Vad är det för speciellt med detta hjul?

zopilote skrev:
2576251 Hittade den här annonsen på blocket:

http://www.blocket.se/vi/9870385.htm?ca=14_s

Vad är det som gör det här fula hjulet med trumbroms värt 14.000:- ???

Fult? Du har konstig smak!
Alufälg och stor trumma, dubbelnock, lätthål i bromsarmen, stort luftintag - det är ju så vackert att man får tårar i ögonen trots att det hör hemma på en japan-skrika! Skulle jag gärna ha på väggen i stället för en tavla.
Fast 14 000:- är det förstås inte värt...

Era historieslösa nollor........

Ett dyligt framhjul med den trummman är ju höjden av skönhet när det kommer till hjul....
14kkr är lite mycket men 6-9kkr beroende på hur välbevarad trumman är skulle jag lätt betala (om det nu inte var för att jag redan har ett gäng i garaget)

i like it alot :yoparty pure race :yoparty

nollan har ju skrivit 14k i annonser med... så han vill nog ha 14 k för den...
skulle inte ens ta rmot dem om nån kastade den på mig..

Tillgång o efterfrågan..... :)
En bekant till mig, har de två ända gamla mc's av sitt slag i Sverige.... Då e reservdelar dyra...

Dagens historielösa yngel...

sx-pojken skrev:
2576476 nollan har ju skrivit 14k i annonser med... så han vill nog ha 14 k för den...
För det hjulet är det såna här länkar som gäller:
http://www.solitude-memorial.de/id15bik01.htm
http://www.gizmag.com/pictures/2542_23030644454.jpg

Hellre något sådant än nån plastdussinvara...
(Även jag är ägare till en hoj som det bara finns 2ex av i Svedala..)

G-L skrev:
2576259 Fult? Du har konstig smak!
Alufälg och stor trumma, dubbelnock, lätthål i bromsarmen, stort luftintag - det är ju så vackert att man får tårar i ögonen trots att det hör hemma på en japan-skrika! Skulle jag gärna ha på väggen i stället för en tavla.
Fast 14 000:- är det förstås inte värt...

LOL LOL LOL

sx-pojken skrev:
2576476 nollan har ju skrivit 14k i annonser med... så han vill nog ha 14 k för den...

:D skulle inte heller vilja ha den liggandes å skräpa ner garaget

Vackert....

Finns säkert nån med en sådan ovanlig gammal räser som ringer på annonsen och prutar ett par tusen...
Det är bara ni födda efter Lennart Hylands död om inte begriper värdet av gamla läckra räser detaljer! :D

blir väl likadant förr en annan om 40 år... då bara ska man ha en R1:a -00:a som hoj..i mint conditon...
man var väl lite hård i förra inlägget kanske...
inge illa menat...
tycker dock att det e hutlöst att ta så mycket betalt för nåt sånt..men det e jag...
tycker själv att vi SH:are ska hjälpa varandra och inte ockra varannn allt för mycket..
tipsar folk om grejer tit som tät och saker som jag har och inté har nån användning av så behöver jag inte tjäna massor på..

sx-pojken skrev:
2576794 blir väl likadant förr en annan om 40 år... då bara ska man ha en R1:a -00:a som hoj..i mint conditon...
man var väl lite hård i förra inlägget kanske...
inge illa menat...
tycker dock att det e hutlöst att ta så mycket betalt för nåt sånt..men det e jag...
tycker själv att vi SH:are ska hjälpa varandra och inte ockra varannn allt för mycket..
tipsar folk om grejer tit som tät och saker som jag har och inté har nån användning av så behöver jag inte tjäna massor på..
Det är nog en fråga om tillgång och efterfråga, säljaren vet förmodligen vad somliga (som vet vad det är för fälg) är beredda att betala :tummenupp
Den där fälgen är f,ö MC-Porr :D

Kamikaze kid skrev:
2576752 Det är bara ni födda efter Lennart Hylands död om inte begriper värdet av gamla läckra räser detaljer! :D
Alla behöver ju inte vara årsbarn med Karl XII heller :tungan

Jag tycker det är grymt häftigt att sånt där finns kvar, hojar har ju en tendens att skrotas bort allt eftersom :(

Kamikaze kid skrev:
2576752
Det är bara ni födda efter Lennart Hylands död om inte begriper värdet av gamla läckra räser detaljer! :D

WORD!!! Fälgen är ren porrrrrr :yoparty

Skulle sitta som en smäck på min caferacer.... dock inte till det priset.

Bifogat

• DSC00002.JPG
    DSC00002.JPG
    117.7 KB · Visningar: 144
Jörgen Karlsson skrev:
2577799 Ssss! Du ska ha en Grimeca-trumma med borani-fälgar!! ;)
/J

Eller Fontana, eller..... ja, egentligen vilken dubbelsidig, fyrbackad trumma som helst :tummenupp

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti