Vad är Det Längsta Ni Kört Under En Dag?

Olof Eriksson skrev:
2651113 Hur långt man suttit i bil så ligger det väl på runt 220-230 mil på en dag.

På hoj har jag nog kört 15 mil i sträck som längst. Hoj ska man ha roligt på, inte flytta rumpan.
då måste jag fråga vart ni åkte?

vernesk skrev:
2650998 Vad är Det Längsta Ni Kört Under En Dag?

148mil

I somras körde jag från Budapest till Lund via Danmark.

8 tankstop + färja(Rostock- Gedser 2h)

Inklusive allt tog det 14h (06.30-20.25)

Toppen väder hela vägen + många toppfartstester:-)

Alla som säger att det är en pina att köra sporthoj på en långtur som denna...

Tja... Ack sååååååå fel de har!!

Bör tilläggas att jag endast hade med mig en midjeväska som packning. Jag litade på väderprognosen...

Mr R1 skrev:
2652104 148mil

I somras körde jag från Budapest till Lund via Danmark.

8 tankstop + färja(Rostock- Gedser 2h)

Inklusive allt tog det 14h (06.30-20.25)

Med bil Ungern (Kecskemét) till Sverige (Helsingborg) med färjorna Puttgarden-Rödby och Helsingör-Helsingborg tog det 17 timmar 30 minuter. Sträckan är ca: 175 mil. Gör jag i princip varje år med föräldrarna.

Med mc från Goslar Tyskland till Helsingborg ca 100 mil nu i somras.

Last edited:
Körde Hamburg-Ingarö i sommras. ~96 mil med ryggsäck på en Daytona 675
(Innan dess hade det blivit 1½ veckas cruising i Frankrike-Italien-Österrike
~400 mil totalt)

Jag och farsan körde Skåne - Norra Marocko - Skåne på 6 dygn i somras. Vi tog en liten snabbsemester där vi tog reda på hur långt man kommer genom Europa på en vecka. Runt 750 mil.

På hoj har jag väl kör 60-70 mil som längst på en dag. Jag kör så jävla lagligt!

Jag har åkt från västerås till fagersta, ca 8 mil, på otrimmad moppe:tungan. Tog typ 3-4 timmar:gnissla

Two stroke man skrev:
2651605 Här skarvas det friskt!

Några sträckor jag direkt reagerar på för att jag kört dom är första tjommen som åkte från norra finland till Stockholm 170mil!? Finland sträcker sig bara 160mil norrut från Stockholm! Förvisso en dagstripp värd all respekt ändå!

Mellan Piteå och Stockholm är det 86mil! Vem lyckas då köra 92 mil?

Kör ni vilse också eller?

Aldrig funderat på att man kanske inte kör raka vägen?

Jag körde nästan 170 mil på en DT125:a i min "vilda ungdom", Göteborg-Bodø, man kan säga att det var i en etapp, dock ett sovstopp på drygt fyra timmar, hur som haver Gbg-Bodø på cirkus ett dygns körning.:näsblod

aja, vad gör man inte när man har inbokade fiskedygn...

vernesk skrev:
Från Hörnefors till Kivik med släp, endast pissepaus och handlade 12 Redbull.
Tog 23,5 timmar...

Med hoj är det från Kivik via malmö, till Örebro upp till Leksand med tankstopp och inget annat.. En Spreed III -04.. Fetenacke dagen efter :D

Snittar dock ca100mil per arbetsdag under april - oktober..

grymm läsning:tummenupp Längsta sträcka med bil o släp (hämt crosshoj) 123 mil på 23 timmar bollnäs -sthlm sålde gammel hojjen där+ en snabbfika hos morsan. sthlm-vänersborg bilen pajade i utkanten av sthlm gick på tre cyl vid belastning:mad: tänkte ähh det går och det gjorde det!hämta hojjen snacka lite skit.böt fyra stift:D vänersborg-bollnäs
Längsta på hojjen är väl ca 35-40 mil ovh det tycker jag känns :huvet

1827 km nu i höstas på en sjutton år gammal Yama XJ-900.
Jag körde hem från husvagnen jag har i Vellach vid Hermagor i södra Kärnten / Österrike. Turen gick via Kötschach, Iselsberg, Großglockner Hochalpenstraße, Kitzbühel, Kufstein, Rosenheim, München, Nürnberg, Würzburg, Hamburg, Flensburg, Lillebæltbroen, Storebæltbroen, Öresundsbron. Jag höll lugnt tempo och satt på hojen 21 timmar i sträck, klev bara av för att tanka 7 gånger. Finns ingen anledning att stressa när man fyllt 50 :D

Körde en kortare variant förra hösten, då styvt 150 mil via Spittal, Salzburg, München, Berlin, Rostock-Gedser, København, Öresundsbron, därav 80 mil i strömmande regn...

Last edited:
I bil från Washington DC till LA på tre dagar (genom New Orleans), på hoj ett antal 100 mila-dagar på en '89 HD FXR utrustad med den infamösa Chili Farter-sadeln.

chilifarter01.jpg

Tur o retur Nacka - High Chapparal (ca 80 mil) på en dag med FulTrajken.
http://Harley-Fucking-Davidson.com/UglyTrike

Mvh
PiPPi
http://HarleyDrags.com

Kuritas skrev:
2652139 Jag och farsan körde Skåne - Norra Marocko - Skåne på 6 dygn i somras. Vi tog en liten snabbsemester där vi tog reda på hur långt man kommer genom Europa på en vecka. Runt 750 mil.

På hoj har jag väl kör 60-70 mil som längst på en dag. Jag kör så jävla lagligt!

Är det inte jävligt svårt att få in motorcykel i afrika?

Bodensjön till Danmark genom Tyskland ca.110mil blev det på 6 timmar, med en snitthastighet på ca. 180km/h. Men det var i min ungdom på 80 talet när man kunde hålla stumt på Autobaan.

Mr Helmut skrev:
2652603 Är det inte jävligt svårt att få in motorcykel i afrika?

Inte om du äger den och har med regbevis, men kan ta en stund att köa och fylla i papper. (Men lite extra dollar/euro/Marlboro så går det snabbare)

vernesk skrev:

Ni har ju missuppfattat allt! Han frågar efter DET längsta ni kört! Dessutom på DAGEN, inte under ett dygn!

För min del måste vara den Mercedes skåpbil jag körde runt med på dagarna på ett jobb jag hade en gång i tiden...
Vet inte exakt måtten på den, men ganska lång var den. Helt klart det längsta jag kört. (kördes dessutom endast på dagen)

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025