Vad är det för fel på yamaha r1?

Felet är:

• Antal röstningar
    0
HanneZ skrev:
Skarp knävinkel o höga fotpinnar hänger väl ihop lite. Dessutom sitter dom ännu högre upp på gixxern. Botemedlet skulle väl vara att höja sadeln möjligtvis men med den låga kåpan är det inte så vettigt. Det skulle väl gå att flytta fram fotpinnarna till kylet typ, men då blir de ju en HD.

Låga stog det. Det håller jag med om... skitskumt sitter man.

Rigge skrev:
Låga stog det. Det håller jag med om... skitskumt sitter man.
Jo, men jag menade att om man ska motverka dom låga fotpinnarna så måste höja dom och då blir knävinkeln ännu skarpare.

HanneZ skrev:
Jo, men jag menade att om man ska motverka dom låga fotpinnarna så måste höja dom och då blir knävinkeln ännu skarpare.
Jo, det har du rätt i. Det jag menar med mitt svammel är att dom är låga samtidigt som jag får ont i knäna efter en längre tur. Men det är väl lite mitt knä som fuckar ibland men jag har inte haft problemet så tydligt som nu.
På Suzuki runt -98 sitter man väldigt ihopvecklad men ändå funkar det helt okej på motorväg.

Dyr att försäkra, helt karaktärslös (högst subjektivt), "alla har en".

Jämföra R1 med en 740 e väl inte riktigt samma sak.. Får väl snarare jämföra R1 med Ferrari och gixxer med Lamborghini.. Men e ferrari tråkigare för att det är fler som har en :va

yonsson skrev:
Alldeles för vanliga. Skulle du köpa en stylad volvo 740 ???

Muhahaa, jag missade ditt inlägg först. Du har en skön stajl grabben.
Faktum är att jag har tittat på blocket efter nån frän turbovolvo men jag skulle inte någonsin seriöst fundera att leta efter en M600. Testa en annan hoj, vilken som helst, och inse vad hojkörning handlar om. En SV650 är minst dubbelt så bra på allt. Nu fick du dagens bästa tips från mig, helt gratis oxå. Snällt va?

Tänkte skriva en lista..., men tror den skulle tynga ner servern så mycket att Swedie hade bannat mig :arsele :rofl :skrattaåt......................................................................................................................................................................... :corn :corn :corn

Man får beklaga alla som fastnat för den största missen i mc-historien...R1

- Den går som en snigel jämfört med alla andra fabrikat. Med en otroligt rå, vibrerande och okultiverad motor helt utan mellanregister och ingen toppeffekt.
- Om du nu skulle lyckas få upp någon fart så kommer du köra av vägen direkct, på grund av alla styrslag.
- Om du mot all förmodan ändå skulle lyckas klara av vobblet, så kan du inte stanna utan att ta hjälp av ett träd eller bil, så dåliga är bromsarna.
- Att växla är bara att glömma, växellådan är helt slut på alla R1:or.
- Kopplingen...eftersom den slirar så ohämmat kommer du aldrig få reda på om du trots allt lyckades få i en växel.
- Köp hem två fat Motul-Repsol-superduperdyrareänguldolja och häll i omgående, oljetörsten är enorm. Eftersom hojen är så kinkig måste det vara nämnda olja, annars skär den innan du ens hällt i oljan.
- Dessutom är den ful.

Chii skrev:
sånna som kör itailienskt och twin dessutom har ingen talan :rofl vissa gillar prestanda andra gillar att skruva

Jag tror du känner igen dig på minst 7 av följande 10 punkter
(skriver dem i jag-form så det känns naturligt för dig att läsa):

Here we go!

Jag prenumererar på Slitz för att jag gillar den sköna mixen av sprit, brudar, engelska ligan och Vin Diesel-filmer.

Jag har ofta min pikétröja nerstoppad bakom JL-spännet.
Ger en skön "relaxed style".

I somras bar jag mitt rosa "älska fotboll-armband" nästan dagligen.

