Vad är det för fel på yamaha r1?

Felet är:

• Antal röstningar
    0
"alla har r1"
"skulle Jag har en sporthoj skulle Jag bara köra ihjäl mig"
"Jag fattar inte att man vill hoppa ut ur ett fullt fungerande plan" (fallskärmsrelaterad...)

Ös på, fler uttjatade slogans kan ni.

R1 är kannon!

Den är jättefarlig och käkar kvinnor, barn och gamla. Min är f.ö. billig i försäkring!

Min är också billig i försäkring! Mer hoj/krona är svårt att få tag i, den ligger snäppet efter rd350.

yonsson skrev:
Alldeles för vanliga. Skulle du köpa en stylad volvo 740 ???
Jag skulle inte köpa en stylad 740 för dom är skitfula, slöa och så vidare. Går väl inte riktigt att jämföra med en sporthoj som ändå är bland de främsta?

yonsson skrev:
Alldeles för vanliga. Skulle du köpa en stylad volvo 740 ???

Toapapper har alla oxo, men det hindrar inte mig från att använda denna dussinvara.

OT sorry! ;)

Dyr att försäkra, ja i storstad!
Visst, många har den, dock blir det ofta så när folk får upp ögonen för bra produkter!! :D :Bugar

Cloud skrev:
Toapapper har alla oxo, men det hindrar inte mig från att använda denna dussinvara.

Nu börjar vi komma någonstans, jämför R1 med toapapper :rofl

Tycker igentligen ingenting om R1an kryssa i dyr att försäkra för R6an va kusligt dyr när jag va spekulant på en sådan.. Annars är dom är ju inte vanliga utan anledning så det är nog trevliga hojjar...

Hade jag haft råd med försäkringen så hade jag utan tvekan haft en R1 (eller en K5:a).

Men men man måste väl lägga några år på nacken innan de blir av....:(

Alla har en, men visst är det en trevlig hoj. Skulle dock köpt R6 om jag varit sugen på Yamahas hojar.

För att vara lite mer seriös tycker jag rettan är en nice hoj, precis som cbr, gixxer och zx10r.

Jag kollade på rettor först men gav upp därför försäkringen var vansinnig.. Valde cbr'n mest för den billiga försäkringen men även för att den är jäkligt snygg och driftsäker i min mening.. Sen har övriga positiva saker kommit med på köpet.

Hur dyr är r1 i försäkring jämfört med andra literhojar? Är det skillnad i helförsäkring då eller är det så på alla försäkringsnivåer? Det är knappt någon skillnad alls mellan min gsxr750-99 och turbojugends r1-03

Min cbr (600 iofs) kostar 9000.- halvförsäkring /år med avställning en R6 skulle kosta 30000.- inte liter hojjar men säkert samma skillnad på dem...

*edit* båda va 05or och det var INTE hondas märkesförsäkring

Last edited:
honkiie skrev:
Hur dyr är r1 i försäkring jämfört med andra literhojar? Är det skillnad i helförsäkring då eller är det så på alla försäkringsnivåer? Det är knappt någon skillnad alls mellan min gsxr750-99 och turbojugends r1-03

En hel del..

2000 R1: ca 20000kr/år trafik
2000 cbr929: 6500kr/år halv

If's Hondaförsäkring då..

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!