Vad är det första du gör när du ser en Harley Davidson?

Jag förstår mig faktiskt inte på de här kromslädarna. För mig förefaller de vara totalt kass. De är inte bra på gata, inte offroad, och inte rakt fram. Ergonomiskt är de dessutom rena mardrömmen. Inbillar mig att de är effektsvaga, tunga, svänger illa, låter mycket, har dåliga bromsar. Gammal teknik rakt igenom.

Ok, om man är oldschool och gillar gamla grejjer, men jag tror bara det är en bråkdel av förarna som kvalar in i den här kategorn.

Förarna ja. De är i en klass för sig. Vurpollon, buff upp över munnen med nån heftig döskalle på. Sen verkar de ha nån inbördes franstävling. Gärna bockskägg också och nåt stort hojemblem alla Hellmoppers på ryggen. Visst, jag drar alla över en kam, men jag FATTAR verkligen inte grejjen.

Kanske borde testa en sån där hoj, men jag har mycket svårt att se att det skulle vara nåt kul.

Du glömde det viktigaste..dvs den obligatoriska "jag sket på mig och nu känns det konstit" - minen. Minen är HÅRD...en är TUFF och i franspåsarna döljer sig 2 liter mellanmjölk och ett kilo potatis som kärringen sa åt honom att köpa på väg hem från kneger. Vad annars kan dessa enorma och otaliga väskor dölja ? Dessutom...hur fan kan de hålla koll på nycklar till alla de små hänglåsen som hänger på väskorna ? Det är ju ty 2 per st...Jag känner några sådana i en Polsk MC klubb här i Sthlm och frågade de vad de hade i dessa väskor som väger väl lika mycket som min hoj...Inget sa de. De har INGENTING i dessa jävla väskor ! Ofta undrade jag vad fan ligger i dessa jävla väskor när jag såg en schopper ehh.."swisha" förbi och nu vet jag. Det finns inte ett skit i de. Det gör mig ännu mer förbryllad.

Det där med bromsarna är intressant. Också det frågade jag om...Hur i helvete kan ni åka omkring på de där enorma oxarna och ha bromsar som på en Baotian ??? Vadå, vad är det för fel på de här bromsarna ? Var frågan ..som svar.
 
Last edited:
Du glömde det viktigaste..dvs den obligatoriska "jag sket på mig och nu känns det konstit" - minen. Minen är HÅRD...en är TUFF och i franspåsarna döljer sig 2 liter mellanmjölk och ett kilo potatis som kärringen sa åt honom att köpa på väg hem från kneger. Vad annars kan dessa enorma och otaliga väskor dölja ? Dessutom...hur fan kan de hålla koll på nycklar till alla de små hänglåsen som hänger på väskorna ? Det är ju ty 2 per st...Jag känner några sådana i en Polsk MC klubb här i Sthlm och frågade de vad de hade i dessa väskor som väger väl lika mycket som min hoj...Inget sa de. De har INGENTING i dessa jävla väskor ! Ofta undrade jag vad fan ligger i dessa jävla väskor när jag såg en schopper ehh.."swisha" förbi och nu vet jag. Det finns inte ett skit i de. Det gör mig ännu mer förbryllad.

Som man frågar får man svar.
Det är ju knarklådor!

smoke-at-60.jpg
 
Last edited:
Förarna ja. De är i en klass för sig. Vurpollon, buff upp över munnen med nån heftig döskalle på. Sen verkar de ha nån inbördes franstävling. Gärna bockskägg också och nåt stort hojemblem alla Hellmoppers på ryggen. Visst, jag drar alla över en kam, men jag FATTAR verkligen inte grejjen.

:Bugar :banana

Du glömde det viktigaste..dvs den obligatoriska "jag sket på mig och nu känns det konstit" - minen. Minen är HÅRD...en är TUFF och i franspåsarna döljer sig 2 liter mellanmjölk och ett kilo potatis som kärringen sa åt honom att köpa på väg hem från kneger. Vad annars kan dessa enorma och otaliga väskor dölja ? Dessutom...hur fan kan de hålla koll på nycklar till alla de små hänglåsen som hänger på väskorna ? Det är ju ty 2 per st...Jag känner några sådana i en Polsk MC klubb här i Sthlm och frågade de vad de hade i dessa väskor som väger väl lika mycket som min hoj...Inget sa de. De har INGENTING i dessa jävla väskor ! Ofta undrade jag vad fan ligger i dessa jävla väskor när jag såg en schopper ehh.."swisha" förbi och nu vet jag. Det finns inte ett skit i de. Det gör mig ännu mer förbryllad.