Jag blir oftast full på Vodka/Redbull.

Jag har en tribaltatuering, kanske inte riktigt lika fräck nu som när jag gjorde den men "rätt fet"!

Disturbed är en av mina absoluta favoritgrupper.

Jag ser gärna på "Dolce Vita" men jag ser till att göra det själv.

Ska ta ett lån och försöka hitta en SAAB 9-3 Viggen. Ska inte göra så mycket mer med den än sänka den, skaffa en uppsättning BBS split-fälgar och fixa dumpventilen. Möjligtvis ögonlock.

Jag tränar mage & rygg tisdagar. Axlar/armar torsdagar, benträning och en halvtimme i solariet lördag förmiddag.

Jag har aldrig kört bana (tänk om jag blir omkörd...).

Last edited:
Hahaha, vad är det med ducatister o ta illa vid sig. Sanslös försvarsmekanism har dom i kroppen iaf :)

Fakkverk skrev:

Here we go!
...

ZING! :D

Det ar val inget fel med R1'an men det ar många av dom, men det ar val et tecken på at det ar snygga och bra hojar?....men jag ser har på forumet at många av dom supar olja, och det ar val inge roligt?

Inget fel alls. Den är lika bra som vilken sporthoj som helst.

Men en smula överskattad av R1 ägare?

HanneZ skrev:
Hahaha, vad är det med ducatister o ta illa vid sig. Sanslös försvarsmekanism har dom i kroppen iaf :)

Jag har definitivt inte tagit illa vid mig. Inte heller är förgående inlägg resultatet av en försvarmekaninsm. Ville bara generalisera lite, känns bra en onsdagskväll som denna! :)

On topic:

Har inte kört en R1 och kan därför inte uttala mig.
Dyr försäkring? Vad är det för jeffla alternativ?
För vanlig? Tja!?
Det är mycket "bang för bucken" iaf. - vilket många söker.

I rest my case.

Fakkverk skrev:

Here we go!

Jag prenumererar på Slitz för att jag gillar den sköna mixen av sprit, brudar, engelska ligan och Vin Diesel-filmer.

Jag har ofta min pikétröja nerstoppad bakom JL-spännet.
Ger en skön "relaxed style".

I somras bar jag mitt rosa "älska fotboll-armband" nästan dagligen.

Jag blir oftast full på Vodka/Redbull.

Jag har en tribaltatuering, kanske inte riktigt lika fräck nu som när jag gjorde den men "rätt fet"!

Disturbed är en av mina absoluta favoritgrupper.

Jag ser gärna på "Dolce Vita" men jag ser till att göra det själv.

Ska ta ett lån och försöka hitta en SAAB 9-3 Viggen. Ska inte göra så mycket mer med den än sänka den, skaffa en uppsättning BBS split-fälgar och fixa dumpventilen. Möjligtvis ögonlock.

Jag tränar mage & rygg tisdagar. Axlar/armar torsdagar, benträning och en halvtimme i solariet lördag förmiddag.

Jag har aldrig kört bana (tänk om jag blir omkörd...).

1, Nej jag äger inget annat med JL än en motorsåg som det står JL på

2, HAtar fotboll har aldrig spelat och inget gör mig argara än att se någon horig liten italienare ligga o filma jag blir så ARG

3, Köper inte vodka kokar egen. systemsprit e för dyrt

4, Har inga tatueringar utom ärr

5, Lyssnar uteslutande på dansband och country

6, Vad är dolce vita :confused: låter som en dockysåpa. Jag äger ingen TV

7, Kör en MB kombi som är lastbilsreggat och "naturligt sänkt" :tummenupp

8, Har testat sola en gång, har aldrig varit på Gym o lyft vikter, Är klättrare och styrketränar i klätterhall och på väggen

Så nej jag kan inte hitta något som passade mig. Det du beskriver låter mer som en stockholmare :va men va vet jag, nu ska jag ut o sladda med mercan godnatt

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN