dOLKO
Erfaren
Jajamen, trumbroms!
Snyggt hantverk och helt ok bromsverkan om man inte har för mycket motor...
Snyggt hantverk och helt ok bromsverkan om man inte har för mycket motor...Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Snyggt hantverk och helt ok bromsverkan om man inte har för mycket motor...Mr_Nilsen skrev:2577802Absolut! Skivan och bromok ser allt för mesigt ut om man jämför!
Satans snygg hojj annars!
Ja det har du rätt i. Ville bara skryta med att kunna lite oldschool brands!DM skrev:2577808Eller Fontana, eller..... ja, egentligen vilken dubbelsidig, fyrbackad trumma som helst![]()
dOLKO skrev:2577810Jajamen, trumbroms!Snyggt hantverk och helt ok bromsverkan om man inte har för mycket motor...
![]()
Jörgen Karlsson skrev:2577834Ja det har du rätt i. Ville bara skryta med att kunna lite oldschool brands!![]()
Solid snake skrev:2577869Om inte annat så lär han bli nöjd om han får 14000 för det.![]()
![]()
![]()
mikekop skrev:2577977Tänkte att någon kanske var intresserad av hur hojen som framhjulet kommer ifrån såg ut då det begav sig.

mikekop skrev:2577977Tänkte att någon kanske var intresserad av hur hojen som framhjulet kommer ifrån såg ut då det begav sig.
Nja, du kanske inte kollade så noga på varvräknaren ... jag vill nog påstå att de var/är helt döda under 8500 rpm och effekten varar upp till ca 11000 rpm, sedan storknar de.Jörgen Karlsson skrev:2577999En polare till mig som samlar lite har två såna där (TZ350)! Vi rullade igång dem en solig dag för några år sedan. Jag som aldrig kört en rr-hoj förut fick en chock. Den var helt stendöd under 7000, och då menar jag stendöd. Men sen...![]()
Kolla här t ex:DM skrev:2577826Tackar!
Japp, du har helt rätt. Letar trummor för fullt, dock inte hittat rätt ännu.
elwe skrev:2578347Nja, du kanske inte kollade så noga på varvräknaren ... jag vill nog påstå att de var/är helt döda under 8500 rpm och effekten varar upp till ca 11000 rpm, sedan storknar de.
Det tog minst 2 säsonger att lära sig köra en sådan, fast roliga var de
Med "köra" menar jag då att krama ur de sista hk ...
Dessa små maskiner gjorde då, i mitten på 70-talet, 270 km/h. Inte så dåligt.
mikekop skrev:2578077Eftersom det verkar finnas några classic racing-fantaster här så tänkte jag hijacka tråden och bjuda på en artikel jag skrev för 2 år sen i mc-klubbens medlemstidning. Det handlar om mitt första möte med dylika hojar... Håll till godo:
Cooola hojar!Hurricanen är ju ball "bara" för att det är så sällsynt...nja inte riktigt kanske men klart udda design. Har ju faktiskt sett en sån live på Brittania-rallyt för 2-3 år sen.
![]()
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |