Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
GeFeldz skrev:2563356En ren "uneducated guess" från min sida är att det är oljenivågivaren.
Lunnajs skrev:2563692var går andra änden på kabeln?
ser ut att kunna vara oljetryck?
är mer hemma på bilar vad gäller sånt där..
bapuba skrev:2563967vad jag vet så har den bara oljenivå givare
kabeln är avsliten, oljenivålampan lyser hela tiden fast det är fullt med olja i motorn, jag kopplade bort kabeln från givaren i tråget och den lyste fortfarande och den givaren på bilden är kabeln avsliten
Peter80 skrev:2564399Det ser ut som en givare för oljetryck.
Dvs oljelampan lyser om det är låg oljenivå och/eller om det är dåligt oljetryck.
Har inte alla hojar tillverkade på denna sida av 80talet en oljetrycksgivare?bapuba skrev:2564486men fzr1000 har väl ingen oljetrycks givare??
bapuba skrev:[ men fzr1000 har väl ingen oljetrycks givare??
Peter80 skrev:2564699Kollade lite i min mekbok.
Det här kommer du inte bli klokare av...
Vissa fzr1000 har ett y format oljerör som börjar i det hål som din givare sitter i.
Vissa har det inte, i de fall det inte finns så sitter det en vanlig bult i det hålet.
Min teori är att någon tidigare ägare har monterat in en oljetrycksgivare i detta hål.
Vad händer om du kopplar denna parallelt med din nivågivare? alt kopplar in denna istället.
Mina 2 cent
//Peter
bapuba skrev:2565210jag ska prova som du sa att koppla in den istället och se om det funkar
Jag tror till och med äldre R1 saknar tryckgivare faktiskt.Freedom skrev:2564723Har inte alla hojar tillverkade på denna sida av 80talet en oljetrycksgivare?
Vegas skrev:2566584det där är nog en egenhändigt dit petad tryckgivare, sitter på tryckröret till toppen, koppla in den så får du en ojletrycksgivare..
Gjorde något liknade på min trimade motor(FZR1000) för nivågivaren börja lysa så fort jag gav fullt+gas..
finns banjoskruvar med tryckännare i lite överallt att köpa och billiga är dom, dom går sönder lätt..
det finns på touringbutiken eller hos någon som säljer Spiegel..Nexor skrev:2567307Hejsvej! Trådkapning inledsVar hittar jag tryckgivare förklädda till banjoskruvar? Skulle VERKLIGEN behöva ngt sådant då jag har noll koll på både motortemp och oljetryck, så tips om hemsida eller butik mottages tacksamt!
Vegas skrev:
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT