Vad är det för fel på yamaha r1?

Felet är:

• Antal röstningar
    0
Oavsett om man tycker den är för vanlig och "what not" så kvarstår faktum att det är en väldigt bra sporthoj för pengarna man får ge för den.

Min 98 har tagit mig genom studietiden på ett exemplariskt sätt. Aldrig varit nått problem förutom en och annan packbox och liknande. Kanske inte världens bästa bromsar eller fjädring men helt ok.

för det första..den är inte grön, för det andra det är ingen kawa. :D

honkiie skrev:
Kan ni inte förklara nu?

Inget fel på R1, har haft en -02, men jämfört med mina Gsxr 1000 (-01 och -04) som jag haft så framstår den som slö och tråkig i mina ögon. Helt enkelt överlägsen motor och låda i Suzukin.

Revelator skrev:
Inget fel på R1, har haft en -02, men jämfört med mina Gsxr 1000 (-01 och -04) som jag haft så framstår den som slö och tråkig i mina ögon. Helt enkelt överlägsen motor och låda i Suzukin.
Ok, jag har iallafal kommit fram till att det inte är något fel på R1, har länge undrat varför alla jämt ska gnälla så sjukt på den men nu är det uppenbart, antingen så har de inte råd med försäkringen eller så är dom bara anti för att så många har dom (vilket jag då inte förstår men det kan vara för att jag bor i älvsbyn)

honkiie skrev:
Ok, jag har iallafal kommit fram till att det inte är något fel på R1, har länge undrat varför alla jämt ska gnälla så sjukt på den men nu är det uppenbart, antingen så har de inte råd med försäkringen eller så är dom bara anti för att så många har dom (vilket jag då inte förstår men det kan vara för att jag bor i älvsbyn)

Alla kan ju inte gilla samma hoj och efterssom R1an é vanligare får den mer % gnäll!

Menneee.... Seriöst är verkligen R1:an vanligare än någon annan hoj? Någon som vet hur många som sålts t.ex. -98-99. Vad jag förstod så togs det knappt in några -98. Minst hälften är väl i ryssland eller på skroten dessutom.

HanneZ skrev:
Menneee.... Seriöst är verkligen R1:an vanligare än någon annan hoj? Någon som vet hur många som sålts t.ex. -98-99. Vad jag förstod så togs det knappt in några -98. Minst hälften är väl i ryssland eller på skroten dessutom.

Av 2005-modellen såldes ca 110.000 enheter totalt över hela världen.
Gissar väl på att det ligger kring denna siffra år efter år.

själv tycker ja fan inte att man ser många fler R1 än tex. gixxers.. men de kanske bara e jag..

Sökt på blocket idag 8/12 -05

Sökte på "r1", "motorcyklar" och "hela sverige": 85 resultat
Sökte på "cbr 929", "motorcyklar" och "hela sverige": 9 resultat
Sökte på "gsxr 1000", "motorcyklar" och "hela sverige": 23 resultat
Sökte på "zx9r", "motorcyklar" och "hela sverige": 25 resultat
Sökte på "954", "motorcyklar" och "hela sverige": 8 resultat

Det kan ju ge en hint om hur vanlig/ovanlig en hoj är.
Har ju själv en R1:a och visst är den gudomlig. Personligen tycker jag att det verkar finnas fler Gixxers 600,750, 1000 än Yamaha r6 och r1. Bor ju i lilla Kristianstad dock. :fyllisar

Vapor skrev:
Sökte på "r1", "motorcyklar" och "hela sverige": 85 resultat
Sökte på "cbr 929", "motorcyklar" och "hela sverige": 9 resultat
... ...
Det kan ju ge en hint om hur vanlig/ovanlig en hoj är...
Det kan ju också vara så att R1-ägare är mer benägna att bli av med sin hoj än andra.... :tungan *duckar*
Nä, men skämt åsido. Yamaha sålde väldigt bra (både R1:or och DragStar) fr.o.m -98 och gick t.o.m. om Honda i försäljningsstatistiken, som sålt flest mc i Sverige sedan urminnes tider... Så det finns (och har funnits) en hel del R1:or i Sverige.

Eldstorm skrev:
Det kan ju också vara så att R1-ägare är mer benägna att bli av med sin hoj än andra.... :tungan *duckar*
Nä, men skämt åsido. Yamaha sålde väldigt bra (både R1:or och DragStar) fr.o.m -98 och gick t.o.m. om Honda i försäljningsstatistiken, som sålt flest mc i Sverige sedan urminnes tider... Så det finns (och har funnits) en hel del R1:or i Sverige.

Bara för att hyndas fireblade var top of the top mellan 92-97. Sen kom ju R1:an 98 och då tog den över totalt vad som defineras som sporthoj.

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN