Vad är det för fel med ny-tänkande? (design)

• Thread starter Thread starter IronMike
  • Start date Start date

IronMike

Guest
Jag blir vansinnig, vissa hojjar blir bara fulare och fulare med åren. Vart är vi påväg? Hur tror ni hojjarna kommer se ut om 10 år (om det ens är tillåtet med sporthojjar då..) ?

Klippte ihop några snabba bilder som förklarar vad jag menar..

Vilka hojjar som är bra eller anus, utseendemässigt får ni döma själva, men jag tror ni borde hålla med mig ;)

Bifogat

• vs.JPG
    vs.JPG
    64.7 KB · Visningar: 629
fast det finns de som går mot det bättre...
Aprilias nya front slår helt klart den gamla

Bifogat

• rsvlhf.jpg
    rsvlhf.jpg
    20.5 KB · Visningar: 256
Smaken är som baken jag tycker att dom blir snyggare med åren

Kavvan är ju bra mycket snyggare/sportigare nu.Kolla in handtagen på den gamla te x.

Alltså... Jag tycker det är mera nytänkande inom hojdesign nu än på länge.. :va

Om man tittar på literhojarna så skiljer det ju rätt mycket i design tycker jag. Inte är som direkt lika varandra...

Tycker hojarna bara blir snyggare och snyggare... Jämför med GSXR 1100 och 750 från 80 talet.. Klart hojarna blir snyggare med åren...

Macke skrev:
Alltså... Jag tycker det är mera nytänkande inom hojdesign nu än på länge.. :va
Om man tittar på literhojarna så skiljer det ju rätt mycket i design tycker jag. Inte är som direkt lika varandra...
Tycker hojarna bara blir snyggare och snyggare... Jämför med GSXR 1100 och 750 från 80 talet.. Klart hojarna blir snyggare med åren...
Kan bara instämma :tummenupp

Tycker personligen att tex K5:an, ZX-10R och Bladen är de snyggaste hojarna som byggts (tar inte med R1:an eftersom jag inte gillar seatpajpsen på den). :)

vem saknar den här kawa Z900 1973 :3freak

Bifogat

• kawa ful.jpg
    kawa ful.jpg
    13 KB · Visningar: 117
lugn, det kommer snyggare...

Fast jag är en gammal get och borde tycka att det var bättre förr så..nä.
När Honda VFR kom -86 tyckte jag den var så jäkla snygg. Det var drömhojen tills Kawasaki ZXR 750 R kom -88 eller -89. Sen kom väl ZX9 någon gång i början av 90 talet och flyttade ribban ännu ett steg. Och -04 R1 är ungefär den snyggaste hoj som någonsin gjorts i mina ögon.
Det blir bara bättre. :tummenupp

MrEd skrev:
Fast jag är en gammal get och borde tycka att det var bättre förr så..nä.
När Honda VFR kom -86 tyckte jag den var så jäkla snygg. Det var drömhojen tills Kawasaki ZXR 750 R kom -88 eller -89. Sen kom väl ZX9 någon gång i början av 90 talet och flyttade ribban ännu ett steg. Och -04 R1 är ungefär den snyggaste hoj som någonsin gjorts i mina ögon.
Det blir bara bättre. :tummenupp
Jag syftade mest på hojjar från typ 99 jämfört med 05 .. jag tycker t ex kawa 636 ser helt fuckad ut, medan den har mkt finare linjer t ex 01. Man kanske vänjer sig va vet jag.. Men många nya hojjar tycker jag e ruskigt fula :4skrika

IronMike skrev:
Jag syftade mest på hojjar från typ 99 jämfört med 05 .. jag tycker t ex kawa 636 ser helt fuckad ut, medan den har mkt finare linjer t ex 01. Man kanske vänjer sig va vet jag.. Men många nya hojjar tycker jag e ruskigt fula :4skrika

Litet andra tidsramar än vad jag tänkte på då.
I såna fall lägger jag ner min talan. Har ingen åsokt helt enkelt.

Den enda litershojen som är snygg är ju ZX 10:an. Honda och Yamaha har ju lagt till med seatpipes och Sukkan.....

MVH Martin

IronMike skrev:
Jag blir vansinnig, vissa hojjar blir bara fulare och fulare med åren. Vart är vi påväg? Hur tror ni hojjarna kommer se ut om 10 år (om det ens är tillåtet med sporthojjar då..) ?

Känns det jobbigt att hänga med i designutvecklingen ? :tungan

Istället för att fundera på hur hojjar kommer att se ut om 10 år, så är det roligare att fundera på vad vi kommer o säga om dagens hojjar om 10-20 år...

-"Grön som en lysmask, kantig ta-mig-fan precis överallt... ja fi fan, det var det." :hihi

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park