Vad är det första du gör när du ser en Harley Davidson?

Som en någorlunda erfaren sporthojsåkare, är det rätt kul att se på "fartglada" flickor och pojkar när man vinglar förbi i ytterkurva på en lite större twin

Jaja! kom ihåg att det är farten som skapar hastighet genom kurvan, inte märket

Icke att förglömma att ha koll på linjeförskjutningen! :)

I new it! Dom gör motorcyklar också, haft det på känn länge :glömdet
Sett så mycket Honda plastbitar på åkrar och i diken så det var inte lätt att veta. :gnissla

FG201-DE-AS17.gif
:klappar :D

Honda begränsar sig inte vad gäller marknadsandelar. Seså, visa mig nu hur grymma jordfräsar tattarmärket HD har avlat fram? Jaså ingen? :D

Passa dig! Rätt som det är lägger han uppp en länk till youtube med nåra rednacks som har byggt en jordfräs med HD v8 på 6,4l (4x1,6l) eller ngt i den stilen.. Kanske en flattrack med skoveldäck som skvätter grus!

(edit: vi har en honda gräsklippare.. :D Klanderfri funktion sedan 1992! kostade visserligen som om den var beklädd med guld)

Last edited:
Passa dig! Rätt som det är lägger han uppp en länk till youtube med nåra rednacks som har byggt en jordfräs med HD v8 på 6,4l (4x1,6l) eller ngt i den stilen.. Kanske en flattrack med skoveldäck som skvätter grus!

(edit: vi har en honda gräsklippare.. :D Klanderfri funktion sedan 1992! kostade visserligen som om den var beklädd med guld)

[YOUTUBE-ID]Fle2tAjtxFI[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]C5yYwAeujNI[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]ys-ftUqjQYs[/YOUTUBE-ID]

...och dessutom gissar jag att det mesta som skrivs i den här tråden inte är jetealvarlitt menat.. :krama

(Kom att tänka på en liknande tråd om guldvingar... kanske dags att bumpa upp den? :D)

Exakt.....
Det gäller att ha glimten i ögat så det inte blir jäääätte allvarligt :krama

Last edited:
När det gäller flygmotorer måste givetvis driftsäkerhet prägla motorvalet. Här finns det förstås bara en fyrtakts motorcykelmotor med torrsump som klarar de hårda flygsäkerhetskraven :)

[YOUTUBE-ID]LSTRlAx_YSc&feature=related[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]tptYbzgCqYQ[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Jag förstår mig faktiskt inte på de här kromslädarna. För mig förefaller de vara totalt kass. De är inte bra på gata, inte offroad, och inte rakt fram. Ergonomiskt är de dessutom rena mardrömmen. Inbillar mig att de är effektsvaga, tunga, svänger illa, låter mycket, har dåliga bromsar. Gammal teknik rakt igenom.

Ok, om man är oldschool och gillar gamla grejjer, men jag tror bara det är en bråkdel av förarna som kvalar in i den här kategorn.

Förarna ja. De är i en klass för sig. Vurpollon, buff upp över munnen med nån heftig döskalle på. Sen verkar de ha nån inbördes franstävling. Gärna bockskägg också och nåt stort hojemblem alla Hellmoppers på ryggen. Visst, jag drar alla över en kam, men jag FATTAR verkligen inte grejjen.

Kanske borde testa en sån där hoj, men jag har mycket svårt att se att det skulle vara nåt kul.

När jag ser en Harry Parkinsson lyfter jag reflexmässigt handen till munnen, i ett fåfängt försök att stoppa spyan.

Jag gillar bäst de där med framruta tagen från en Merca S klasse eller annan stor bil.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT