Vad är Det Längsta Ni Kört Under En Dag?

135 mil på en rd125a.. 81a.. tvåtakt.. 2 cyllar... hmm
16 år och en snygg tjej i Tromsö.. ;) Åkte upp över en helg från Söderhamn..

Har väl gjort några ironbuttare på hoj, men ändock är jag mest fascinerad av att man kunde med lätthet göra 85 mil en av dagarna på en fullpackad ANF 125 Innova skoter(på väg hem från Nordkap)

Har haft lite funderingar att åka ner till Kroatien i sommar på min gamla hoj. Är det att föredra tror ni. En gammal Kawa 400 LTD-83 med 2600 mil på mätaren. Det är väl ca 250 mil dit inte lätt men snacka om äventyr, inte sant.:yoparty

fast tror fan inte att man kan göra det på en dag,:D kanske 2-3 är mer rimligt....:tungan

Last edited:
SENSEI skrev:
2651306 135 mil på en rd125a.. 81a.. tvåtakt.. 2 cyllar... hmm
16 år och en snygg tjej i Tromsö.. ;) Åkte upp över en helg från Söderhamn..

Jag har faktist kört längre än så.. Men inte på så kass maskin.. ;)

Vet ej hur många mil, men Skövde-Rödby på väg till Assen i midsomras, vi brukar alltid sova över i Rödby, men nästa år åker vi Skövde-Bremen och sover över där, innan vidare färd till Assen :D

Nä, i början av 1990:talet så åkte vi till Hockenheim å kolla MotoGP, då sov vi över i Hamburg och sen vidare till Hockenheim, så den resan blev nog längre :D

Last edited:
Stockholm -> Piteå som är ca.92 mil.
Regnade halva vägen annars gick det bra, samt att jag körde runt lite i Piteå när jag kom hem. Totalt den dagen blev det ca 100mil. Detta var för övrigt runt den 15e november förra året. När jag kom ut på morgonen så hade det snöat 1dm :gnissla

Jag körde 70 mil mellan Östersund - Linköping på min sv, funkade skitfint men sista 10 milen var inte :arsele så glad ..

Last edited:
Körde ca: 50-55 mil på en dag i somras, på R1:a, ösregn å dimma halva vägen :huvet , sol andra halvan.. Hade vart och köpt hojen och var tvungen å köra hem den.. (det var dessutom första gången jag körde hoj efter att jag klarat uppkörningen :tungan ) Ont i kroppen efter den resan :gnissla

MVH

Här skarvas det friskt!

Några sträckor jag direkt reagerar på för att jag kört dom är första tjommen som åkte från norra finland till Stockholm 170mil!? Finland sträcker sig bara 160mil norrut från Stockholm! Förvisso en dagstripp värd all respekt ändå!

Mellan Piteå och Stockholm är det 86mil! Vem lyckas då köra 92 mil?

Kör ni vilse också eller?

Two stroke man skrev:
2651605 Här skarvas det friskt!

Några sträckor jag direkt reagerar på för att jag kört dom är första tjommen som åkte från norra finland till Stockholm 170mil!? Finland sträcker sig bara 160mil norrut från Stockholm! Förvisso en dagstripp värd all respekt ändå!

Mellan Piteå och Stockholm är det 86mil! Vem lyckas då köra 92 mil?

Kör ni vilse också eller?

40 mil från s-svall till s-holm, ca 50 mil från pite till sundsvall så:rolleyes:
iofs säger kartan 48 mil ti pite men de gjorde inte min tripp :näsblod

Last edited:
TKBHENKE skrev:
2651292 Åkte en torsdagsmorgon in till stan m bilen,ut till arlanda o flög ned till berlin. Ryggsäck med hjälm/ställ ja allt. 85 000 kontant i fickan.

Köpte en hayabusa o körde hem till Sthlm. Regnade i hela Sverige men låg bakom en snabb saab nästan hela vägen.

Ställde hojen i garaget o fick skjuts in till stan för att hämta bilen. Började jobba 07:30 på fredag,trött men glad :)

hur långt? Ja vet inte. 100 + kan ja tro.

Sitt inte där och ljug.. :D

Kalix - Umeå=35mil. En sån träsmak har jag aldrig varit med om förr! Kan ha att göra med racebakdel och supertunn sadel... men att åka långt på sporthoj är ju rent självplågeri!

Dominator-Rocks skrev:
2651298 SOrry glömde ju en rätt så viktig sak, jag lånade den där killens va :va heter han nu då hmm NåntingRider :va Jag lånade hans turbobusa i alla fall och höll stumt i 738 mil på bakhjulet/snöstorm:yoparty

Ahh, det förklarar saken, att jag inte tänkte på det.

Allvarligt talat, mitt längsta på en dag är 88 mil (CBR900RR -92) under en tur till Norge 2005. Ca 3 km från hemmet (Uppsala) lägger hojen av slutgiltigt p.g.a. trasig generator och laddningsregulator. Får ringa till kompisen som just kommit innanför dörren och fått av sig stället. Han trodde att jag skämtade när jag bad honom komma och hämta mig med bilen.

Drog norröver över dagen ifjol för att köpa mig en skoter.
Drygt 160 mil och 20 timmar senare var jag och polarn hemma på gården igen med skotern på släp... :)

Sen har det blivit ett gäng resor till Kalix t&r (90 mil enkel resa) för att överaska flickvännen..

Med motorcykel, 38 mil så gott som i sträck förutom tankning och pisspaus med en Duke II -02.

145 mil på xxx timmar. vågar inte berätta hur lång tid det tog.
stannade dock och tankade 14 gånger på den resan. gick ett bakdäck.
Hoj R1-04 hade jävligt ont i nacken när jag kom till lofoten.

Körde 100 mil på en dag med min ducce 916 för nåt år sen. Inte en mil motorväg.
Skulle ingenstans. Bara ut o köra.
Började hemma i Varberg vid 8 tiden, körde småvägar uppåt Borås, Mariestad, kom på att jag skulle hälsa på brorsan i Arvika,
fick middag, bror hängde på in i Norge en tur, Örje, Halden, Uddevalla och vidare hem.
En av de bästa turerna jag haft.:tummenupp

Lågt kåpglas gjorde att de sista milen kändes något tröttsamma. Ont i handlederna fick jag åxå, men det va det värt.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!