Det där med bromsarna är intressant. Också det frågade jag om...Hur i helvete kan ni åka omkring på de där enorma oxarna och ha bromsar som på en Baotian ??? Vadå, vad är det för fel på de här bromsarna ? Var frågan ..som svar.

Ibland viker jag mig dubbel av skratt! :D
 
Last edited:
hahahaha........ni e för sköna :tummenupp

Börjar nästan tycka synd om harrrrley-åkarna så jag slänger in denna bilden från Knutstorp -09 :)
 

Bifogat

  • IMG_1293 (Medium).JPG
    IMG_1293 (Medium).JPG
    194 KB · Visningar: 280
Jag förstår mig faktiskt inte på de här kromslädarna. För mig förefaller de vara totalt kass. De är inte bra på gata, inte offroad, och inte rakt fram. Ergonomiskt är de dessutom rena mardrömmen. Inbillar mig att de är effektsvaga, tunga, svänger illa, låter mycket, har dåliga bromsar. Gammal teknik rakt igenom.

Ok, om man är oldschool och gillar gamla grejjer, men jag tror bara det är en bråkdel av förarna som kvalar in i den här kategorn.

Förarna ja. De är i en klass för sig. Vurpollon, buff upp över munnen med nån heftig döskalle på. Sen verkar de ha nån inbördes franstävling. Gärna bockskägg också och nåt stort hojemblem alla Hellmoppers på ryggen. Visst, jag drar alla över en kam, men jag FATTAR verkligen inte grejjen.

Kanske borde testa en sån där hoj, men jag har mycket svårt att se att det skulle vara nåt kul.

Kan motsäga dig till tusen. Min pappas Hd är brutalt skön att köra sitter som i en go fåtöljt ,go att svänga me och behöver absolut inte skruvas med. De är dock en 05.

Den har brutalt bra bromsar dessutom.
Hans förre dragstar hade bättre bromsar fram än min cbr900.

Angående effekten så varför ska en glidare ha 200 pållar när de är en glidare ;)
Beskyddar inte men de känns litegrann som många som skriver här aldrig ens suttit på en glidare av nått slag. =)
 
Kan motsäga dig till tusen. Min pappas Hd är brutalt skön att köra sitter som i en go fåtöljt ,go att svänga me och behöver absolut inte skruvas med. De är dock en 05.

Den har brutalt bra bromsar dessutom.
Hans förre dragstar hade bättre bromsar fram än min cbr900.

Angående effekten så varför ska en glidare ha 200 pållar när de är en glidare ;)
Beskyddar inte men de känns litegrann som många som skriver här aldrig ens suttit på en glidare av nått slag. =)

Nja, jag frågar mig mest varför man fortfarande bygger hojar med gammal teknik och som dessutom fortfarande ser gamla ut. Kan ingen bygga en "modern" glidare? Victory vetefan om den kan kallas modern. Formgiven som ett kylskåp, och motorn är väl samma typ som sitter i alla andra glidare.

Det andra jag funderar på är den här frans- snörning-i-sidangrejjen. Hur kan folk frivilligt åka runt och se ut som Zeb Macahan på 2000-talet?
 
Nja, jag frågar mig mest varför man fortfarande bygger hojar med gammal teknik och som dessutom fortfarande ser gamla ut. Kan ingen bygga en "modern" glidare? Victory vetefan om den kan kallas modern. Formgiven som ett kylskåp, och motorn är väl samma typ som sitter i alla andra glidare.

Det andra jag funderar på är den här frans- snörning-i-sidangrejjen. Hur kan folk frivilligt åka runt och se ut som Zeb Macahan på 2000-talet?


För att tekniken troligen är populär hos folk som gillar gamla saker, finns ju sådana med. titta på saab, varför hade de samma fula inredning i typ 10 år =)
Victory blev ju långt ifrån väldigt grann.

De där med fransjackor och byxor och väskor och allt sådant håller jag med om. Men de är ju långt ifrån alla glidartyper som åker så.

