Vad är det här för typ av handslag?

De skakar inte hand på riktigt.
De håller bara sina händer väldigt nära varandras för att det ska se ut som att de skakar tass.
Ingen av dem vill göra det på riktigt eftersom båda tror att den andre kan ha svininfluensan.

do it.

berätta sedan hur det gick. prova på olika typer av människor så vi kan få lite matnyttig statistik.

Statistik är viktigt! :fakta

Där sa du nått jag har irriterat mig MÅNGA gånger! Tjejer som sträcker fram något som skulle kunna liknas vid att hålla i en död tupp och sträcka fram dess hals som bara hänger o dinglar. Om jag nånsin skulle ha anställningsintervju hade jag slängt ut alla som inte skakar hand normalt!

Värsta jag har råkat på var iaf nån halvpolares lillesyrra, den handen kändes HELT BENFRI.. Som att någon kastade fram en sån där kletig(fast inte kletig) liten gummigeléhand på gelésnöre som fanns förr i tiden när jag var liten.

Där sa du nått jag har irriterat mig MÅNGA gånger! Tjejer som sträcker fram något som skulle kunna liknas vid att hålla i en död tupp och sträcka fram dess hals som bara hänger o dinglar. Om jag nånsin skulle ha anställningsintervju hade jag slängt ut alla som inte skakar hand normalt!

Åh, äntligen en handskakningshatarbroder!

Det här skrev jag för inte så länge sedan:

http://sporthoj.com/forum/showpost.php?p=4385265&postcount=6830

Kanske dags att starta en klubb?

Lär-dig-skaka-hand-korrekt-din-lealösa-jävel klubben

Jag bryr mig inte om någon skakar hand löst eftersom det ändå bara är kraftmätande idioter med små kukar som ska skaka hand hela tiden och trycka mycket hårdare än vad som är nödvändigt. Hur ofta är det inte något as sträcker fram handen och ska trycka så det gör ont och sen är det menat att man ska känna sig mesig eller underlägsen? De senaste åren har jag börjat be dom dra åt helvete när det händer eftersom att jag ändå vet att jag inte har något som helst intresse av att lära känna den sortens människa som gör det.

Åh, äntligen en handskakningshatarbroder!

Det här skrev jag för inte så länge sedan:

http://sporthoj.com/forum/showpost.php?p=4385265&postcount=6830

Kanske dags att starta en klubb?

Lär-dig-skaka-hand-korrekt-din-lealösa-jävel klubben

:D Döda-fisken-handslaget, en bra förklaring tycker jag hahah!

Jag bryr mig inte om någon skakar hand löst eftersom det ändå bara är kraftmätande idioter med små kukar som ska skaka hand hela tiden och trycka mycket hårdare än vad som är nödvändigt. Hur ofta är det inte något as sträcker fram handen och ska trycka så det gör ont och sen är det menat att man ska känna sig mesig eller underlägsen? De senaste åren har jag börjat be dom dra åt helvete när det händer eftersom att jag ändå vet att jag inte har något som helst intresse av att lära känna den sortens människa som gör det.

Men vi snackar BEYOND NORMAL HANDSHAKE, alltså så långt bort från normalt att man tror att människan i andra änden inte har nånting som kallas arm eller hand där under tröjan.
Visst finns det dem som ska trycka som fan, men jag tycker att det är väldigt lätt att veta vad en normal handskakning är och var gränsen går.
Grejen är att upplevelsen är så jävla skrämmande när man inte känner att det är en hand man får skaka hand med, att man redan vid "Hej jag heter...." har glömt den andres namn :D

Last edited:
Men vi snackar BEYOND NORMAL HANDSHAKE
Jo men grejen är väl den att det inte är en direkt attack även om det är irriterande mesigt. När folk ska nypa som fan är det jämförbart med att någon skulla boxa en hårt på axeln eller ge en flata på ryggen typ. Manlig kärlek som folk höll på med på prackarprogrammen på gymnasiet som de av någon anledning tydligen inte vuxit ifrån.

Jo men grejen är väl den att det inte är en direkt attack även om det är irriterande mesigt. När folk ska nypa som fan är det jämförbart med att någon skulla boxa en hårt på axeln eller ge en flata på ryggen typ. Manlig kärlek som folk höll på med på prackarprogrammen på gymnasiet som de av någon anledning tydligen inte vuxit ifrån.

Nej man ska naturligtvis inte trycka sönder benen i den andres hand för att bevisa sin manlighet eller motsvarande. Det är bara idiotiskt.

Det enda jag kräver är att den andre påvisar någon form av styrka i sin hand, that´s it. Det är jävla obehagligt att ta i någons hand som verkar ha en kulled där alla muskler skulle sitta egentligen.
Man ska trycka den andres hand fast och bestämt, varken mer eller mindre.

Nu kanske jag är tråkig då jag avslöjar det hela, men så här ligger det till:

Håller man långfingret som på bilden kan "mothälsaren" inte trycka till handen på det otäcka sättet som man kan annars. Ni vet sådär att det knakar i knogarna.

Håller man som på bilden är man alltså safe när man hälsar på någon suspekt snubbe. Något för Honkiie?!

Det där är ju egentligen inte ett problem för kraftkarlar som dig och mig, som har ätit barkgröt sedan födseln.
Det bästa är de som stirrar en nästan uppjagat i ögonen och trycker till onödigt hårt med handen. Då brukar jag dra i tills jag hör att det knakar hans näve och det rinner stora tårar ur de där döda fiskögona han stirrar med.

Don't fuck with a skruvstäd lixom :arsele

En klassisk motattack är att skrika AJ! högt och gällt när de trycker till.
Helt plötsligt gör du machokillen förlägen och skamsen.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman