Vad är det med den kurvan???

M13 Diskuterar just detta ämne. Hans syn på det hela:
1. Vägbanan lutar åt andra hållet än vad man kan förvänta sig.
2. Kurvan nyper i slutet.

Själv kan jag tänka mig att grupptycket och alla kameror får vissa att satsa mer än vad de borde göra.

Det finns tydligen gott om folk som förväxlar landsvägskörning med RR-beteende även i andra länder. RR, med häftiga nedlägg och goda kilometertider, körs på bana av licensinnehavare - ska det vara så förbankat svårt att fatta?
Sedan kan man ju ana vissa friktionsproblem också men det är inte helt ovanligt på helt vanliga vägar.

Det finns tydligen gott om folk som förväxlar landsvägskörning med RR-beteende även i andra länder. RR, med häftiga nedlägg och goda kilometertider, körs på bana av licensinnehavare - ska det vara så förbankat svårt att fatta?
Sedan kan man ju ana vissa friktionsproblem också men det är inte helt ovanligt på helt vanliga vägar.

RR körs juh även på allmän väg emellanåt, de här grabbarna kanske tror att de är med i Mullholland TT? :D

Skämt o sido, kurvan är juh feldoserad i yttern, så nerläggen blir nog häftigare än vad många räknat med ung. midcorner.

Såja andas, det finns säkert några ungdomar i kvarteret som du kan klaga på.

Problemet brukar sitta i sadeln och hänga i styret.

Exakt. Jag skulle nog vara försiktig med att skylla på väggreppet då någon enstaka ju kommer igenom den där kurvan med betydligt högre fart. Alla som vurpar har ju en väldigt märklig placering på vägen, maximal nedläggningsvinkel i helt fel del av kurvan och ytterst märklig sittställning.

Sedan kan man ju givetvis ha sina frågetecken kring att åka ut och filma vanliga streetbikers i en viss kurva...

Sedan kan man ju givetvis ha sina frågetecken kring att åka ut och filma vanliga streetbikers i en viss kurva...

Det skulle ju kunna vara en fördel att en och annan hojåkare får sig en tankeställare INNAN dom åker ut och vurpar själva...

Exakt. Jag skulle nog vara försiktig med att skylla på väggreppet då någon enstaka ju kommer igenom den där kurvan med betydligt högre fart. Alla som vurpar har ju en väldigt märklig placering på vägen, maximal nedläggningsvinkel i helt fel del av kurvan och ytterst märklig sittställning.

Fast det ser visst ut att vara riktigt halt, kombinerat med att de redan ligger på max nerlägg när kurvan blir tightare mot slutet.

Titta på motarden här, han tvärnitar och bakhjulet släpper, han försöker lägga ner hojen innan kraschen men bara glider vidare.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=E9AfibzZtcU#t=281

Fast det ser visst ut att vara riktigt halt, kombinerat med att de redan ligger på max nerlägg när kurvan blir tightare mot slutet.

Titta på motarden här, han tvärnitar och bakhjulet släpper, han försöker lägga ner hojen innan kraschen men bara glider vidare.

Antar at det är motard 2 vid 4.45 du menar. Om man inte släpper bromsen kommer inte däcket att greppa igen... Intressant att veta vad han har för däck då det är däcktjut hela vägen men jag ser inget svartspår i asfalten. Amerikanska filmdäck??? :va

Rätt hyfsad avåkningszon där ändå, om man bara missar räcket.

Oavsett om vissa kör över sin egen förmåga så tycker jag iaf att det sker en del vurpor som ser l-vligt märkliga ut...

:popcorn

Folk i Malibu har sin sväng på Mulholland Hwy, ni Stockholmare har Bulten - är det någon skillnad - ni har alla kört bulten eller hur........

:popcorn

Folk i Malibu har sin sväng på Mulholland Hwy, ni Stockholmare har Bulten - är det någon skillnad - ni har alla kört bulten eller hur........

Skillnaden är att vi bultenförare vet vad vi gör, har rr-skills (:yoparty), riktiga målade curbs (:rock) och ambulans på banan (oftast).

Bomba satan i en ny kurva man aldrig kört och upptäcka halvvägs in att den var svårare och snävare än man trott samtidigt som pressfotograferna står och blixtrar brevid dig = fail?

Antar at det är motard 2 vid 4.45 du menar. Om man inte släpper bromsen kommer inte däcket att greppa igen... Intressant att veta vad han har för däck då det är däcktjut hela vägen men jag ser inget svartspår i asfalten. Amerikanska filmdäck??? :va
Kolla noga så ser du att han faktiskt släpper bromsen.

Back