Men att hata en HD för att de är just en HD är lite dåligt argument, då kan vi lika gärna hata alla jappsamärken som försöker efterlikna HD . =)
 
Stannar kliver av och bugar vördnadsfullt, det är inte illa att med gammal teknik överlevt så här länge, det är respekt till skaparna av HD-stilen det.:D
 
vad rolig tråd

:tungan:själv har jag ärvt en harley en 93a visst den körs så fransarna på fotplattorna är borta.

Jag vänder på frågan vad kollar du på när du ser en sporthoj av kaliber R1 R 1000 m.m.

:D Jag kollar på däcken å till 90% så sitter det "fegrand" på dom flesta hojar. Tittar man sen på föraren så har dom ofta ett Alpinstarställ för 10lax för att passa in med moppen. Puckarna är dock i symbios med däckets fegrand =blanka å fina:D Skäms på er som har så och trackar hdåkare.:):) (Gäller även er som köper begade bandäck det synns)

Så med andra ord när jag ser ca 90% av sporthojsåkarna tänker jag -jävla mes tyst för mig själv:):):):) Ser jag en hdåkare bryr jag mig inte:):) Ser jag en hd med skrapade plattor så tänker jag coolkille å det blir ju varje gång jag ser mig själv i spegeln eller tittar ner på mina puckar som är slitna hahhahahhah
 
När det gäller flygmotorer måste givetvis driftsäkerhet prägla motorvalet. Här finns det förstås bara en fyrtakts motorcykelmotor med torrsump som klarar de hårda flygsäkerhetskraven :)

I dom där planen sitter vanligtvis omoderna snöskotermotorer, tvåtaktare, så att jämföra med en Twincam 88B är väl inte inte ett bevis för harleys driftsäkerhet.

Dessutom behöver inte motorerna godkännas på något sätt när planen flygs som "exprimentals" eller "Ultralight", planet måste däremot kunna landa utan motor på ett relativt säkert sätt....

Med det sagt så vill jag påpeka att moderna Harleys är fruktansvärt driftsäkra, dom körs ju ofta jävligt långt på en sommar, inte som sporthojarna som bara ställs på om YR.NO lovar en hel helg utan moln, då den främst nyttjas genom att köra samma sträcka om och om igen....
 
Nja, jag frågar mig mest varför man fortfarande bygger hojar med gammal teknik och som dessutom fortfarande ser gamla ut. Kan ingen bygga en "modern" glidare? Victory vetefan om den kan kallas modern. Formgiven som ett kylskåp, och motorn är väl samma typ som sitter i alla andra glidare.

Det andra jag funderar på är den här frans- snörning-i-sidangrejjen. Hur kan folk frivilligt åka runt och se ut som Zeb Macahan på 2000-talet?

Ducati är på G...tyvärr.
 
Inbyggd toalettstol eftersom han har dasspapperhållare under ratten? :va

Med så potent drivkälla blir man ju skitnödig fesstår du väl!


Jag förstår mig faktiskt inte på de här kromslädarna. För mig förefaller de vara totalt kass. De är inte bra på gata, inte offroad, och inte rakt fram. Ergonomiskt är de dessutom rena mardrömmen. Inbillar mig att de är effektsvaga, tunga, svänger illa, låter mycket, har dåliga bromsar. Gammal teknik rakt igenom....

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=3767008#post3767008

:tungan
 
Last edited:
aha o en japs har så högt tyngdpunkt så den är omöjlig att svänga med, är det det du menar :D

Nja, inte riktigt :D

Det är inte svängandet som är krångligt, det är kombinationen sväng och inte välta som är det jobbiga ju...

Tror att videon nedan förklarar vad jag menar på ett pedagogiskt sätt :arsele

[YOUTUBE-ID]1Y6l6b9hhJs[/YOUTUBE-ID]

:krama
 
Alla ni dissar fransar men det kommer en dag när man blir trött i kroppen och vill känna en jävla massa motor....då sitter man där själv!!!!

Jag tror för övrigt att HD-bikers har roligare fester :tuttar

Töntigt med allas negativa åsikter, vinden vänder och då får man liksom haka på :arsele

Den dagen jag skaffar HD så ska jag börna satan och givetvis spela in det på film.....jävlar vad ligga det kommer bli med en massa snygga HD-bikersbrudar :yoparty
 
Nyheter
MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

Back
Top