick dessa däck en riktig Hollywoodegenskap - man kunde framkalla däcktjut genom att bara köra rakt fram och vrida på ratten lite grann. I trettio kilometer per timme i en epa-traktor...Kommer ihåg att en kompis fick sexhundra spänn i böter för "underlåtenhet att anpassa hastighet till rådande förhållanden". Han hade passerat en S-kurva i fullt lagliga 30 km/h, men med ett gigantiskt däcktjut. Farbror Blå, som inte såg själva S-kurvan utan plockade in honom runt hörnet, trodde att han passerat S-kurvan med tidernas bredställ för det hördes ju över hela stan...

jag kan inte köra för fem öre, och litar aldrig på greppet vid nedlägg, så om jag höll för hög hastighet där skulle jag nog vara en av dem som fegat och kommit ut i gruset.. *Broberg som kör pensionär-style på sin 900SS*

Adeyemi Bennett, Adeysworld på youtube, sa i en video att kurvan är så lätt som den bara kan gå att bli. Men att folk kommer in med för hög fart och fel kroppsplacering.

Det är så enkelt bara, för det gäller även alla kurvor

Problemet är väl att många av dom måste tro att de har en jävla motogp cykel med tanke på deras nedlägg. Sen gör det ju inte saken bättre att vara en squid och åka både motogp style, samtidigt inte ha på sig rätt utrustning. :dummer

^Komik att se sporthojar kontrollerat svischa förbi (1.00) och möta ett SoA-drägg i t-shirt vobbla uppför berget genom att luta kromsläden åt ena hållet i kurvan och kroppen åt andra. Extremt beteende indeed.

Motstyrning verkar inte så populärt bland dessa. Nästan alla som får framhjulssläpp ser ut som de vridit styret åt vänster i vänsterkurva. Det brukar ju sällan gå så bra.

Släpper man sen gasen mitt i svängen, lite lätt panik så gör ju ryggraden det, då belastar man ju fram mer och..

Motstyrning verkar inte så populärt bland dessa. Nästan alla som får framhjulssläpp ser ut som de vridit styret åt vänster i vänsterkurva. Det brukar ju sällan gå så bra.

Vad händer om man vrider styret åt vänster i en vänsterkurva, förutsatt att hojen rör sig framåt i mer än gångfart?

Åsså måste man väl kanske förstå att svängar påbörjas med motstyrning - resten av kurvan lär ju inte kunna tas med styret åt fel håll såvida man inte kör på speedway-sladd förstås...

Back