Vad är det för fel på oss svenskar?

Busafreak

Sportforever-customnever
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa, CBX 1000, REX 98cc -39
Man kan ju undra! Fransmännen för ett j-a liv med uthälld mjök, fisk o va de nu kan hitta på (det betraktas dessutom inte som olagligt) om det inte passar. I andra länder blir det revolution eller väpnad resning! Regeringar åker all världens väg e t c.

Men.... i Sverige gnäller vi om, med varann o för varann, knyter näven i fickan, låser in oss i stugvärmen (är ju j-a kallt land så all energi går ju åt). Vi försöker överleva allt elände och inbillar oss att allt är anorlunda när vi vaknar.

Bensinskatten, villaskatten, bågeförsäkringarna, hastighetsgränserna, direktörslönerna, bidragsfusket ja gu vet allt som vi är missnöjda med.

Men vad gör vi? Vad är det för fel på oss svenskar? (eller dig o mig? alt. mej o dej)

Last edited:
Seså, lugna ner dig nu. Det blir nog bättre imorgon.

/SVeNnE

Jag är mer förvånad över att vi gnäller så mycket i Sverige. Jag ser det nästan som befriande att vi lever i ett land där det kan vara ett strort problem att priset på DVD går upp med fem kronor...

FUCK, AS!!!!!!!!! (De som sett Bondock Saints fattar)....

Ja man kan ju alltid hoppas på att de blir "Blått" nästa år....kanske ändrar sig då, vänstern har suttit för länge nu och slutat lyssna på folket över huvud taget.....

Ja blått blir bättre då har vi trafikförsäkring att vara arga över, mer revolt av de som verkligen inte har några pengar och får ännu mindre.. då kanske det tillslut händer något :tummenupp

bonny skrev:
Jag är mer förvånad över att vi gnäller så mycket i Sverige. Jag ser det nästan som befriande att vi lever i ett land där det kan vara ett strort problem att priset på DVD går upp med fem kronor...

trotts att jag gnäller en del i min ensamhet så måste jag säga att det där va bland det bästa jag har läst här på länge!!!

Vi har det ruskigt bra här i sverige igentligen, bra sjukvård, bra skolor m.m
Samtidigt kan det bli mycket bättre!

Tror för övrigt inte att det kommer bli någon större skillnad bara för att moderaterna eller något liknande tar över... fast jag kommer rösta blått ändå!

Markus skrev:
Vi är ett skitfolk, jag håller med. Tur att man är rasblandad så man har något att falla tillbaks på.
Du är alltså inte renrasig?

Nånting du känner igen eller? :hihi

Sundance Kid skrev:
trotts att jag gnäller en del i min ensamhet så måste jag säga att det där va bland det bästa jag har läst här på länge!!!

Vi har det ruskigt bra här i sverige igentligen, bra sjukvård, bra skolor m.m
Samtidigt kan det bli mycket bättre!

Tror för övrigt inte att det kommer bli någon större skillnad bara för att moderaterna eller något liknande tar över... fast jag kommer rösta blått ändå!

Bonny skrev:

Håller med. Behöver inte åka särskilt många mil mot öst för att se riktigt elände.

Det ÄR bra i Sverige.

juha01 skrev:
Håller med. Behöver inte åka särskilt många mil mot öst för att se riktigt elände.

Det ÄR bra i Sverige.

Allt är ju relativt. Visst är det bra, men det blir sämre och man ska ju aldrig va nöjd. Vi måste ju sträva efter att optimera vårt samhälle i alla de aspekter vi kan.

Sluta gnäll.

Vad är det för fel på direktörslönerna? Personerna har ju lagt hela sitt liv till arbete och betyder mycket för näringslivet, så varför skulle de inte kunna få miljoner i årslön?

Busafreak skrev:
....Vi försöker överleva allt elände.......
Bensinskatten, villaskatten, bågeförsäkringarna, hastighetsgränserna, direktörslönerna, bidragsfusket....blablabla

Japp det är inte lätt att överleva under dessa omständigheter. Svårare förhållanden har aldrig drabbat människan.

bonny skrev:
Det där var banne mig det finaste jag har hört sen jag konfirmerades! Vill du ha ett fikon?

Zee skrev:
Allt är ju relativt. Visst är det bra, men det blir sämre och man ska ju aldrig va nöjd. Vi måste ju sträva efter att optimera vårt samhälle i alla de aspekter vi kan.
varför skall man aldrig vara nöjd?? :confused: Jag trodde vägen till lycka gick via att upskatta det man har och inte använda energi på att sträva efter det perfekta.
Sedan är vi ju rankade som sjätte bästa land i världen att leva i, tyvärr ligger Norge etta. Nästan anledning till krig....

Busafreak skrev:
Bensinskatten, villaskatten, bågeförsäkringarna, hastighetsgränserna, direktörslönerna, bidragsfusket ja gu vet allt som vi är missnöjda med.

Men vad gör vi? Vad är det för fel på oss svenskar?
Vad är det för skillnad på dig och en glad, nöjd, smart, hårt arbetande och förmögen svensk?

Norge

bonny skrev:
Sedan är vi ju rankade som sjätte bästa land i världen att leva i, tyvärr ligger Norge etta. Nästan anledning till krig....

Men Norge ligger väl etta även på sjuka och pillerknaprande åsså?

Jag vill ha MER å MER å MER hela tiden, sorry killar jag menar saker och pengar inget annat!

Vi har det väl inte bra i Sverige vad folk än säger när de sitter i sina luftkonditionerade bilar på motorvägen på väg till pizzerian för att hämta middagen som de intar framför TVn samtidigt som de surfar på sporthoj på den nya datorn. Att man sen måste tvätta sig i varmt vatten är väl en uppoffring som man får tvinga sig till när man slänger kläderna man använt en dag i tvättkorgen. Att man dessutom har 40 sorters flingor att välja på till de 20 olika filmjölksmärkena att välja på osv osv.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg