Vad är det för fel på folk?

Nå?

• Antal röstningar
    0

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Ja, eller är det mig det är fel på? :gnissla

Har på senare tid mer & mer uppmärksammat min omgivning, med framförallt folk i allmänhet, alltså Er! Spaningsuppdraget har gått ut på att hitta orsaken till varför jag behöver anger management terapi. Det är väl främst vid två tillfällen jag konstant stöter på samhällets alla dumjeflar som strögar omkring där ute.

Trafiken:
Hand upp alla ni som fick körkort i flingpaketet? Här har min ilska gått så långt att jag snart ska börja leka privatpolis
police.gif

• Blinkers, är det extrautrustning numera? Verkar så iaf..
  • 60km/h men 70 på skylten, WTF?
  • 2-1 motortrafiklederna, stumt vid 2-filigt men toksakta vid 1-filigt, 'nuff said!
  • Sist men inte minst i denna sektion, sväng ut på större väg. Varför i hela jefla helvet ska man slänga sig ut framför en annan bil som om det vore sista varvet under Monacos GP?

Just sista punkten hade jag ett typexempel på idag. Jag håller ~70 på 70-väg. Från vänster kommer en solblekt men ursprungligen röd Skoda Felicia och ska ut på huvudleden. Han såg mig klart & tydligt men ska promt stressa sig ut på vägen så pass idiotiskt att jag får stå på hejdarna. Visst, fine, du kanske har jättebråttom till nå fackligt möte, kommunistjefel! Hade han bråttom? Ne, 200m senare ska han stå mitt i vägen och vänta på mötande trafik innan han kan göra en vänstersväng. När jag såg att han slog på blinkersen fick jag lust att växla ner en pinne och trycka till han ordentligt bakifrån. Men i dagens samhälle kan man väl inte skylla på att det var han som gjorde fel & höll för dåligt avstånd till bakomvarande bilar.. Så jag åker väl dit på det.. Men varför? Seriöst, varför gör ni såna här dumma saker för? Det är ju inte första gången det händer. Ofta gör ni såna här saker för att sen ligga dom klassiskt 10under skyltat. Nötter!

Matbutiken:

• Är det nån som på allvar tror att det går fortare i kassan om man försöker bygga ett nytt Eiffeltorn utav sina varor?
  • En 5liters fryspåse fylld med mynt i högsta valör 5kr är inte acceptabelt som betalningsmedel mitt under "kvällsrusningen".
  • Du har en vagn med förstärkta upphängningar, fylld till ytspänning av massa varor.. Jag har en påse bröd. Förr i tiden var folk (jag är det fortf.) så pass artiga att man släppte förbi folk i en sån situation.
  • Barn! Ska du promt ha med dig din snoriga, illaluktande bakteriehärd du kallar älsklingen in i butiken (det finns koppel..) kan du väl iaf. se till att han inte ska stå & skrika och ha sig bara för att han inte får en liten chokladbit?

Jag skulle kunna fortsätta med olika exempel och skriva en bok längre än Biblen om allt skit ni hela tiden håller på med. Kan ni inte bara bete er som folk? Visa lite hyffs och kanske nån gång vara lite artig? Är det för mycket begärt?

PS. Alla ni som inte fattat att koppel är till för småbarn, det finns vissa av oss som hatar era äckliga jefla djur :mad: Det är inte acceptabelt att din loppbitna, pälsförsedda och vidrigt ohygieniska byracka ska nosa och slicka på mina dyra designerskor, capice?

Ta ett djupt andetag, hoppa i läderpyjamasen, Gasa bort minst 2mm gummi, Lugnet sveper om dej och befriar dej från vardagsöverdosen.

Jag går inte på lokal, jag har mina dojor på mig jämt, ev så tar jag på mig ett par likadana fast rena om man ska på nåt där det är folk.

Du glömde det härligaste... ~50 på 90-väg bara för att kunna se hur grannbönderna har skött skörden... Helst i rusningstrafik... Och något som nästan är ännu värre än puckona som svänger ut framför. Det är när man skall ut på en huvudled och jonet framför vägrar köra ut på vägen förrän det är fritt 3km åt bägge håll, även om han bara ska svänga höger... Och vrida på huvudet har nog folk glömt att det går... Vet inte hur många ggr det har hänt att bilen man kör om hux flux ska ut i vänsterfil...

Det som du tydligen inte har fattat är att alla tänkert inte som du (tack o lov).

Alla kör inte som gudar (du tycket rydligen att du gör det, kan ej göra fel). Eftersom man inte är ensam i trafiken och faktiskt träffar på många olika människor bakom ratt o styre så finns det chans att du träffar på, trött förare, irriterrad förare (du då), en som kör en gång i månaden och är osäker, nytaget körkort, välldigt gammalt körkort, berusad m.m. Din attityd avgör om du blir irriterad eller om du faktiskt tar det lugnt leder med gott exempel och kanske inspirerar någon till o vara vänlig.

Barn har egen vilja, och kan få för sig att spy galla över saker dom är missnöjda med (typ som du då). Detta kommer du att uppleva om du skaffar barn. När jag tänker efter du måste ha varit en av dom ungar som skrek när något inte fungerade som du ville.

Hundar, tänk dig även dom har egen vilja och kan få för sig att sniffa på dina Ecco skor. Förresten du kan faktiskt skita i att gå nära dom.

Köper du ett bröd på stormarknad för du faktiskt finna dig i att det finns familjer som storhandlar. Det finns närlivs.

Har man lite harmoni i livet, rusar inte upp i varv för allt så blir livet mycket roligare. Njut av ditt liv istället att irritera sig på hur andra lever sitt!!! :tummenupp

Du är sent ute. Att hata kollektivet var väldigt inne i slutet av 90-talet. Nu är det ingen som bryr sig längre; det allmäna förnuftet är totalt förruttnat och kvar finns bara idioterna som tror att det kan förändras med hat. Däribland jag.

Finns det inge botemedel MOT kommunister? :mad:
Pack:huvet

Hahaha komunist är inte, inte pacifist heller utan har bara kommit underfund med att det inte finns mening att irritera sig över såna som du eftersom det enda som händer är att jag tar ut irritationen över någon annan som egentligen inte förtjänar det.

Att visa sitt missnöje för andra genom att proklamera hur världen är orättvis mot dig i säkerheten av ditt eget hem bakom en skärm är inget för mig, inte heller attackera andra genom en otroligt fattiga kommentarer som kommunist, icke svensk, fattiglapp, mes, tönt m.m.

Har man lite harmoni i livet, rusar inte upp i varv för allt så blir livet mycket roligare.

Om det inte var tillräckligt uppenbart med de två poll-alternativen så kan jag berätta att jag föredrar att leva mitt liv med en gnutta dåligt låg humor istället :hej

Om det inte var tillräckligt uppenbart med de två poll-alternativen så kan jag berätta att jag föredrar att leva mitt liv med en gnutta dåligt låg humor istället :hej

Humor är trevligt när andra tydligen uppfattar att det är humor, är man inte tydlig så blir det lätt en åsikt!!! :tummenupp

Jag blir då argast här. Ibland är folk så dumma så att jag känner för att skrika av ilska. Däremot inser jag själv hur galen jag skulle vara om jag satt i min ensamhet och skrek av ilska framför sporthoj.com.

Trafiken brukar jag inte bli så arg i. Förutom om jag måste åka mellan Umeå och Skellefteå. Sämsta sträckan i Sverige. Det ligger alltid nån jävla idiot framför som inte vet om det är 90 eller 70 så dom kör 70 på 90väg, och så är det lite för kurvigt för att köra om eller så kommer det mötande precis vid fel tillfälle. Då brukar jag slita mitt hår och vråla obsceniteter från botten av mitt hjärta. Ibland så har man fan inte varit långt ifrån att börja preja folk av vägen för att man tycker att dom förtjänar det.

Men som sagt, bara mellan Umeå och Skellefteå.

Humor är trevligt när andra tydligen uppfattar att det är humor, är man inte tydlig så blir det lätt en åsikt!!! :tummenupp

Förlåt, nästa tråd jag startar med syfte att roa någon ska innehålla en video med Björn Gustafsson från någon festlig SVT-gala :glömdet

PS. Jag, nu skojar jag igen!

Förlåt, nästa tråd jag startar med syfte att roa någon ska innehålla en video med Björn Gustafsson från någon festlig SVT-gala :glömdet

PS. Jag, nu skojar jag igen!

Det är lugnt, jag kommer inte att hålla detta mot dig :D

Jag stör mig otroligt mycket på folk som envisas med att hålla i micken på sitt headset/handsfree

HALLÅÅÅÅÅÅÅÅ!!!!!!!!!
Titta på namnet på produkten HANDSFREE för helvete, jävla idioter.
Sen finns det dom som spänner upp skiten så den går från örat och micken fastnar på överläppen.
Vad är det för fel på folk??
Först trodde jag bara att det tar ett tag innan dom fattar att man inte behöver hålla i skiten, men nu efter ca 4-5år så håller dom fortfarande på.

Eller är det så illa att alla andras prylar är defekta, men mina grejer funkar perfekt??

Vill bara gå fram och klippa av kabeln och säga, den här förtjänar inte du.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman