Solid snake
2002
Om du ska synka fuggarna så måste du ha vakuumklockor till det.
Billiga duger inte, köp fina grejer så blir det bra.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Om du ska synka fuggarna så måste du ha vakuumklockor till det.
Nu är det så att jag har mätt upp tempen med ir och resultaten lyder:
1 2 3 4
1200 rpm 110c 150c 160c 170c
3000 rpm 195c 140c 140c 220+c
6000 rpm 195c 160c 160c 200c
Så hur är detta resultatet?
Noteras skall att synkning ej är gjord utan knasarna är bara grund inställda.
Det ända jag tycker är lite konstigt är på tomgång på 1:an
/stefan
Synka förgasarna som nästa steg i felsökningen! Min uppfattning både som mekaniker och entusiast!![]()
Nu har du hållit på så länge så att du hade löst problemet på halva tiden genom att synka förgasarna direkt![]()
testat om den tar tjuvluft?
Efter lite yttligare studier på hojjen så har jag upptäckt en grej till som antagligen hänger ihop med tidigare fel.
Det är att när cykeln står på tomgång och jag drar upp choken lite så händer inget, sen drar jag upp den en bit till och pang så är den uppe på 5-6000 rpm.
Om jag då låter bli att dra ner choken så sjunker varven till normala varv, men efter några sekunder så stiger den igen.
Det spelar inte någon roll om den är kall eller varm.
Snälla ge mig några tips om vad det kan vara har besiktning på den nästa vecka.
/Stefan
aaa. den tog lite från början mellan insugsgummit och toppen men det är åtgärdat nu.
/stefan
Besiktningen kommer troligtvis inte säga något om din hoj beter sig lite märkligt, man kan besiktiga hojar som stannar lite här och var eller går hackigt vad jag har hörtKan du få fram detta fel när du står still och varvar? isåfall testa att lägga i växel och dra ut kopplingen när den hängt sig och se om varvet går ner. Gör den det = en eller flera trottlar (troligen allihopa, men det räcker med en) hänger sig.
Kanske en aning långsökt men sitter anslutningarna till luftburken bra på alla förgasare?
Kollat till chokevajern? låter konstigt det där med choken att den går upp och ner.
Spray startgas runt insugsröret med motorn ingång, om du har läckage så varvar motorn upp när den suger i sig startgas på fel ställe.
håller på att bli gråhårig pga detta problem!
/stefan
tror jag det, jag fixade med en äldre hoj tidigare och vet inte hur många gånger jag hade ner förgasarna osv., var på väg att ge upp och beställa ett par nya förgasare, huvudproblemet visade sig vara för låg bränslenivå i flottörhusen.
har för mig att jag sett någon sporthojsmodell som strulade ifall man inte hade ordning på alla slangar(vakuumslang?) minns inte riktigt dock men tror det var ett problem som flera hade råkat utför så kolla att du inte har någon slang löst hängandes under tanken eller så.
![]() |
Strängnäs Bike Show den 30/8
Sista lördagen i augusti är... |
![]() |
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna
Under lördagen kördes Mälar... |
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |